市場調査レポート
商品コード
1541803
スポーツウェア市場レポート:製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Sportswear Market Report by Product (Shoes, Clothes), Distribution Channel (Online Stores, Retail Stores), End User (Men, Women, Kids), and Region 2024-2032 |
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スポーツウェア市場レポート:製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツウェア市場規模は2023年に1,902億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに2,727億米ドルに達し、2024~2032年の間に3.96%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
スポーツウェアとは、快適なスポーツをするためにデザインされたインフォーマルな衣服のことです。トラックスーツ、テニスシャツ、Tシャツ、パーカー、ショートパンツ、ポロシャツ、水着などが、主に運動時に着用される一般的なスポーツウェアです。強度とスポーツタイプに応じて、綿-ポリエステル、ナイロン-スパンデックス、綿、ポリプロピレン、ポリエステル-スパンデックス、ウール混紡など、さまざまな柔軟材料を使用して製造することができます。スポーツウェアは、ゴルフ、テニス、クリケット、サッカー、バスケットボール、ハイキング、サイクリング、ジョギングなどの際に着用するのが一般的です。非特異的なスポーツウェアに比べ、アスリートのパフォーマンス向上に役立ち、運動中の怪我を防ぎ、快適さを提供し、遅発性筋肉痛(DOMS)を軽減し、着用者の健康を促進し、運動後の筋肉のけいれんを最小限に抑えます。
ストレスや肥満など、仕事に関連した健康状態の増加により、スポーツやフィットネス活動への参加が増加していることが、市場の成長を促進しています。さらに、屋外活動中の環境条件から着用者を保護するための製品採用が広がっていることも、市場成長を後押ししています。スポーツウェアは通気性の良い生地でできており、身体を涼しく保ち、通気性を提供するのに役立ちます。さらに、水泳、ヨガ、ランニング、エアロビクスなどのフィットネス活動の健康上の利点に関する意識の高まりが、もう一つの成長促進要因として作用しています。これとは別に、速乾材料や心拍数を追跡できるTシャツの発売、体温を管理し循環を改善するエネルギー赤外線技術を使用した軽量の赤外線放射生地で作られていることも、市場成長に弾みをつけています。さらに、運動やトレーニング中に適切な筋肉群をサポートし、敏感な筋肉部分に保護を提供することにより、全体的なパフォーマンスを向上させるために製品が広く利用されていることが、市場の成長を促進しています。消費者の支出能力の上昇、トレンディで快適なスポーツウェアへの需要の増加、水着、スキースーツ、レオタードなどの特殊な衣服への需要の増加など、その他の要因も市場成長を促進すると予想されます。
The global sportswear market size reached US$ 190.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 272.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.96% during 2024-2032.
Sportswear refers to informal clothing designed for comfort and playing sports. Tracksuits, tennis shirts, T-shirts, hoodies, shorts, polo shirts, and swimsuits are common sportswear mainly worn while participating in physical activities. Depending on the intensity and the type of sport, they can be manufactured using various flexible materials, such as cotton-polyester, nylon-spandex, cotton, polypropylene, polyester-spandex, and wool blend. Sportswear is commonly worn while playing golf, tennis, cricket, football, basketball, hiking, bicycling, and jogging. Compared to non-specific sportswear, it helps improve athletes' performance, prevents injury during exercise, provides extra comfort, reduces the delayed onset muscle soreness (DOMS), promotes the health of the wearer, and minimizes post-workout muscle cramps.
The growing participation in sports and fitness activities due to the rising incidences of work-related health conditions, such as stress and obesity, is driving the market growth. Additionally, the widespread product adoption to protect the wearer against environmental conditions during outdoor activities is favoring the market growth. Sportswear is made up of breathable fabrics that help to keep the body cool and provide ventilation. Moreover, the increasing awareness about the health benefits of fitness activities, such as swimming, yoga, running, and aerobics, is acting as another growth-inducing factor. Apart from this, the launch of fast-drying materials and t-shirts that can track heart rate and are made of lightweight infrared emitting fabrics using energy infrared technology that manages body heat and improve circulation is providing an impetus to the market growth. Furthermore, the widespread product utilization to enhance overall performance by supporting the right muscle groups during exercising and training and providing protection to the sensitive muscle areas is facilitating the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of consumers, increasing demand for trendy and comfortable sportswear, and growing demand for specialized garments, such as swimsuits, ski suits, and leotards, are anticipated to drive the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sportswear market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, distribution channel and end user.
Shoes
Clothes
Online Stores
Retail Stores
Men
Women
Kids
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adidas AG, Anta Sports Products Limited, ASICS Corporation, Columbia Sportswear Company, Fila Inc., Lululemon Athletica Inc., New Balance Athletics Inc., Nike Inc., Patagonia Inc., Puma SE and Under Armour Inc.