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市場調査レポート
商品コード
1451334
アミューズメントパーク市場レポート:ライド別、収益源別、年齢層別、地域別、2024-2032Amusement Parks Market Report by Rides, Revenue Source, Age Group, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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アミューズメントパーク市場レポート:ライド別、収益源別、年齢層別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアミューズメントパーク市場規模は2023年に541億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて4.3%の成長率(CAGR)を示し、2032年には798億米ドルに達すると予測しています。
アミューズメントパークとは、テーマに基づいた野外レクリエーション・娯楽ゾーンを指します。アミューズメントパークは、商業的に運営されており、あらゆる年齢層の個人を対象としています。ライド、ウォーターパーク、テーマパーク、アーケード、カジノ、スポーツベッティング施設、ホテル、リゾート、リフレッシュゾーンなど、さまざまなアミューズメント施設を提供しています。また、高解像度(HD)の音楽や光のショー、演劇など、子どもから大人まで楽しめる、臨場感あふれる映画体験ができる施設もあります。
旅行・観光産業の著しい成長とともに、急速な都市化が進んでいることも、市場の見通しを明るいものにしている主な要因の一つです。さらに、アミューズメントパークに革新的な乗り物、宿泊施設、公式グッズなどがあることも、市場の成長を後押ししています。アミューズメントパークのオーナーは、リーチを拡大するために、テーマに基づいたアトラクションや飲食品、衣服、グッズなどを通じて、数多くの冒険的で魅力的な体験を提供しています。さらに、油圧、空気圧、アニマトロニクス、IoT(Internet-of-Things)などの技術的に高度なソリューションの採用が増加していることも、成長を促進する要因となっています。これらのソリューションは、パーク内のあらゆる活動を追跡・監視し、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)技術を通じて来場者にインタラクティブな体験を提供するのに役立っています。その他、可処分所得の増加やエンターテインメントに対する消費者の支出能力、テーマ型アミューズメントパークへの投資の増加、4Dライドや巨大ジェットコースター、ライドの市場開拓などが、市場をさらに牽引すると予想されます。これは、多くの国で社会的距離を置く規範が確立されていることに起因しています。
The global amusement parks market size reached US$ 54.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 79.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.3% during 2024-2032.
Amusement parks refer to open-air recreational and entertainment zones that are based on fictional characters and themes. They are commercially operated extensions to fairs and picnic gardens and cater to individuals of all age groups. They offer various amusement facilities, such as mechanical rides, water parks, theme parks, arcades, casinos, sports betting facilities, hotels, resorts and refreshment zones. They may also offer immersive cinematic experiences with high-definition (HD) music and light shows and theatrical plays that are enjoyed by both children and adults alike.
Rapid urbanization, along with significant growth in the travel and tourism industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, the availability of innovative rides, accommodation facilities and official merchandise in the amusement parks is also providing a boost to the market growth. For expanding their reach, park owners are offering numerous adventurous and fascinating experiences through theme-based attractions, such as foods, beverages, clothes and goodies. Additionally, the increasing adoption of technologically advanced solutions, such as hydraulics, pneumatics, animatronics and the Internet-of-Things (IoT), is acting as another growth-inducing factor. These solutions aid in tracking and monitoring all activities in the park and offering interactive experiences to the visitor through augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies. Other factors, including rising disposable incomes and consumer expenditure capacities on entertainment, along with increasing investments in themed amusement parks and the development of 4D rides and giant roller coasters and rides, are expected to drive the market further. This can be attributed to the social distancing norms established in numerous countries.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global amusement parks market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on rides, revenue source and age group.
Mechanical Rides
Water Rides
Others
Ticket
Food and Beverage
Merchandise
Hotels/Resorts
Others
Up to 18 Years
More than 65 Years
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Ardent Leisure Group, Cedar Fair Entertainment Company, Chimelong Group Co. Ltd., Comcast Corporation, Fantawild Holdings Inc. (Shenzhen Huaqiang Holdings Ltd.), IMG Worlds of Adventure, Merlin Entertainments (The Blackstone Group), SeaWorld Parks & Entertainment Inc., Warner Media LLC and The Walt Disney Company.