市場調査レポート
商品コード
1451831
雑誌出版市場レポート:タイプ、用途、地域別、2024-2032Magazine Publishing Market Report by Type (Print, Digital), Application (Offline, Online), and Region 2024-2032 |
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雑誌出版市場レポート:タイプ、用途、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の雑誌出版市場規模は2023年に1,018億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は1.8%を示し、2032年には1,201億米ドルに達すると予測しています。デジタルパブリッシングの人気の高まり、スマートフォンやタブレット端末の世界の普及、デジタル雑誌や新聞の購読者数の増加、オンライン広告の新たな動向などが、市場を牽引する主な要因となっています。
雑誌は、さまざまなコンテンツを含む定期刊行物で、通常、週刊、月刊、季刊、年刊などの定期的なスケジュールで印刷またはデジタル出版されます。雑誌は一般的に、多くのオフライン流通チャネルを通じて販売されるペーパーバック形式や、ウェブサイトや検索エンジンで公開されるデジタル版で入手できます。雑誌の出版プロセスでは、娯楽性、情報性、ニュース性の高いコンテンツ(記事、ストーリー、画像、動画など)を作成し、ターゲットとする読者にアピールし、読者に高品質のコンテンツを提供することで、全体的な収益と利益を最大化します。現在、さまざまな出版社が、コンテンツの質や方向性を維持し、より幅広い読者層や広告主にアピールするために雑誌の位置づけを変え、発行部数を伸ばし、定期購読、広告、小売販売からより多くの収益を集めることに注力しています。現在、雑誌出版は高品質で魅力的なコンテンツを定期的に読者に届けるため、世界中で絶大な支持を得ています。
利便性、柔軟性、ユーザーとの双方向性が強化された結果、デジタル雑誌の需要は世界中で大幅に増加しています。これは、費用対効果、持続可能性、容易なアクセス、幅広いリーチと配信により、大衆の間でデジタル雑誌の人気が急上昇していることと相まって、市場成長を促進する主な要因の一つとなっています。また、印刷物からデジタル雑誌への移行が進んでいることから、出版社はデジタルファーストの出版に注力し、特にオンラインやモバイルプラットフォーム向けのコンテンツを制作しています。これに加え、スマートフォンやタブレット端末の普及率の上昇、デジタル出版の人気の高まり、印刷された雑誌の社会的影響の高さなどが、製品需要を増大させています。これに加えて、ブランドの認知度を高め、他のチャネルにおけるブランドのマーケティング・キャンペーンを補完するために、デジタル雑誌広告の採用が増加していることが、市場の成長を促進しています。さらに、デジタルメディアプラットフォームにおける仮想現実(VR)や拡張現実(AR)の統合といった最近の技術的進歩により、雑誌出版社はよりパーソナライズされたインタラクティブなコンテンツを提供することで、より多くの読者を惹きつけることができるようになった。これに伴い、個人の読書習慣の変化や、オンライン活動の増加によるデジタルメディアコンテンツの消費の拡大が、市場の成長を後押ししています。その他にも、雑誌出版業界における急速なデジタル変革、デジタル雑誌や新聞の購読者数の増加、集中型広告プラットフォームとしての雑誌の採用急増、新たなブランディング・アプリケーションなどが、市場成長を促進すると予測されています。
The global magazine publishing market size reached US$ 101.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 120.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 1.8% during 2024-2032. The growing popularity of digital publishing, increasing penetration of smartphones and tablets across the world, rising subscriptions of digital magazines and newspapers, and emerging trend of online advertising represent some of the key factors driving the market.
Magazines are periodical publications that contain a wide variety of content and are usually printed or digitally published on a regular schedule, such as weekly, monthly, quarterly, and yearly. They are generally available in paperback formats sold via numerous offline distribution channels and in digital versions published on websites and search engines. The magazine publishing process involves the creation of entertaining, informational, and newsworthy content, including articles, stories, images, and videos, that appeals to the target audience and provides readers with high-quality content to maximize overall revenue and profit. Nowadays, various publishers are focusing on maintaining the content quality and direction and repositioning the magazine to appeal to a broader base of readers and advertisers to boost circulation levels and attract more revenue from subscriptions, advertising, and retail sales. At present, magazine publishing is gaining immense traction across the globe as it delivers high-quality, engaging content to readers at regular intervals.
As a result of their enhanced convenience, flexibility, and user interactivity, digital magazines are witnessing a significant increase in demand around the world. This, coupled with the surging popularity of digital magazines among the masses owing to their cost-effectiveness, sustainability, easy access, and broader reach and delivery, represents one of the primary factors driving the market growth. In addition, the recent shift from print toward digital magazines has prompted publishers to focus on digital-first publishing, producing content, especially for online and mobile platforms. Along with this, the increasing penetration of smartphones and tablets, the growing popularity of digital publishing, and the high public impact of printed magazines have augmented product demand. Besides this, the rising adoption of digital magazine advertising to generate brand awareness and complement the brand's marketing campaigns on other channels has catalyzed market growth. Furthermore, recent technological advancements, such as the integration of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) in digital media platforms, have enabled magazine publishers to attract more readers by offering more personalized and interactive content. In line with this, the changing reading habits of individuals and the escalating consumption of digital media content owing to increased online activity have propelled market growth. Other factors, including rapid digital transformation in the magazine publishing industry, rising subscriptions of digital magazines and newspapers, surging adoption of magazines as focused advertising platforms, and emerging branding applications, are also anticipated to fuel the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global magazine publishing market, along with forecasts at the global, regional, and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type and application.
Digital
The report has provided a detailed breakup and analysis of the magazine publishing market based on the type. This includes print and digital. According to the report, print represented the largest segment.
Offline
Online
A detailed breakup and analysis of the magazine publishing market based on the application has also been provided in the report. This includes offline and online. According to the report, online accounted for the largest market share.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia-Pacific was the largest market for magazine publishing. Some of the factors driving the Asia-Pacific magazine publishing market included its increasing consumption of digital media among the expanding young population, the rising number of smartphone and internet users, augmenting demand for personalized and interactive content, etc.
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global magazine publishing market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Cairo Communication Spa, Cjk Group Inc., Dazed Media, Forbes Media LLC, Gakken Holdings Co. Ltd., Gannett Co. Inc., Guardian News & Media Ltd., Hearst Communications Inc., Kadokawa Corporation, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.