株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ステビアの世界市場 2015年〜2020年:種類 (液体、粉末)、用途 (乳製品、ベーカリー、缶詰食品、飲料)、地域別の予測

Stevia / Stevia Rebaudiana Market By Types (Liquid & Powdered); By Application (Dairy, Bakery, Canned Food, Beverages) And By Geography - Forecast (2015-2020)

発行 IndustryARC 商品コード 351170
出版日 ページ情報 英文 241 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
ステビアの世界市場 2015年〜2020年:種類 (液体、粉末)、用途 (乳製品、ベーカリー、缶詰食品、飲料)、地域別の予測 Stevia / Stevia Rebaudiana Market By Types (Liquid & Powdered); By Application (Dairy, Bakery, Canned Food, Beverages) And By Geography - Forecast (2015-2020)
出版日: 2015年08月27日 ページ情報: 英文 241 Pages
概要

当レポートでは、世界のステビア市場について調査分析を行い、産業の概要、市場因子について考察するとともに、市場を種類 (液体、粉末)、用途 (乳製品、ベーカリー、缶詰食品、飲料)、地域別に分析し、地域別動向、主要企業プロファイルなどについてまとめています。

第1章 ステビア市場の概要

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界のステビア市場:市場因子

  • 市場促進因子
  • 市場抑制因子
  • 市場の課題
  • 産業の魅力
  • バリューチェーン分析
  • 主要ブランド
  • ステビアの生産/抽出方法
  • 特許分析

第4章 ステビア市場の競合環境

  • 高甘味度甘味料市場
  • ステビア市場
  • 価格分析
  • 機会分析:地域別
  • 機会分析:用途別

第5章 砂糖代用品市場の概要

  • 高甘味度甘味料市場:種類
  • 高甘味度甘味料:用途
  • 高甘味度甘味料市場:地域

第6章 ステビア市場

  • 主な機能性/甘味成分
  • 抽出の種類

第7章 世界のステビア市場:エンドユーザー用途

  • 食品産業

第8章 ステビア市場の地域分析:エンドユーザー/産業/用途

  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • 世界のその他の諸国

第9章 世界のステビアデリバリー市場

  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • 世界のその他の諸国

第10章 市場のエントロピー

  • 新商品の発売
  • 消費者意識
  • M&A、共同研究、共同事業、パートナーシップ

第11章 企業プロファイル

第12章 付録

目次

The Stevia Rebaudiana Market report focuses on the market revenue generated by the sale and usage of stevia as a standalone product or as part of food type. The different end use market applications which are in the scope of the report include products from the food industry, beverages industry, processed food, confectionery food, surface and dressing food, dietary supplements and others. Dairy foods, bakery, bottled and canned food and snacks are further analyzed in the food industry segment.Rebaudioside A and Stevioside are the key functional or sweetening ingredient considered in the market scope. The stevia extracts are generally of different forms or types like liquid extracts, powdered extracts and stevia leaves. The different end use applications were also analyzed by the different geographic regions and key countries in the report. Revenues and the volumes of stevia are provided for the period 2013- 2020, covering all the market product segmentation in the report.

Table of Contents

1. Stevia market overview

  • 1.1. Scope - Markets Covered
  • 1.2. Stakeholders

2. Executive Summary

3. Global Stevia Market - Market Forces

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Constraints
  • 3.3. Market Challenges
  • 3.4. Market Attractiveness
    • 3.4.1. Power of Suppliers
    • 3.4.2. Power of Customers
    • 3.4.3. Threat of New Entrants
    • 3.4.4. Threat of Substitution
    • 3.4.5. Degree of Competition
  • 3.5. Value Chain Analysis
    • 3.5.1. Seedlings
    • 3.5.2. Plantation
    • 3.5.3. Harvest
    • 3.5.4. Drying
    • 3.5.5. Extraction
    • 3.5.6. Purification and Blending
    • 3.5.7. Product
  • 3.6. Key Brands
  • 3.7. Stevia Production / Extraction Methods
  • 3.8. Patent Analysis

4. Stevia Market Competitive Landscape

  • 4.1. High Intensity Sweeteners Market
  • 4.2. Stevia Market
  • 4.3. Price analysis
  • 4.4. Opportunity analysis by Region
  • 4.5. Opportunity analysis by Applications

