市場調査レポート
商品コード
1541606
ワイン包装市場レポート:材料タイプ、包装タイプ、地域別、2024~2032年Wine Packaging Market Report by Material Type (Glass, Plastic, Metal, Paper Board, and Others), Packaging Type (Bottles, Bag-in-Box, Aseptic Cartons, Bulk Packaging (IBCs, Flexitanks and Drums), and Others), and Region 2024-2032 |
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ワイン包装市場レポート:材料タイプ、包装タイプ、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のワイン包装市場規模は2023年に33億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて4.5%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに50億米ドルに達すると予測しています。
ワイン包装は、使用中の利便性を高め、経済的で、製品の視覚的魅力を向上させる様々なサイズ、形式、材料で行うことができます。伝統的なガラス瓶は、業界で最も一般的に使用されています。薄型のエコー・ガラス容器やエッチング・ガラス瓶などの新しいバリエーションも、ワイン生産者の間で好まれています。また、1回分のワイン容器は、ガラス瓶よりも利便性が高いため、世界的に大きな支持を得ています。市場関係者はまた、ワイン包装の美的魅力を向上させ、既存の消費者ベースを拡大するために、先進グラフィックを使用しています。
所得水準の上昇、ライフスタイルの変化、新たな社会化動向などを背景に、特に若年層でオンプレミスワイン消費が増加していることは、市場成長を刺激する主要要因のひとつです。また、グルメ・レストランや高級ホテルでプレミアム・ワインの需要が高まっていることも、市場成長に寄与しています。これとは別に、ワインラベルへのQRコードの統合や、二重構造のワインボトルの採用も、市場にプラスの影響を与えています。さらに、主要企業は、魅力的で軽く、環境に優しく、サステイナブル生産が可能な革新的な包装方法を導入しています。その他、オンライン小売チャネルを通じた製品の容易な入手、インターネット普及率の上昇、製品のプレミアム化、特に若年層や社会人の消費者嗜好の変化なども、今後数年間の市場を牽引すると予想されます。
The global wine packaging market size reached US$ 3.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.5% during 2024-2032.
The wine packaging can be done in a variety of sizes, formats and materials which offer greater convenience while use, are economic, and improve the visual appeal of the product. The traditional glass bottles are most commonly used in the industry. Their new variants such as thinner echo-glass containers and etched glass bottles are also being preferred among the wine producers. The single-serve wine containers are also gaining a lot of traction worldwide as they offer more convenience than glass bottles. Market players are also using advanced graphics to improve the aesthetic appeal of wine packaging and expand their existing consumer base.
Rising on-premise wine consumption, especially among the young population, on account of inflating income levels, changing lifestyles and emerging socialization trends, represents one of the key factors stimulating the market growth. The escalating demand for premium wine variants in gourmet restaurants and luxury hotels is also contributing to the market growth. Apart from this, the integration of QR codes with wine labels and the introduction of double layer wine bottles are further influencing the market positively. Furthermore, the key players are introducing innovative packaging methods that are attractive, lighter, eco-friendly and sustainably produced. Other factors, such as easy product availability through online retail channels, increasing rate of internet penetration, product premiumization and the changing consumer preferences especially among the young and working professionals are also expected to drive the market in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global wine packaging market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on material type and packaging type.
Glass
Plastic
Metal
Paper Board
Others
Bottles
Bag-in-Box
Aseptic Cartons
Bulk Packaging (IBCs, Flexitanks and Drums)
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amcor Limited, Ardagh Group, Ball Corporation, Encore Glass, G3 Enterprises, Guala Closures, International Paper, Maverick Enterprises Inc. (Sparflex SA), Owens-Illinois Group and Scholle Ipn Corporation.