市場調査レポート
商品コード
1378794
消化健康製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会と予測、2023-2028年Digestive Health Products Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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消化健康製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会と予測、2023-2028年 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の消化健康製品の市場規模は2022年に454億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに716億米ドルに達し、2022年から2028年の間に7.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
消化健康製品とは、胃酸のレベルを最適に保ち、栄養素の吸収と消化を促進するために消費される様々な食用製品を指します。これには、プロバイオティクス、プレバイオティクス、カロテノイド、酵素、乳製品、焼き菓子、シリアル、植物・動物・微生物由来のノンアルコール飲料など、栄養強化・機能性・栄養補助食品が含まれます。これらの製品は、水溶性・不溶性食物繊維、オメガ3脂肪酸、その他の脂肪酸の豊富な供給源であり、心血管疾患(CVDs)やがんなどの酸化ダメージ関連疾患の予防にも役立ちます。
消化器系疾患の有病率の増加は、世界の老人人口の増加とともに、市場の成長を促進する主な要因の一つとなっています。座りがちなライフスタイルや不健康な食習慣により、生活習慣病の有病率が増加しています。しかし、健康志向の高まりに伴い、個人は現在、様々な消化健康製品を含む、より栄養価の高い食生活を採用する傾向にあります。これに伴い、プロバイオティクス、プレバイオティクス、その他の酵素が日常食に広く採用されていることも、市場の成長に寄与しています。これらの製品は腸内の有害菌の発生を最小限に抑え、腸内環境を改善することで免疫力を高める。さらに、多種多様なフレーバーのノンアルコール消化健康製品の開発など、様々な製品イノベーションが他の成長促進要因として作用しています。これらの飲料は、アルコール飲料に代わる健康飲料として機能し、消化器系の健康を改善しながら不安やストレスを緩和することが知られています。その他の要因としては、消費者の支出能力の増加、メーカーによる積極的なプロモーション活動、オンライン小売チャネルを通じた製品の容易な入手などがあり、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global digestive health products market size reached US$ 45.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 71.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.9% during 2022-2028.
Digestive health products refer to various edible products consumed to maintain optimum levels of acid in the stomach and enhance the absorption and digestion of the nutrients. It includes fortified, functional and nutritional supplements, such as probiotics, prebiotics, carotenoids, enzymes, dairy and baked goods, cereals and non-alcoholic beverages obtained from plant, animal or microorganism sources. These products are a rich source of soluble and insoluble fiber, omega-3 and other fatty acids that also aid in preventing cardiovascular diseases (CVDs) and oxidative damage-related illnesses, such as cancer.
The increasing prevalence of gastrointestinal diseases, along with the rising geriatric population across the globe, represents one of the key factors driving the growth of the market. Due to sedentary lifestyles and unhealthy dietary habits, there is an increasing prevalence of lifestyle disorders. However, with the growing health-consciousness, individuals are now inclined toward adopting more nutritional diets, which include various digestive health products. In line with this, the widespread adoption of probiotics, prebiotics and other enzymes in daily diets is also contributing to the market growth. These products minimize the development of harmful bacteria in the gut and enhance immunity by improving intestinal health. Additionally, various product innovations, such as the development of non-alcoholic digestive health products in a wide variety of flavors, are acting as other growth-inducing factors. These beverages act as a healthy alternative to their alcoholic counterparts and are known to alleviate anxiety and stress while improving digestive health. Other factors, including the increasing expenditure capacities of consumers, along with the aggressive promotional activities by manufacturers and easy product availability through online retail channels, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global digestive health products market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2023-2028. Our report has categorized the market based on ingredient, form, product and distribution channel.
Prebiotics
Probiotics
Enzymes
Others
Capsules
Tablets
Powders
Liquid
Others
Dairy Products
Bakery Products and Cereals
Non-Alcoholic Beverages
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Pharmacies
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Abbott Laboratories, Arla Foods, Biogaia AB, Cargill Incorporated, Chr. Hansen Holding A/S, Deerland Probiotics & Enzymes Inc., General Mills Inc., Lallemand Inc, Mondelez International Inc., Nestle S.A., Pepsico Inc. and Yakult Honsha Co. Ltd.