市場調査レポート
商品コード
1451017
商用航空機用カーボンブレーキ市場レポート:航空機タイプ、材料、製造プロセス、エンドユーザー、地域別、2024-2032Commercial Aircraft Carbon Brakes Market Report by Aircraft Type, Material, Manufacturing Process, End User, and Region 2024-2032 |
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商用航空機用カーボンブレーキ市場レポート:航空機タイプ、材料、製造プロセス、エンドユーザー、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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商用航空機用カーボンブレーキの世界市場規模は、2023年に10億1,070万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに18億7,540万米ドルに達し、2024年から2032年の間に6.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
カーボンブレーキは、回転ディスクと固定ディスクの間の摩擦を利用することで、移動する航空機を停止させるのに役立ちます。これらのブレーキは耐久性があり、高温、熱衝撃、機械疲労に強いです。そのため、商用航空機ではスチール製ブレーキよりも広く好まれています。特定の機種の航空機にこれらのブレーキを後付けすることで、燃料消費を減らし、二酸化炭素(CO2)排出量を削減することができます。さらに、製造およびオーバーホール手順の改善により、カーボンブレーキの全体的なコストが削減されたため、小型で短距離の商用航空機での用途が拡大しています。
可処分所得の増加、出張の増加、オンライン予約の容易さなどを背景とした航空旅客輸送量の増加は、市場の成長を後押しする重要な要因のひとつです。さらに、商用航空機の高性能ブレーキに対する需要の高まりとともに、国際貿易の拡大も市場成長を刺激しています。さらに、長いサービス間隔、低いメンテナンスコスト、高いエネルギー吸収率、速い冷却速度など、カーボンブレーキに関連する利点が、従来のブレーキよりも採用を増やしています。これとは別に、環境問題の高まりに伴い、各国の政府機関が航空産業からの温室効果ガス(GHG)排出に厳しい基準を課しており、これが市場にプラスの影響を与えています。しかし、コロナウイルス病(COVID-19)の蔓延による旅行・観光活動の減少や、国内外の航空会社の運行停止は、市場の成長にマイナスの影響を与えています。閉鎖規制が緩和されれば、成長が見込まれます。
The global commercial aircraft carbon brakes market size reached US$ 1,010.7 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,875.4 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.9% during 2024-2032.
Carbon brakes help stop a moving aircraft by exploiting friction between the rotating and stationary discs. These brakes are durable and resistant against high temperature, thermal shock and mechanical fatigue. Consequently, they are widely preferred over steel brakes in commercial aircraft. The retrofitting of these brakes in certain airplanes models can help decrease fuel consumption and reduce carbon dioxide (CO2) emissions. Moreover, improvements in the manufacturing and overhaul procedures have reduced the overall cost of carbon brakes, which is expanding their applications in small, short-haul commercial aircraft.
The rising air passenger traffic on account of inflating disposable incomes, increasing business travels and the easy availability of online travel bookings represents one of the key factors bolstering the market growth. Moreover, the growing international trade, along with the escalating demand for high-performance brakes in commercial aircraft, is also stimulating the market growth. Furthermore, advantages associated with carbon brakes, such as long service intervals, low maintenance costs, high energy absorption and fast cooling rates, are increasing their adoption over conventional brakes. Apart from this, with the rising environmental concerns, governing agencies of various countries are imposing stringent standards on greenhouse gas (GHG) emission from the aviation industry, which is influencing the market positively. However, a decline in travel and tourism activities due to the spread of the coronavirus disease (COVID-19) and suspension of various domestic and international airline services is negatively impacting the market growth. It is anticipated to experience growth once lockdown restrictions are relaxed.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global commercial aircraft carbon brakes market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on aircraft type, material, manufacturing process and end user.
Narrow-body Aircraft
Wide-body Aircraft
Others
Petroleum Pitch
Polyacrylonitrile
Chemical Vapor Infiltration
Liquid Phase Infiltration
OEM
Aftermarket
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Airbus SE, Crane Company, Honeywell International Inc., Meggitt Plc, Mersen, Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Parker-Hannifin Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Safran S.A. and SGL Carbon SE.