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市場調査レポート
商品コード
960442

ドッキングステーション市場:世界の業界の動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Docking Station Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 2-3営業日

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ドッキングステーション市場:世界の業界の動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2-3営業日
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概要

世界のドッキングステーションの市場規模は、2014~2019年の間に約6%のCAGRで拡大しました。ドッキングステーション、またはユニバーサルポートレプリケーターは、ポータブルコンピューターを他のデバイスに接続するデバイスを指します。ラップトップユーザーは、追加のケーブルを必要とせずに、それをデスクトップコンピューターに変換して、作業場や自宅で使用できます。ユーザーはラップトップをドッキングステーションに直接接続し、追加のモニター、スピーカー、プリンターなどの外部ハードウェアデバイスを接続できるのです。このドッキングステーションにより、外部ディスプレイ、USBハブ、およびストレージユニットを接続するための補助的なドングルやアダプターが不要になります。

産業分野全体でデジタル化が進んでいることは、市場の成長にプラスの影響を与える重要な要素の1つです。さらに、スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのポータブルエレクトロニクスが個人的および商業的用途で広く採用されることで、ドッキングステーションの必要性がさらに高まり、ユーザーがデバイスに簡単に接続して使用できるようになりました。

個人所有機器の持ち込み(BYOD)の傾向が高まっていることも、市場の成長を牽引しています。組織は従業員が仕事で個人用デバイスを使用することを奨励しており、接続と複数のケーブルといった課題が最小限に抑えられるドッキングステーションの需要が高まっています。追加の充電、マルチモニター接続、高速データ転送機能を備えた多機能ステーションの開発など、さまざまな技術の進歩も市場の成長に貢献しています。先進国、途上国においてオフィススペースが増加し急速に都市化が進んでいることなども、市場をさらに押し上げると予測されています。 ドッキングステーション市場は今後5年間、 穏やかな成長を続けると予測されています。

当レポートでは、ドッキングステーション市場について調査し、市場の概要とともに、国別、タイプ別、性別、流通チャネル別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 ドッキングステーション市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 国別市場の破壊

  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • カタール
  • クウェート
  • オマーン
  • バーレーン

第7章 タイプ別市場の内訳

  • 付属品
  • 衣服
  • 時計とジュエリー
  • 高級化粧品
  • その他

第8章 性別市場の内訳

  • 女性
  • 男性

第9章 流通チャネル別市場の内訳

  • モノブランド店
  • 専門店
  • デパート
  • オンラインストア
  • その他

第10章 SWOT分析

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

第13章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Burberry Group PLC
    • Chanel S.A.
    • Estee Lauder Companies
    • Giorgio Armani SpA
    • Kering S.A.
    • Loreal
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE
    • Mulberry Group PLC
    • Prada Group
    • Cie Financiere Richemont SA
    • The Swatch Group
    • Versace
目次
Product Code: SR1019L87_Report

The global docking station market grew at a CAGR of around 6% during 2014-2019. A docking station, or universal port replicator, refers to a device that connects portable computers with other devices. It enables a laptop user to convert it into a desktop computer and use it in a workspace setting or at their residence without requiring any additional cables. The user can directly connect their laptops to the docking station and connect external hardware devices, such as additional monitors, speakers and printers. These docking stations eliminate the need for supplementary dongles and adapters for connecting external displays, USB hubs and storage units.

Increasing digitization across industrial verticals represents one of the key factors positively impacting the market growth. Additionally, widespread adoption of portable electronics, such as smartphones, laptops and tablets, for personal and commercial use has further enhanced the requirement of docking stations to enable users to connect and power their devices conveniently. The rising trend of Bring-Your-Own-Devices (BYOD) is also driving the market growth. Organizations are encouraging employees to use their personal devices at work, thereby increasing the demand for docking stations to minimize the challenges associated with connectivity and multiple cables. Various technological advancements, such as the development of multi-functional stations that are equipped with additional charging, multiple monitors connectivity and high-speed data transfer capabilities, are also contributing to the market growth. Other factors, such as the growing number of office spaces across developed and developing nations and rapid urbanization, are expected to drive the market further. Looking forward, IMARC Group expects the global docking station market to continue its moderate growth during the next five years.

Breakup by Type:

  • Laptop Docking Stations
  • Smartphones and Tablets Docking Stations
  • Hard Drive Docking Stations
  • Others

Breakup by Technology:

  • Wired Docks
  • Wireless Docks

Breakup by Application:

  • Commercial
  • Residential

Breakup by Distribution Channel:

  • Offline
  • Online

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Acco Brands Corporation, Acer Inc., Apple Inc., AsusTek Computer Inc.., Dell Technologies Inc., Fujitsu Limited, Hp Inc., International Business Machines Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corporation, StarTech.com Ltd., Targus International LLC and Toshiba Corporation.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global docking station market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global docking station market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the technology?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the distribution?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global docking station market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Docking Station Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Laptop Docking Stations
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Smartphones and Tablets Docking Stations
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Hard Drive Docking Stations
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 Wired Docks
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Wireless Docks
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Commercial
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Residential
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 Offline
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Online
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Acco Brands Corporation
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Acer Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Apple Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 AsusTek Computer Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Dell Technologies Inc.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Fujitsu Limited
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Hp Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 International Business Machines Corporation
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Sony Corporation
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 StarTech.com Ltd
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
    • 15.3.12 Targus International LLC
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
    • 15.3.13 Toshiba Corporation
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
      • 15.3.13.4 SWOT Analysis
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