市場調査レポート
商品コード
1370385
航空機デアイシング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Aircraft De-Icing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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航空機デアイシング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の航空機デアイシング市場規模は2022年に12億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて5.2%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに17億米ドルに達すると予測しています。
航空機デアイシングとは、航空機の表面から氷、雪、霜を除去するプロセスを指します。除氷剤は通常、エチレングリコールやプロピレングリコールをベースとした液体に、水、腐食防止剤、湿潤剤、染料を加えて製造されます。これらの薬剤は、水の凝固点を低下させ、翼、胴体、操縦面、ファンブレード、エンジンインレット、プロペラ、センサー、着陸装置など、航空機のさまざまな部品の洗浄を助ける。除氷剤には一般的に、i型、II型、III型、IV型があり、離陸前の機体の除染にも使用されます。その結果、軍用および民間航空セクターで幅広く使用されています。
航空業界の著しい成長は、市場に好影響を与える重要な要因のひとつです。航空機メーカーは、乗客の快適性を高め、特に冬季の安全な離着陸作業を確保することにますます重点を置くようになっています。さらに、空港地上のハンドリング設備の近代化と改善も市場の成長を後押ししています。赤外線、温水、強化蒸気、強制空気、電気膨張分離、電気機械式除氷システムの登場など、さまざまな技術の進歩も成長を促す要因となっています。これに伴い、解氷剤メーカーも環境に優しい製品を開発しており、市場の成長に貢献しています。航空会社は、航空機の運航コストを最小限に抑え、氷結の危険性を低減するため、こうしたリサイクル可能な薬剤を採用しています。このほか、世界の旅客・貨物輸送量の増加や、特に新興国市場における新空港建設の増加などが、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global aircraft de-icing market size reached US$ 1.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1.7 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.2% during 2023-2028.
Aircraft de-icing refers to the process of removing ice, snow and frost from the surface of the aircraft. De-icing agents are usually manufactured using ethylene glycol and propylene glycol-based fluids, along with water, corrosion inhibitors, wetting agents and dyes. These agents reduce the freezing point of water and assist in cleaning various components of the aircraft, such as wings, fuselage, control surface, fan blades, engine inlets, propellers, sensors and landing gear. De-icing agents are commonly available in type I, II, III and IV variants that are also used for decontaminating the aircraft body prior to the take-off. As a result, they find extensive applications across the military and commercial aviation sector.
Significant growth in the aviation industry is one of the key factors creating a positive impact on the market. Aircraft manufacturers are increasingly emphasizing on enhancing passenger comfort and ensuring secure take-off and landing operations, especially during winters. Furthermore, modernization and improvements in the airport ground for handling equipment are also augmenting the market growth. Various technological advancements, such as the advent of novel infrared, hot water, tempered steam, forced air, electro-expulsive separation and electro-mechanical expulsion de-icing systems, are acting as other growth-inducing factors. In line with this, de-icing agents manufacturers are also developing environment-friendly product variants, thereby contributing to the market growth. Airlines are adopting these recyclable agents to minimize the operational costs of the aircraft and reduce the risks of icing hazards. Other factors, including rising passenger and cargo traffic across the globe, along with increasing construction of new airports, especially in the developing countries, are expected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global aircraft de-icing market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on fluid type, application and equipment.
Type I
Type II
Type III
Type IV
Military
Commercial
De-Icing Trucks
Sweepers
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being B/E Aerospace Inc. (Rockwell Collins Inc.), BASF SE, Clariant AG, General Atomic Technologies, Global Ground Support LLC (Air T Inc.), JBT Corporation (FMC Technologies), Kilfrost Ltd., The Dow Chemical Company, Tronair Inc., UTC Aerospace Systems (Collins Aerospace) and Vestergaard Company A/S