市場調査レポート
商品コード
1370419
クラウドコラボレーション市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Cloud Collaboration Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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クラウドコラボレーション市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のクラウドコラボレーション市場規模は、2022年に429億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に10.77%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに811億米ドルに達すると予測しています。
クラウドコラボレーションとは、ユーザーがドキュメントやその他のデータタイプで同時に作業できるコミュニケーションシステムのことです。クラウドコラボレーションは、遠隔地にいるチームが、共有、編集、アップロード、コメント、共同作業など、さまざまな方法で文書を修正し、共同作業を行うことを可能にします。エンタープライズソーシャルコラボレーション、ドキュメント管理システム、ユニファイドコミュニケーション&コラボレーション、サポートサービス、エンタープライズソーシャルコラボレーションは、一般的に使用されているクラウドコラボレーションサービスの一部です。クラウドコラボレーションは、より大きなファイルへのアクセスの向上、リアルタイムの更新とデータアクセスの提供、ワークフローとスケーラビリティの合理化、投資の削減、組織コミュニケーションと組織への参加の向上を支援します。その結果、クラウドコラボレーションは教育、ヘルスケア、メディア・エンターテインメント、通信、銀行・金融サービス・保険(BFSI)など、さまざまな業界で幅広く活用されています。
世界の情報技術(IT)産業の著しい成長と自動化動向の高まりは、市場の明るい見通しを生み出す主な要因のひとつです。クラウドコラボレーションソリューションは組織に高い俊敏性を提供すると同時に、リモートユーザーやバーチャルユーザー間での容易なデータ共有を可能にし、それが市場の成長を支えています。これに伴い、クラウドベースのデータ復旧システムの採用が増加しているほか、機械学習(ML)や人工知能(AI)を統合してチーム間のコミュニケーションやコラボレーションを効率的に管理できるようになったことも、市場の成長を後押ししています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行とそれに伴うロックダウンの義務化により、BYOD(Bring-your-own-devices)や在宅勤務(WFH)の動向が台頭していることも、市場成長に弾みをつけています。組織は、パートナー、チームメイト、顧客との効果的なコミュニケーションを可能にするため、ビデオ会議やチーム会議ソリューションを採用しています。さらに、ユニファイド・コミュニケーション(UC)や、バーチャルチームを実現することで生産性や効率を高め、イノベーションを実現するソリューションの採用が広がっていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。その他の要因としては、中小企業(SME)におけるクラウドコラボレーションに対する需要の増加や、広範な研究開発(R&D)活動などが挙げられ、市場のさらなる成長が見込まれています。
The global cloud collaboration market size reached US$ 42.9 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 81.1 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.77% during 2023-2028.
Cloud collaboration refers to a communication system that enables users to work simultaneously on documents and other data types. It allows remote teams to collaborate and modify the documents in various ways, such as sharing, editing, uploading, commenting and collaborating. Enterprise social collaboration, document management system, unified communication and collaboration, support services and enterprise social collaboration are some of the commonly used cloud collaboration services. It assists in improving access to larger files, providing real-time updates and data access, streamlining workflow and scalability, reducing investments, and improving organizational communication and participation. As a result, cloud collaboration finds extensive applications across various industries, such as education, healthcare, media and entertainment, telecommunications and banking, financial services, and insurance (BFSI).
Significant growth in the information technology (IT) industry across the globe and the increasing automation trends are some of the key factors creating a positive outlook for the market. Cloud collaboration solutions offer high agility to organizations, while enabling easy data sharing among remote and virtual users, which, in turn, is supporting the market growth. In line with this, the increasing adoption of cloud-based data recovery systems and the integration of machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) to efficiently manage communications and collaboration between teams is favoring the market growth. Moreover, the emergence of bring-your-own-devices (BYOD) and work from home (WFH) trends on account of the ongoing coronavirus disease (COVID-19) pandemic and the consequent mandatory implementation of lockdowns are providing an impetus to the market growth. Organizations are adopting video conferencing and team meeting solutions for allowing effective communication with partners, teammates, and customers. Additionally, the widespread adoption of unified communication and solutions to increase productivity, efficiency and unlock innovation by enabling virtual teams is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing demand for cloud collaboration in small- and medium-sized enterprises (SMEs) and extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global cloud collaboration market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on solution, deployment mode, organization size and end use industry.
Unified Communication and Collaboration
Enterprise Social Collaboration
Project and Team Management
Document Management System
Public Cloud
Private Cloud
Hybrid Cloud
Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises
BFSI
IT and Telecommunication
Media and Entertainment
Education
Healthcare and Life Sciences
Government and Public Sectors
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc., Box Inc., Cisco Systems Inc., Citrix Systems Inc., Google LLC, International Business Machines Corporation, Intralinks Inc. (SS&C Technologies Inc.), Jive Software (Aurea Software Inc.), Microsoft Corporation, Mitel Networks Corporation, Oracle Corporation and Salesforce.com Inc.