5. Sugar Substitutes Market overview

  • 5.1. High Intensity Sweeteners Market - By Types
  • 5.2. High Intensity Sweeteners- By Applications
  • 5.3. High Intensity Sweeteners Market by Geography

6. Stevia Market

  • 6.1. By Key Functional/Sweetening Ingredient
    • 6.1.1. Rebaudioside A (Rebiana)
    • 6.1.2. Stevioside
  • 6.2. By type of Extracts
    • 6.2.1. Liquid Extracts
    • 6.2.2. Powdered Extracts
    • 6.2.3. Stevia Leaves

7. Global Stevia Market - By End User Applications

  • 7.1. Stevia applications in Food Industry
    • 7.1.1. Dairy Foods
    • 7.1.2. Bakery
    • 7.1.3. Bottled & Canned Food
    • 7.1.4. Snacks
    • 7.1.5. Beverages Industry
    • 7.1.6. Confectionary Food
    • 7.1.7. Table Top and Surface Dresssing foods
    • 7.1.8. Others

8. Geographic analysis for Stevia - By End- Users/Industries/Applications

  • 8.1. North America
    • 8.1.1. Canada
    • 8.1.2. Mexico
    • 8.1.3. USA
  • 8.2. South America
    • 8.2.1. Colombia
    • 8.2.2. Chile
    • 8.2.3. Argentina
    • 8.2.4. Brazil
    • 8.2.5. Paraguay
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. France
    • 8.3.2. Spain
    • 8.3.3. Ireland
    • 8.3.4. Switzerland
    • 8.3.5. Others
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. China
    • 8.4.2. India
    • 8.4.3. Korea
    • 8.4.4. Japan
    • 8.4.5. New Zealand
    • 8.4.6. Australia
    • 8.4.7. Others
  • 8.5. ROW
    • 8.5.1. South Africa
    • 8.5.2. Saudi Arabia
    • 8.5.3. Russia
    • 8.5.4. Kenya
    • 8.5.5. Others

9. Global Stevia Delivery Market -Geographic Analysis

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. USA
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Mexico
  • 9.2. South America
    • 9.2.1. Colombia
    • 9.2.2. Chile
    • 9.2.3. Argentina
    • 9.2.4. Brazil
    • 9.2.4. Paraguay
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. France
    • 9.3.2. Spain
    • 9.3.3. Ireland
    • 9.3.4. Switzerland
  • 9.4. Asia Pacific
    • 9.4.1. China
    • 9.4.2. India
    • 9.4.3. Korea
    • 9.4.4. Japan
    • 9.4.5. Australia and New Zealand
  • 9.5. Rest of the World
    • 9.5.1. Kenya
    • 9.5.2. South Africa
    • 9.5.3. Others

10. Market Entropy

  • 10.1. New Product Launches
  • 10.2. Consumer Awareness
  • 10.3. M&As, Collaborations, JVs and Partnerships

11. Company Profiles

  • 11.1. Cargill Inc.
  • 11.2. Cumberland Packing Corp.
  • 11.3. Evolva Holding SA
  • 11.4. Groupe DANONE
  • 11.5. Ingredion Inc.
  • 11.6. Whole Earth Sweetener Company Llc
  • 11.7. Mulder Natural Foods N.V
  • 11.8. Nature's Bounty Inc.
  • 11.9. Nestle S.A
  • 11.10. Odwalla Inc
  • 11.11. Pepsi Co.
  • 11.12. Pure Circle Ltd
  • 11.13. S&W Seed Company
  • 11.14. Stevia Corp
  • 11.15. Sunwin Stevia International Inc.
  • 11.16. Sweet Green Fields LLC
  • 11.17. Sweetlife Stevia Sweetener
  • 11.18. Tate & Lyle plc
  • 11.19. White Wave Foods Co.
  • 11.20. Whole Earth Sweetener Co.
  • 11.21. Wild Flavors Inc.
  • 11.22. Xinghua Green Biological Preparation Co. Ltd.
  • 11.23. GLG Life Tech Corporation
  • 11.24. Stevia First Corporation

"*Financials would be provided on a best efforts basis for private companies"

12. Appendix

  • 12.1. Abbreviations
  • 12.2. Sources
  • 12.3. Research Methodology
  • 12.4. Disclaimer
Back to Top