特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
960432

地理情報システム(GIS)市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Geographic Information System (GIS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
地理情報システム(GIS)市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2-3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の地理情報システム(GIS)の市場規模は、2014~2019年の間に約11%のCAGRで拡大しました。地理情報システム(GIS)は、地表面上の位置に関連するデータを収集、管理、および検査するシステムです。これは、地図、写真、デジタルデータなどのさまざまなデータ形式を統合し、地形情報と関係性をユーザーがよりよく理解できるようにします。その結果、GISソフトウェアは、マッピング、事故分析、経路変更デザイン、輸送計画、災害管理と軽減、地滑りの危険区域、およびナビゲーションに使用されます。これらの機能は、空間情報を分析し、3Dマップを使用してデータのレイヤーを視覚的に整理することによって実行されます。

GISマップは簡単に共有してアプリに埋め込むことができ、誰でも、どこからでも、バーチャルでアクセスできます。これらのシステムは、コストを削減しながら空間パターンと関係性をよりよく理解し、より良い意思決定を可能にし、全体的な管理パフォーマンスを向上させるのにも役立ちます。その結果、GISは、教育、軍事、防衛から農業、林業、不動産に至るまで、さまざまな業界で使用されています。軍事および防衛部門では、GISはロケーションインテリジェンス、ロジスティクス管理、偵察衛星に使用されています。精密農業、土壌マッピング、作物生産性の分析のために、農業部門でもGISの利用が広がっています。

さらに、テクノロジーの進歩に伴い、キープレーヤーは人工知能(AI)をGISと統合しています。たとえば、AIを使用して空間ビッグデータから情報を抽出する地理空間人工知能(GeoAI)の登場により、政府のスマートシティの開発、都市インフラの計画、地域の変化の経時的な追跡を支援しています。地理情報システム(GIS)市場は今後5年間、 力強い成長を続けると予測されています。

当レポートでは、地理情報システム(GIS)市場について調査し、市場の概要とともに、コンポーネント別、機能別、デバイス別、最終用途産業別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界の地理情報システム(GIS)市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 コンポーネント別市場の内訳

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第7章 機能別市場の内訳

  • マッピング
  • 測量
  • テレマティクスとナビゲーション
  • ロケーションベースサービス

第8章 デバイス別市場の内訳

  • デスクトップ
  • モバイル

第9章 最終用途産業別市場の内訳

  • 農業
  • ユーティリティ
  • 鉱業
  • 建設
  • 輸送
  • 石油・ガス
  • その他

第10章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場内訳

第11章 SWOT分析

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターファイブフォース分析

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Autodesk Inc.
    • Bentley Systems Incorporated
    • Caliper Corporation (PSI Services LLC)
    • Computer Aided Development Corporation Limited (Cadcorp)
    • Environmental Systems Research Institute Inc.
    • General Electric Company
    • Geosoft Inc. (Seequent Ltd.)
    • Hexagon AB
    • Maxar Technologies Inc.
    • SuperMap Software Co. Ltd.
    • Topcon Corporation
    • Trimble Inc.
目次
Product Code: SR1019L77_Report

The global geographic information system (GIS) market grew at a CAGR of around 11% during 2014-2019. The geographic information system (GIS) is a system that gathers, manages, and examines data related to positions on the earth's surface. It integrates different data formats, including cartographic, photographic, and digital data, which enables users to understand topographical information and relationships better. As a result, GIS software is used for mapping, accident analysis, rerouting design, transportation planning, disaster management and mitigation, landslide hazard zonation and navigation. These functions are performed by analyzing spatial information and visually organizing layers of data using 3D maps.

GIS maps can be easily shared and embedded in apps to be accessed virtually by anyone, anywhere. These systems also help in gaining a better insight into spatial patterns and relationships while lowering costs, enabling better decision-making and improving overall management performance. Consequently, GIS is used across diverse industries, ranging from education, and military and defense to agriculture, forestry, and real estate. In the military and defense sector, GIS is used in location intelligence, logistics management and spy satellites. The utilization of GIS has also increased in the agriculture sector for precision farming, soil mapping and analyzing crop productivity. Moreover, with the advancements in the technology, key players are integrating artificial intelligence (AI) with GIS. For instance, the advent of geospatial artificial intelligence (GeoAI) that uses AI to extract information from spatial big data has helped governments in developing smart cities, planning urban infrastructure and tracking changes in an area over time. Looking forward, IMARC Group expects the global geographic information system (GIS) market to continue its strong growth during the next five years.

Breakup by Component:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Breakup by Function:

  • Mapping
  • Surveying
  • Telematics and Navigation
  • Location-Based Services

Breakup by Device:

  • Desktop
  • Mobile

Breakup by End Use Industry:

  • Agriculture
  • Utilities
  • Mining
  • Construction
  • Transportation
  • Oil and Gas
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Autodesk Inc., Bentley Systems Incorporated, Caliper Corporation (PSI Services LLC), Computer Aided Development Corporation Limited (Cadcorp), Environmental Systems Research Institute Inc., General Electric Company, Geosoft Inc. (Seequent Ltd.), Hexagon AB, Maxar Technologies Inc., SuperMap Software Co. Ltd., Topcon Corporation and Trimble Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global geographic information system (GIS) market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global geographic information system (GIS) market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on the function?
  • What is the breakup of the market based on the device?
  • What is the breakup of the market based on the end use industry?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global geographic information system (GIS) market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Geographic Information System (GIS) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Hardware
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Software
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Function

  • 7.1 Mapping
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Surveying
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Telematics and Navigation
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Location-Based Services
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Device

  • 8.1 Desktop
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Mobile
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Industry

  • 9.1 Agriculture
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Utilities
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Mining
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Construction
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Transportation
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Oil and Gas
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Others
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Autodesk Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Bentley Systems Incorporated
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Caliper Corporation (PSI Services LLC)
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Computer Aided Development Corporation Limited (Cadcorp)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
    • 15.3.5 Environmental Systems Research Institute Inc.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 SWOT Analysis
    • 15.3.6 General Electric Company
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Geosoft Inc. (Seequent Ltd.)
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Hexagon AB
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Maxar Technologies Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 SuperMap Software Co. Ltd.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 Topcon Corporation
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
    • 15.3.12 Trimble Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.