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市場調査レポート
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960444

自動認識・データ取得(AIDC)市場:世界の業界の動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Automatic Identification and Data Capture (AIDC) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 2-3営業日

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自動認識・データ取得(AIDC)市場:世界の業界の動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2-3営業日
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概要

世界の自動認識・データ取得(AIDC)の市場規模は、2014~2019年の間に約11%のCAGRで拡大しました。自動認識・データ取得(AIDC)とは、データを取得、記録、およびデジタルファイルに変換する手法を指します。このデジタルファイルは、人間の介入を必要とせずにコンピューターに直接入力できる画像、オーディオ、その他のデジタルデータで構成されている場合があります。一般的に使用されるAIDCツールには、バーコードスキャナー、磁気ストリップ、スマートカード、光学式文字認識(OCR)、指紋スキャナー(生体認証システム)、無線自動識別(RFID)システムなどがあります。これらのツールは、データのエンコード、マシンスキャン、データデコードなどの作業を実行し、資産と在庫の管理、セキュリティ、ワークフローの管理に使用されます。

産業全体で自動化が進み、デジタル化していることが、市場に明るい見通しを生み出す重要な要素の1つとなっています。さらに、データセキュリティのための高度なAIDCシステムの利用に関するエンドユーザーの意識の高まりも、市場の成長を牽引しています。たとえば、金融機関は、バイオメトリクスやスマートカードなどのソリューションを導入して、金融取引をさらに保護しています。これに伴い、情報の可視性の向上、データの正確なキャプチャ、運用効率の向上を目的として、 ヘルスケア部門でこれらのツールの利用が増加しています。

さらに、RFIDシステムの開発などのさまざまな技術の進歩も成長を促進する要因として機能しています。スキャナーやタグを含むこれらのデバイスは、スポーツ、製造、小売、教育、ロジスティクス、 ヘルスケア、テレメトリなどのさまざまなセクターで使用できます。 AIDCソリューションの採用を促進する政府の取り組みなども、市場をさらに推進すると予想されます。今後の見通しとして自動認識・データ取得(AIDC)市場は今後5年間、力強い成長を続けると予測されています。

当レポートでは、自動認識・データ取得(AIDC)市場について調査し、市場の概要とともに、オファリング別、製品タイプ別、業界別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界の自動認識・データ取得(AIDC)市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 オファリング別市場の内訳

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第7章 製品タイプ別市場の内訳

  • バーコードスキャナー
  • 磁気ストライプカード
  • スマートカード
  • 光学式文字認識(OCR)システム
  • RFID製品
  • 生体認証システム

第8章 業界別市場の内訳

  • 製造
  • 小売
  • 輸送・物流
  • 銀行・金融
  • ヘルスケア
  • 政府
  • その他

第9章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場内訳

第10章 SWOT分析

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Alien Technology LLC
    • Cognex Corporation
    • Datalogic S.p.A. (Hydra SpA)
    • Epson America Inc (Seiko Epson Corporation)
    • Godex International Co Ltd.
    • Honeywell International Inc.
    • NEC Corporation
    • NXP Semiconductors N.V.
    • Sato Holdings Corporation
    • Sick AG
    • Synaptics Incorporated
    • Toshiba TEC Corporation
    • TSC Auto ID Technology Co. Ltd.
    • Zebra Technologies Corporation
目次
Product Code: SR1019L89_Report

The global automatic identification and data capture (AIDC) market grew at a CAGR of around 11% during 2014-2019. Automatic identification and data capture (AIDC) refer to the technique of obtaining, recording and converting data into a digital file. This digital file may consist of images, audio and other digital data that can be directly entered into a computer without requiring human intervention. Some of the commonly used AIDC tools include barcode scanners, magnetic strips, smart cards, optical character recognition (OCR), fingerprint scanners (biometric systems) and radio frequency identification (RFID) systems. These tools perform activities, such as data encoding, machine scanning and data decoding and are used for asset and inventory management, security and workflow management.

Increasing digitization, along with the growing automation across industries, is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, increasing awareness among end users regarding the utilization of advanced AIDC systems for data security is also driving the market growth. For instance, financial institutions are deploying solutions, such as biometrics and smart cards, to provide additional protection to financial transactions. In line with this, the utilization of these tools is increasing in the healthcare sector for improved visibility of information, accurate capturing of data and enhanced operational efficiency. Additionally, various technological advancements, such as the development of RFID systems, are acting as other growth-inducing factors. These devices, including scanners and tags, can be used across various sectors such as sports, manufacturing, retail, education, logistics, healthcare, and telemetry applications. Other factors, including the implementation of favorable government initiatives promoting the adoption of AIDC solutions, are expected to drive the market further. Looking forward, IMARC Group expects the global automatic identification and data capture market to continue its strong growth during the next five years.

Breakup by Offering:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Breakup by Product Type:

  • Barcode Scanners
  • Magnetic Stripe Cards
  • Smart Cards
  • Optical Character Recognition (OCR) Systems
  • RFID Products
  • Biometric Systems

Breakup by Vertical:

  • Manufacturing
  • Retail
  • Transportation and Logistics
  • Banking and Finance
  • Healthcare
  • Government
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Alien Technology LLC, Cognex Corporation, Datalogic S.p.A. (Hydra SpA), Epson America Inc. (Seiko Epson Corporation), Godex International Co Ltd., Honeywell International Inc., NEC Corporation, NXP Semiconductors N.V., Sato Holdings Corporation, Sick AG, Synaptics Incorporated, Toshiba TEC Corporation, TSC Auto ID Technology Co. Ltd. and Zebra Technologies Corporation.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global automatic identification and data capture (AIDC) market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global automatic identification and data capture (AIDC) market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the offering?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the vertical?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global automatic identification and data capture (AIDC) market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Automatic Identification and Data Capture (AIDC) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Offering

  • 6.1 Hardware
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Software
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product Type

  • 7.1 Barcode Scanners
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Magnetic Stripe Cards
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Smart Cards
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Optical Character Recognition (OCR) Systems
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 RFID Products
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Biometric Systems
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Vertical

  • 8.1 Manufacturing
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Transportation and Logistics
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Banking and Finance
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Healthcare
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Government
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Others
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Alien Technology LLC
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Cognex Corporation
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Datalogic S.p.A. (Hydra SpA)
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Epson America Inc (Seiko Epson Corporation)
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Godex International Co Ltd.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Honeywell International Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 NEC Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 NXP Semiconductors N.V.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Sato Holdings Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Sick AG
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
    • 14.3.11 Synaptics Incorporated
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 Toshiba TEC Corporation
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
    • 14.3.13 TSC Auto ID Technology Co. Ltd.
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
    • 14.3.14 Zebra Technologies Corporation
      • 14.3.14.1 Company Overview
      • 14.3.14.2 Product Portfolio
      • 14.3.14.3 Financials
      • 14.3.14.4 SWOT Analysis
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