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市場調査レポート
商品コード
1635979
食品・飲料向け人工知能(AI)市場レポート:アプリケーション別、最終用途別、地域別、2025-2033年Artificial Intelligence in Food & Beverages Market Report by Application, End Use, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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食品・飲料向け人工知能(AI)市場レポート:アプリケーション別、最終用途別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年01月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の食品・飲料向け人工知能(AI)市場規模は2024年に100億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年までに市場は1,158億米ドルに達し、2025年から2033年の間に31.34%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。食品・飲料(F&B)インフラの大幅な改善、サプライチェーン業務の効率化ニーズの高まり、自動化サービスの普及などが市場成長を促す要因となっています。
人工知能(AI)はコンピューター科学の一分野であり、プログラムされたロボット機械に人間の知能をシミュレーションすることで、通常は人間の介入が必要な様々な産業作業を実行できるようにすることを目的としています。現在、食品・飲料(F&B)セクターでは、品質管理、食事輸送、消費者対応、工業規格遵守、製品・包装、食品選別アプリケーションの実行に採用されています。これらのサービスは、優れた衛生基準を維持し、いくつかの飲料や食品の最適な品質を確保し、栄養価を保持し、微生物を検出し、タイムリーな配達を保証し、過剰生産を最小限に抑えることによって無駄を削減するのに役立ちます。これとは別に、ワークフローを最適化し、作業員の負担を軽減し、消費者の推奨に基づく新製品のイノベーションを可能にし、購買体験を向上させます。その結果、食品・飲料向けAIは、ロジスティクス、ヒューマンエラーの防止、より良いビジネス関連の意思決定のために幅広く利用されています。
食品・飲料(F&B)インフラの大幅な改善は、市場成長を促進する主要因です。これはさらに、サプライチェーンの業務効率を向上させるニーズの高まりと、多様な食品・飲料を選別する自動化サービスの普及によって支えられています。さらに、ホテル、レストラン、ケータリング(HoReCa)セクターの急速な拡大やクイックサービスレストラン(QSR)の最近の設立が、食品・飲料向けAIユニットへの需要を促進しており、これがもう一つの成長促進要因として作用しています。これらのソリューションは、売上予測、顧客行動の分析、監視、推論を支援し、貴重な消費者インサイトを得ることで、より的を絞った取り組みを行い、より深い交流を通じて個人レベルのつながりを作り、全体的な顧客体験を向上させる。さらに、在庫レベルを予測して木材の浪費を減らし、製品量を監視し、生産サイクルタイムを検出し、運用コストを削減しながら機械のダウンタイムを最小限に抑えるために、食品・飲料向けAIの広範な取り込みが市場の成長を支えています。これに伴い、食品生産手順と機械学習(ML)ソリューションの統合という点で大幅な技術進歩が市場成長を推進しています。これらのソリューションは、最終目標を推測し、市場戦略を洗練させ、倉庫管理コストを削減するために見積もりからあらゆる詳細を記録するために広く展開されています。これとは別に、主要企業間の継続的な近代化と戦略的提携が市場成長にプラスの影響を与えています。
The global artificial intelligence (AI) in food & beverages market size reached USD 10.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 115.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 31.34% during 2025-2033. The significant improvements in the food and beverage (F&B) infrastructure, the increasing need to improve supply chain operational efficiency and the widespread adoption of automated services are some factors driving the market growth.
Artificial intelligence (AI) represents a branch of computer science concerned with the simulation of human intelligence in programmed robotic machines to make them capable of performing various industrial operations, which usually require human intervention. It is currently employed in the food and beverage (F&B) sector to execute quality control, meal transportation, consumer engagement, industrial standard compliance, product and packaging, and food sorting applications. These services help maintain excellent hygiene standards, ensure the optimal quality of several drinks and food products, retain their nutritional value, detect microorganisms, and reduce wastage by ensuring timely delivery and minimizing overproduction. Apart from this, it optimizes workflow, reduces workload from workers, allows innovation of new products based on consumer recommendations, and enhances purchasing experience. As a result, AI in food and beverage units is extensively used for logistics, preventing human errors, and making better business-related decisions.
The significant improvements in the food and beverage (F&B) infrastructure represent a prime factor driving the market growth. This is further supported by the increasing need to improve supply chain operational efficiency and the widespread adoption of automated services to sort diverse food and beverage products. Additionally, the rapid expansion in the hotels, restaurants, and catering (HoReCa) sector and the recent establishment of quick service restaurants (QSRs) have facilitated the demand for AI in food beverage units, which is acting as another growth-inducing factor. These solutions help predict sales, analyze, monitor, and deduce customer behavior, and gain valuable consumer insights to make more targeted efforts, create personal level connections through deeper interactions and improve the overall customer experience. Furthermore, the extensive uptake of AI in food beverage to forecast inventory levels to decrease wood wastage, monitor product quantities, detect production cycle time and minimize machine downtime at reduced operational expenses is supporting the market growth. In line with this, the significant technological advancements in terms of food production procedures and the integration of machine learning (ML) solutions are propelling the market growth. They are widely deployed to deduce end goals, refine market strategies, and record every detail from quotations to reduce warehousing costs. Apart from this, the continuous modernization and strategic collaborations amongst key players are positively impacting the market growth.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.