市場調査レポート
商品コード
1519505
フリーズドライ食品市場レポート:タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Freeze-Dried Food Market Report by Type, Distribution Channel, End User, and Region 2024-2032 |
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フリーズドライ食品市場レポート:タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のフリーズドライ食品市場規模は2023年に28億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに51億米ドルに達し、2024~2032年の間に7%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
フリーズドライまたは凍結乾燥は、真空チャンバー内で様々な食品を凍結させる低温脱水技術を指します。凍結乾燥は、空気、光、水分の存在下で微生物の増殖によって引き起こされる汚染や腐敗のリスクを排除することで、食品を保存するのに役立ちます。その結果、フリーズドライ食品は、品質の保持、栄養価の維持、賞味期限の延長、軽量化のための製品からの水分量の減少に役立っています。現在、フリーズドライ食品は、粉末、顆粒、チャンク、ピース、フレークなど、さまざまな形態で市販されています。
果物、野菜、飲食品、ベーカリー、食肉、乳製品、スナック菓子など様々な食品の保存に、飲食品(F&B)やホスピタリティセグメントでフリーズドライ食品が広く採用されていることが、市場成長を牽引する主要因の1つです。これに伴い、食品加工セクターの急速な拡大や、オン・ザ・ゴー傾向の高まり、多忙な勤務スケジュール、ライフスタイルの進化に起因する、腐敗しにくく、すぐに食べられる(RTE)食事やコンビニエンス・フード製品に対する需要の増加が、他の成長促進要因として作用しています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の大流行と、それに伴う世界各地での閉鎖措置の実施により、冷凍食品の購入や注文にオンラインやeコマースの流通チャネルが大量に利用されるようになり、これが市場の成長に寄与しています。食品の安全な輸送を可能にするフリーズドライ技術の広範な利用は、長期保存と便利な消費を可能にするペットフードセグメントへの大規模な組み込みとともに、市場成長をさらに大きく後押ししています。その他の要因としては、主要企業間の戦略的提携、人工添加物の有害性に関する消費者の意識の高まり、軽量で栄養価の高いフリーズドライスナックの導入に向けた研究開発活動への継続的な投資などがあり、市場の展望は明るいです。
The global freeze-dried food market size reached US$ 2.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7% during 2024-2032.
Freeze-dried or lyophilization refers to a low-temperature, dehydration technique that involves freezing of various food products in the vacuum chamber. It aids in preserving food commodities by eliminating the risk of contamination and decomposition caused by microbial growth in the presence of air, light, and moisture. This, in turn, assists freeze-dried food in retaining its quality, maintaining nutritional values, extending shelf-life and reducing water quantity from the product for making it lightweight. At present, freeze-dried food is commercially available in varying forms, such as powders, granules, chunks, pieces, and flakes.
The widespread adoption of freeze-dried food in the food and beverage (F&B) and hospitality sectors for preserving various food products, such as fruits, vegetables, bakery, meat, dairy, and snacks, is one of the prime factors driving the market growth. In line with this, rapid expansion in the food processing sector and the increasing demand for non-perishable, ready-to-eat (RTE) meals or convenience food products due to the rising on-the-go trend, hectic working schedules, and evolving lifestyles are acting as other growth-inducing factors. Additionally, the sudden outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic and the consequent implementation of lockdowns across the globe have led to the massive employment of online and e-commerce distribution channels for purchasing and ordering frozen food, which, in turn, is contributing to the market growth. The extensive utilization of freeze-dried techniques for enabling the safe transportation of food products, along with its large-scale incorporation in pet food segment to enable longer preservation and convenient consumption is further considerably propelling the market growth. Other factors, such as strategic collaborations between top players, rising consumer awareness regarding the harmful effects of artificial additives, and the continuous investments in research and development (R&D) activities for introducing lightweight, freeze-dried nutritious snacks, are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global freeze-dried food market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, distribution channel and end user.
Freeze-Dried Fruits
Freeze-Dried Vegetables
Freeze-Dried Beverages
Freeze-Dried Dairy Products
Freeze-Dried Meat and Seafood
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Specialist Retailers
Convenience Stores
Others
Hotels and Restaurants
Household
Food and Beverage Industry
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc, Asahi Group Holdings Ltd., Crispy Green Inc., European Freeze Dry ApS, Freeze-Dry Foods Ltd., Harmony House Foods Inc., Kerry Group Plc, LYO FOOD Sp. z o.o., Mercer Foods LLC, Nestle S.A., Nuts.com, SouthAm Freeze Dry S.A. (R. J. Van Drunen & Sons Inc.) and The Kraft Heinz Co.