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市場調査レポート
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960426

サーフボード市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Surfboard Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 108 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
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サーフボード市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2-3営業日
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概要

世界のサーフボードの市場規模は、2014~2019年の間に約7%のCAGRで拡大しました。サーフボードとは、サーファーが波に乗りながら立ったり横になったりする細長いプラットフォームです。以前は木材のみを使用して作られていましたが、現在ではポリウレタン、ポリエステル、ガラス繊維、発泡スチロールなどのさまざまな材料を使用して製造されています。レクリエーションと競技スポーツとしてのサーフィンへの関心の高まりにより、サーフボードの需要が高まっています。その結果、波乗りの経験や波の種類に応じて、さまざまな形やサイズのものが入手できるようになりました。

サーフツーリズムの成長傾向により、市場は大幅に成長しました。これとは別に、電気サーフボードは、優れたトルク、高い水推進力を提供し、波のないところでサーフィンできるようにするため、従来のサーフボードよりも幅広く好まれています。さらに、障害者の間でのアダプティブサーフィンの人気の高まりは、主要メーカーに豊富な機会を提供しています。彼らはまた、環境に優しい素材を使用して製造され、製造中の二酸化炭素排出量の削減を支援する持続可能なサーフボードを導入しました。

これに加えて、各メーカーはコンピュータ支援設計/コンピュータ支援製造(CAD / CAM)システムなどの高度な技術を利用して、仕様に従ってサーフボードを個々に改造できるようにしています。しかし、コロナウイルス(COVID-19)の突然の発生により、多くの国の政府が完全なロックダウンを宣言し、社交的な集まりを禁止しています。その結果、サーフィンなどのウォータースポーツは停止されましたが、今後回復すれば、業界は成長すると予測されます。世界のサーフボード市場は、今後5年間で穏やかな成長を示すと予測されています。

当レポートでは、サーフボード市場について調査し、市場の概要とともに、製品タイプ別、材料タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界のサーフボード市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 製品タイプ別市場の内訳

  • ショートボード
  • ロングボード
  • フィッシュボード
  • ガンボード
  • その他

第7章 材料タイプ別市場の内訳

  • ポリウレタン
  • バルサウッド
  • その他

第8章 流通チャネル別市場の内訳

  • オンライン
  • オフライン

第9章 用途別市場の内訳

  • レクリエーションユーザー
  • プロフェッショナルユーザー

第10章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場内訳

第11章 SWOT分析

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターファイブフォース分析

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Agit Global Inc.
    • Beachbeat Surboards
    • Brusurf LLC
    • Channel Islands Surfboards Inc. (The Burton Corporation)
    • Global Surf Industries
    • Hobie Cat Company Inc.
    • Haydenshapes Surfboards
    • Infinity Surfboards Incorporated
    • Keeper Sports Products LLC
    • Rusty Surfboards Inc. (Vegas Enterprises Pty Ltd.)
    • Superbrand Surfboards
    • Xanadu Surfdesigns
目次
Product Code: SR1019L71_Report

The global surfboard market grew at a CAGR of around 7% during 2014-2019. A surfboard refers to a narrow and elongated platform on which a surfer stands or lies while riding ocean waves. Earlier, it was only made using wood but nowadays, it is also produced using a variety of materials, such as polyurethane, polyester, fiberglass and styrofoam. The rising interest in surfing as a recreational and competitive sport has led to heightened demand for surfboards. As a result, they are available in a variety of shapes and sizes, depending on the experience of the riders and the kind of waves they intend to surf.

The market has experienced significant growth on account of the growing trend of surf tourism. Apart from this, electric surfboards have been gaining widespread preference over conventional surfboards as they provide superior torque, high water propulsion and allow individuals to surf in the absence of waves. Moreover, the rising popularity of adaptive surfing among disabled people has provided lucrative opportunities for key manufacturers. They have also introduced sustainable surfboards that are made using eco-friendly materials and assist in reducing carbon footprint during manufacturing. Besides this, they have been utilizing advanced technologies, such as computer-aided design/computer-aided manufacturing (CAD/CAM) systems, to help individuals modify surfboards according to their specifications. However, owing to the sudden outbreak of the coronavirus diseases (COVID-19), governments of numerous countries have declared complete lockdowns and prohibited social gatherings. Consequently, water sports activities like surfing have been put on halt, but the industry is anticipated to grow once normalcy is regained. Looking forward, IMARC Group expects the global surfboard market to exhibit moderate growth during the next five years.

Breakup by Product Type:

  • Shortboards
  • Longboards
  • Fish Boards
  • Gun Boards
  • Others

Breakup by Material Type:

  • Polyurethane
  • Balsa Wood
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

Breakup by Application:

  • Recreational
  • Professional

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Agit Global Inc, Beachbeat Surfboards, Brusurf LLC, Channel Islands Surfboards Inc. (The Burton Corporation), Global Surf Industries, Hobie Cat Company Inc., Haydenshapes Surfboards, Infinity Surfboards Incorporated, Keeper Sports Products LLC, Rusty Surfboards Inc. (Vegas Enterprises Pty Ltd.), Superbrand Surfboards and Xanadu Surfdesigns.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global surfboard market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global surfboard market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the material type?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global surfboard market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Surfboard Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Shortboards
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Longboards
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Fish Boards
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Gun Boards
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Material Type

  • 7.1 Polyurethane
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Balsa Wood
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Online
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Offline
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Recreational Users
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Professional Users
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Agit Global Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Beachbeat Surboards
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Brusurf LLC
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Channel Islands Surfboards Inc. (The Burton Corporation)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Global Surf Industries
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Hobie Cat Company Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Haydenshapes Surfboards
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Infinity Surfboards Incorporated
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Keeper Sports Products LLC
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Rusty Surfboards Inc. (Vegas Enterprises Pty Ltd.)
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Superbrand Surfboards
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
    • 15.3.12 Xanadu Surfdesigns
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
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