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市場調査レポート
商品コード
1347603
ウェルネスツーリズム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Wellness Tourism Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ウェルネスツーリズム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年09月04日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のウェルネスツーリズム市場規模は2022年に8,890億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて6.7%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに1兆3,270億米ドルに達すると予測しています。
ウェルネスツーリズムは、個人の健康増進と維持に役立つ数多くの旅行を伴うライフスタイル活動です。ウェルネスツーリズムは、本物の体験を重視し、健康的な生活、ストレス軽減、疾病予防、悪い生活習慣を最小限に抑えることを目的としています。また、個人の精神的・肉体的な健康も増進させる。ウェルネスツーリズムは、リラクゼーションやくつろぎ、喜びの発見、自己実現の機会としての旅行を大衆に提供します。ウェルネス・リゾート、ウェルネス・スパ、病院、診療所、フィットネス・センターなど、その目的を果たすいくつかの場所や施設を訪れるツアーで構成され、スパ療法やその他のウェルネス活動が提供され、顧客の満足度を高めています。
ウェルネスツーリズム市場は、主に旅行と個人的なウェルビーイングへの支出が大幅に増加したことによって牽引されています。これは、大衆の可処分所得水準が上昇していることに起因しています。これに加えて、多忙な勤務スケジュールや座りっぱなしのライフスタイルが増え、個人の間で様々な生活習慣病の有病率が上昇しているため、健康的なライフスタイルを送ることへの嗜好が高まっていることも市場成長を後押ししています。さらに、便利なフライトやホテル、アクティビティの予約、オンライン・プラットフォームを通じて利用可能なさまざまな冒険旅行のオプションを比較できる機能など、継続的な技術の進歩が市場を牽引しています。これに加えて、ウェルネスツーリズムの地理的範囲を拡大するための主要市場プレーヤーによる多数の研究開発(R&D)活動、合併・買収(M&A)、提携戦略が、市場に有利な成長機会を生み出しています。市場成長にさらに貢献しているその他の要因としては、急速な都市化、電子リテラシー率の大幅な上昇、世界レベルでのソーシャルメディアの影響力の増大などが挙げられます。
The global wellness tourism market size reached US$ 889 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,327 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.7% during 2023-2028.
Wellness tourism is a lifestyle activity involving numerous trips that help empower and maintain one's personal wellbeing. It is designed to emphasize authentic experiences and assist the purpose of healthy living, stress reduction, disease prevention, and minimizing poor lifestyle habits. It also aids in enriching the mental as well as physical health of individuals. Wellness tourism provides travel as an opportunity for relaxation and unwinding, the discovery of joy, and self-actualization to the masses. It consists of tours to several places and facilities that serve its purpose, including wellness resorts, wellness spas, hospitals, clinics, and fitness centers, where spa therapies and other wellness activities are provided to ensure customer satisfaction.
The market is primarily driven by a considerable rise in travel and personal wellbeing expenditure. This can be attributed to the inflating disposable income levels of the masses. Besides this, with the increasingly hectic work schedules and sedentary lifestyles resulting in the rising prevalence of various lifestyle diseases among individuals, the growing preference for leading a healthy lifestyle is propelling the market growth. The market is further driven by continual technological advancements, such as convenient flights, hotel and activity bookings, and the ability to compare various available adventure travel options via online platforms. In addition to this, numerous research and development (R&D) activities, mergers and acquisitions (M&A) and partnership strategies by major market players to expand the geographical reach of wellness tourism are creating lucrative growth opportunities in the market. Some of the other factors further contributing to the market growth include rapid urbanization, a significant increase in e-literacy rates, and the increasing influence of social media on the global level.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global wellness tourism market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on travelers type, service type and location.
Primary
Secondary
Transport
Lodging
Food and Beverage
Shopping
Activities and Excursion
Others
Domestic
International
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accor S.A., Four Seasons Hotels Limited, Hilton Worldwide Holdings Inc., Hyatt Hotels Corporation, InterContinental Hotels Group plc, Marriott International Inc., Radisson Hospitality Inc. (Jin Jiang International Co. Ltd.), Rancho La Puerta Inc., Red Carnation Hotels (The Travel Corporation), Rosewood Hotel Group (New World Development Company Limited) and Wyndham Hotels & Resorts Inc.