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市場調査レポート
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960476

eラーニング市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

E-Learning Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.83円
eラーニング市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2-3営業日
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  • 概要
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概要

世界の eラーニングの市場規模は、2014~2019年の間に約11%のCAGRで拡大しました。 eラーニングとは、電子デバイスと情報通信技術(ICT)に依存して情報を配信する学習システムです。インターネット、イントラネット、衛星放送、インタラクティブTVまたはCD-ROMを介して、テキスト、画像、アニメーション、ビデオ、オーディオの形式で情報を提供します。時間を節約し、個別対応型で、より広い聴衆に届けます。さらに、費用対効果が高く、農業、 ヘルスケア、教育、トレーニング業界で採用されています。また、企業において、チャット、ディスカッションフォーラム、ブログを使用して、トレーニングプログラム、プロジェクト作業やアサインメントなどの共同活動を実施するために企業部門で利用されています。

コロナウイルス(COVID-19)の蔓延により、世界各国の政府はパンデミックを防ぐための予防策として完全なロックダウンを発表しました。その結果、いくつかの教育機関はカリキュラムを完了するためにeラーニングソリューションに移行しています。同様に、他の組織もソーシャルディスタンスを維持するために仮想学習ソリューションに切り替えています。たとえば、世界保健機関(WHO)は、COVID-19患者の治療中に関連するリスクについて医療従事者を教育および訓練するためのオンライントレーニングコースを提供しています。

これとは別に、スマートフォンの売り上げの増加は、ワイヤレス通信技術の浸透に伴い、 世界の eラーニング市場の成長を後押しするもう1つの要因となっています。さらに、正確で持続可能な農法の採用の拡大により、農業者が教育コンテンツに簡単にアクセスできるようになるため、農業分野でのeラーニングの需要が高まっています。さらに、ゲーミフィケーション技術をeラーニングモジュールに統合することで、今後数年間で市場に明るい見通しが生まれると予想されます。eラーニング市場は今後5年間、引き続き力強い成長を続けると予測されています。

当レポートでは、eラーニング市場について調査し、市場の概要とともに、テクノロジー別、プロバイダー別、用途別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界の eラーニング市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 テクノロジー別市場の内訳

  • オンラインeラーニング
  • 学習管理システム
  • モバイルeラーニング
  • 迅速なeラーニング
  • バーチャル教室
  • その他

第7章 プロバイダー別市場の内訳

  • サービス
  • コンテンツ

第8章 用途別市場の内訳

  • 学術機関
    • 主な種類
  • 企業
    • 主な種類
  • 政府

第9章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場内訳

第10章 SWOT分析

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Adobe Inc.
    • Aptara Inc. (iEnergizer)
    • Blackboard Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • GP Strategies Corporation
    • Instructure Inc. (Thoma Bravo)
    • Oracle Corporation
    • Pearson Plc
    • SAP SE
    • Skillsoft Corporation
    • Thomson Reuters Corporation (The Woodbridge Company)
目次
Product Code: SR1019M21_Report

The global e-learning market grew at a CAGR of around 11% during 2014-2019. E-learning refers to a learning system that relies on electronic devices and information and communication technology (ICT) to deliver information. It provides information in the form of text, image, animation, video and audio via the internet, intranet, satellite broadcast, interactive TV or CD-ROM. It saves time, offers personalization and reaches a wider audience. Moreover, it is cost-effective and finds application in the agriculture, healthcare, and education and training industries. It is also utilized in the corporate sector for conducting training programs and collaborative activities, such as project work and assignments, using chats, discussion forums and blogs.

Due to the spread of the coronavirus disease (COVID-19), governments of a number of countries have announced complete lockdowns as a preventive measure to contain the pandemic. As a result, several educational institutions have shifted to e-learning solutions to complete the curriculum. Similarly, other organizations are also switching to virtual learning solutions to maintain social distancing. For instance, the World Health Organization (WHO) is providing online training courses to educate and train healthcare professionals about the associated risks while treating COVID-19 patients. Apart from this, the rising sales of smartphones, along with the increasing penetration of wireless communication technologies, represent another growth-inducing factor impelling the global e-learning market growth. Furthermore, the growing adoption of precision and sustainable farming methods is escalating the demand for e-learning in the agriculture sector as it provides easy access to educational content to the farmers. Moreover, the integration of gamification techniques in e-learning modules is expected to create a positive outlook for the market in the coming years. Looking forward, IMARC Group expects the global e-learning market to continue its strong growth during the next five years.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global e-learning market report, along with forecasts for growth at the global, regional and country level from 2020-2025. Our report has categorized the market based on region, technology, provider and application.

Breakup by Technology:

  • Online E-Learning
  • Learning Management System
  • Mobile E-Learning
  • Rapid E-Learning
  • Virtual Classroom
  • Others

Breakup by Provider:

  • Services
  • Content

Breakup by Application:

  • Academic
  • K-12
  • Higher Education
  • Vocational Training
  • Corporate
  • Small and Medium Enterprises
  • Large Enterprises
  • Government

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Aptara Inc. (iEnergizer), Blackboard Inc., Cisco Systems Inc., GP Strategies Corporation, Instructure Inc. (Thoma Bravo), Oracle Corporation, Pearson Plc, SAP SE, Skillsoft Corporation and Thomson Reuters Corporation (The Woodbridge Company).

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global e-learning market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global e-learning market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the technology?
  • What is the breakup of the market based on the provider?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global e-learning market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global E-Learning Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Technology

  • 6.1 Online E-Learning
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Learning Management System
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Mobile E-Learning
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Rapid E-Learning
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Virtual Classroom
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Others
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Provider

  • 7.1 Services
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Content
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Academic
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Major Types
      • 8.1.2.1 K-12
      • 8.1.2.2 Higher Education
      • 8.1.2.3 Vocational Training
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Corporate
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Major Types
      • 8.2.2.1 Small and Medium Enterprises
      • 8.2.2.2 Large Enterprises
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Government
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Adobe Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Aptara Inc. (iEnergizer)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Blackboard Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Cisco Systems Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 GP Strategies Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Instructure Inc. (Thoma Bravo)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Oracle Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Pearson Plc
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 SAP SE
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Skillsoft Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Thomson Reuters Corporation (The Woodbridge Company)
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
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