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市場調査レポート
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960480

腫瘍学分子診断市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Oncology Molecular Diagnostics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2-3営業日

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本日の銀行送金レート: 1USD=106.41円
腫瘍学分子診断市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2-3営業日
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  • 概要
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概要

世界の腫瘍学分子診断の市場規模は、2014年から2019年の間に約12%のCAGRで拡大しました。腫瘍学分子診断は、その生体分子を分析することにより癌細胞の存在を特定します。DNA、RNA、および細胞タンパク質の特定の遺伝子配列を検出および測定するために、血液、唾液、および腫瘍組織のサンプルに対していくつかの検査が行われます。腫瘍学分子診断は迅速な分析の実行を助け、さらに癌の個別化治療に利用される詳細な情報を提供します。これらの診断ソリューションは、癌の早期発見のための臨床検査およびポイントオブケア(POC)検査で使用されます。また、提供された血液サンプルに存在する病原体や感染症を特定するために血液バンクでも使用されます。

ライフスタイルの変化、高齢者人口の増加、および喫煙の増加傾向による癌の有病率の上昇は、 世界の腫瘍学分子診断市場の成長を後押しする主要な要因の1つとなっています。これとは別に、次世代シーケンシング(NGS)技術の進歩とともに、迅速で正確な診断に対する需要の高まりは、市場の成長に貢献しています。

さらに、ウイルスや細菌の感染症に苦しむ人の増加と献血キャンペーンへの参加者の増加は、世界中の腫瘍分子診断の需要にプラスの影響を及ぼしています。しかし、コロナウイルス(COVID-19)の突然の発生により、いくつかの医療機関は、予約の数を減らして癌患者のパンデミックのリスクを軽減するための措置を講じています。さらにCOVID-19検査を提供するための診断リソースの転用と、その結果としての腫瘍検査の減少により、癌患者の定期的なスクリーニングが減りました。今後の見通しとして、腫瘍学分子診断市場は今後5年間、強力な成長を示すと予測されています。

当レポートでは、腫瘍学分子診断市場について調査し、市場の概要とともに、癌タイプ別、製品別、テクノロジー別、エンドユーザー別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界の腫瘍学分子診断市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 癌タイプ別市場の内訳

  • 乳癌
  • 前立腺癌
  • 大腸癌
  • 子宮頸癌
  • 肝臓癌
  • 肺癌
  • 血液癌
  • その他

第7章 製品別市場の内訳

  • 計器
  • 試薬
  • その他

第8章 テクノロジー別市場の内訳

  • ポリメラーゼ連鎖反応(PCR)
  • In Situハイブリダイゼーション
  • チップとマイクロアレイ
  • 等温核酸増幅技術(INAAT)
  • 質量分析
  • DNAおよびNGSシーケンス
  • 転写媒介増幅(TMA)
  • その他

第9章 エンドユーザー別市場の内訳

  • 病院および診療所
  • 参考研究所
  • その他

第10章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場内訳

第11章 SWOT分析

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターファイブフォース分析

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Agilent Technologies Inc.
    • Abbott Laboratories
    • Bayer AG
    • BD (Becton, Dickinson and Company)
    • Cepheid Inc (Danaher Corporation)
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Hologic, Inc.
    • Qiagen N.V.
    • Siemens Healthcare
    • Sysmex Corporation
目次
Product Code: SR1019M26_Report

The global oncology molecular diagnostics market grew at a CAGR of around 12% during 2014-2019. Oncology molecular diagnostics identify the presence of cancer cells by analyzing their biological molecules. Several tests are performed on the blood, saliva, and tumor tissue samples for detecting and measuring specific genetic sequences in the DNA, RNA, and cell proteins. Oncology molecular diagnostics help perform rapid analysis and provide detailed information that is further utilized in the personalized treatment of cancer. These diagnostics solutions find application in clinical and point-of-care (POC) testing for early detection of cancer. They are also used in blood banks to identify pathogens and infectious diseases present in the donated blood samples.

The rising prevalence of cancer on account of changing lifestyles, growing geriatric population, and the increasing trend of smoking represents one of the major factors impelling the global oncology molecular diagnostics market growth. Apart from this, the escalating demand for rapid and accurate diagnosis, along with advancements in next generation sequencing (NGS) techniques, is contributing to the growth of the market. Furthermore, a rise in the number of individuals suffering from viral and bacterial infections and the increasing participation in blood donation campaigns is positively influencing the demand for oncology molecular diagnostics worldwide. However, due to the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19), several healthcare institutions are undertaking steps to mitigate the risk of the pandemic on cancer patients by reducing the number of medical appointments. Moreover, regular screening for cancer patients has witnessed a decline due to the repurposing of diagnostics resources for providing COVID-19 testing and consequent reduction in oncology testing. Looking forward, IMARC Group expects the global oncology molecular diagnostics market to exhibit strong growth during the next five years.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global oncology molecular diagnostics market report, along with forecasts for growth at the global, regional and country level from 2020-2025. Our report has categorized the market based on region, cancer type, product, technology and end-user.

Breakup by Cancer Type:

  • Breast Cancer
  • Prostate Cancer
  • Colorectal Cancer
  • Cervical Cancer
  • Liver Cancer
  • Lung Cancer
  • Blood Cancer
  • Others

Breakup by Product:

  • Instruments
  • Reagents
  • Others

Breakup by Technology:

  • Polymerase Chain Reaction (PCR)
  • In Situ Hybridization
  • Chips and Microarrays
  • Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT)
  • Mass Spectrometry
  • DNA and NGS Sequencing
  • Transcription Mediated Amplification (TMA)
  • Others

Breakup by End-User:

  • Hospitals and Clinics
  • Reference Laboratories
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Agilent Technologies Inc., Abbott Laboratories, Bayer AG, BD (Becton, Dickinson and Company), Cepheid Inc. (Danaher Corporation), F. Hoffmann-La Roche AG, Hologic Inc., Qiagen N.V., Siemens Healthcare and Sysmex Corporation.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global oncology molecular diagnostics market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global oncology molecular diagnostics market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the cancer type?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the technology?
  • What is the breakup of the market based on the end-user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global oncology molecular diagnostics market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Oncology Molecular Diagnostics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Cancer Type

  • 6.1 Breast Cancer
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Prostate Cancer
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Colorectal Cancer
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Cervical Cancer
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Liver Cancer
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Lung Cancer
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Blood Cancer
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Others
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product

  • 7.1 Instruments
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Reagents
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Technology

  • 8.1 Polymerase Chain Reaction (PCR)
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 In Situ Hybridization
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Chips and Microarrays
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT)
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Mass Spectrometry
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 DNA and NGS Sequencing
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Transcription Mediated Amplification (TMA)
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Others
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End-User

  • 9.1 Hospitals and Clinics
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Reference Laboratories
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Agilent Technologies Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Abbott Laboratories
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Bayer AG
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 BD (Becton, Dickinson and Company)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Cepheid Inc (Danaher Corporation)
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 SWOT Analysis
    • 15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Hologic, Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Qiagen N.V.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Siemens Healthcare
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Sysmex Corporation
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
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