市場調査レポート
商品コード
1370302
家庭用クリーナー市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Household Cleaners Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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家庭用クリーナー市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の家庭用クリーナー市場規模は2022年に357億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2023年から2028年の間に4.2%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに460億米ドルに達すると予測しています。
家庭用クリーナーとは、家庭の柔らかい表面や硬い表面から汚れ、細菌、その他の汚染物質を除去するために使用される様々な化学薬品や洗浄液を指します。研磨剤、非研磨剤、特殊クリーナー、漂白剤、消毒剤、硬水用染み抜き剤、その他アンモニアや重曹ベースの製品が含まれます。これらの製品は、ほこり、粘土、油、グリース、石鹸カス、硬水跡、石灰スケール、カビ、白カビに効果的です。これらの製品は、トリガー式スプレー、エアゾール缶、ポンプ式ボトルなどのパッケージで一般に販売されており、家庭における個人の健康や衛生の維持に役立ちます。
コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延を理由に、住宅や商業空間における個人の衛生と清潔に関する意識の高まりは、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。これに伴い、ガラス、鏡面、ステンレス、木材に使用できる専用クリーナーへの嗜好が高まっています。さらに、環境に優しく持続可能な家庭用製品への需要の高まりも、市場の成長を後押ししています。家庭用洗剤は通常、アルカリ、酸、界面活性剤、脱脂剤などの洗浄剤を使用して製造されるが、これらは長期間さらされると健康に悪影響を及ぼす可能性があります。そのため、製品メーカーは、植物油、コーンスターチ、アルコール、重曹、酸素系漂白剤、洗濯用ソーダ、柑橘系溶剤など、天然素材や有機素材を使用しています。急速な都市化、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化と相まって、住宅プロジェクトの増加につながる大規模なインフラ整備など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予測されます。
The global household cleaners market size reached US$ 35.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 46.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.2% during 2023-2028.
Household cleaners refer to various chemicals and cleaning solutions that are used for removing dirt, germs and other contaminants from soft and hard surfaces at home. They include abrasive, non-abrasive and specialty cleaners, bleaches, disinfectants, hard water stain removers and other ammonia- and baking soda-based products. These products are effective against dust, clay, oil, grease, soap scum, hard water marks, limescale, mold and mildew. They are commonly available in the packaging of triggered sprays, aerosol cans and in-pump actuated bottles and can aid in maintaining personal health and hygiene in the household.
Increasing awareness regarding personal hygiene and cleanliness in residential and commercial spaces on account of the spread of the coronavirus disease (COVID-19) represents one of the key factors driving the growth of the market. In line with this, there is a growing preference for specialized cleaners that can be used on glass, mirrored surfaces, stainless steel and wood. Furthermore, the rising demand for environment-friendly and sustainable household products is also providing a boost to the market growth. Household cleaners are usually manufactured using cleaning agents, such as alkalis, acids, surfactants and degreases, which may have a detrimental effect on health upon prolonged exposure. Hence, product manufacturers are using natural and organic ingredients, such as vegetable oils, cornstarch, alcohol, baking soda, oxygen bleach, washing soda and citrus solvents, which is creating a positive outlook for the market. Other factors, including significant infrastructural development resulting in an increasing number of residential projects, coupled with rapid urbanization, rising disposable incomes and changing lifestyles of the consumers, are projected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global household cleaners market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel, ingredient and application.
Surface Cleaner
Glass Cleaner
Toilet Bowl Cleaner
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others
Surfactants
Builders
Solvents
Antimicrobials
Others
Bathroom
Kitchen
Floor
Fabric
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Bombril S/A, Church & Dwight Co. Inc., Colgate-Palmolive Company, Godrej Consumer Products Limited, Henkel AG & Company KGaA, Kao Corporation, Reckitt Benckiser Group plc., S. C. Johnson & Son Inc., The Procter & Gamble Company and Unilever Plc, etc.