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市場調査レポート
商品コード
1287568
クラフトビール市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Craft Beer Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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クラフトビール市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年03月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のクラフトビール市場規模は、2022年に1,171億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に10.8%の成長率(CAGR)を示し、2028年には2,215億米ドルに達すると予測しています。
クラフトビールとは、小規模で独立した地ビールメーカーが伝統的または非機械的な方法で製造するアルコール飲料の一種を指します。一般的に飲まれているクラフトビールの種類には、ラガー、エール、小麦ビール、ワイルド/サワービール、スタウト、ハイブリッド、その他の特殊ビールなどがあります。ケイ素、抗酸化物質、タンパク質、ビタミンB複合体を豊富に含んでいるため、いくつかの健康上の利点があります。また、大手ビール会社が大量生産するビールに比べて、より豊かで個性的な味わいが特徴です。近年、クラフトビールは、天然素材を使用して製造され、アルコール度数(ABV)が高く、低価格であることから、世界中で人気を博しています。
低アルコール飲料への需要の高まりと、健康志向の消費者の増加が、市場の成長を促す主な要因となっています。また、社会化の進展に伴い、アルコール飲料を提供するレストラン、ラウンジ、バー、パブの数が増加していることも、成長を促す大きな要因となっています。さらに、大衆のアルコール単位消費に関する意識の高まりから、低ABVビールやシードルへのシフトが顕著になってきています。これに伴い、消費者、特に若年層は新しい飲料を試してみようとするようになり、製品需要を喚起しています。その結果、いくつかの主要メーカーは、より多くの消費者を惹きつけ、製品ポートフォリオを拡大するために、甘酸っぱい、スパイシー、ハニーライク、フルーティなど、味を強化した幅広い選択肢を導入しています。さらに、水の使用量や無駄を最小限に抑えるために、クラフトビールの製造工程にゴーグリーン技術や革新的な手法を取り入れることが、市場の成長を後押ししています。その他の要因としては、ノンアルコールクラフトビールの人気の高まり、研究開発活動の継続、消費パターンの変化などがあり、市場には明るい展望が開けています。
The global craft beer market size reached US$ 117.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 221.5 Billion by 2028 exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.8% during 2023-2028.
Craft beer refers to a type of alcoholic beverage produced in a traditional or non-mechanized way by a small, independent microbrewery. Some commonly consumed craft beer varieties include lagers, ales, wheat beers, wild/sour beers, stouts, hybrid, and other specialty beers. It is a rich source of silicon, antioxidants, protein, and vitamin B complex and, thus, offers several health benefits. It also has a richer and more distinct taste than the mass-produced beer manufactured by large breweries. In recent years, craft beer has gained traction across the globe as it is manufactured using natural ingredients and has a higher alcohol by volume (ABV) content and lower cost.
The escalating demand for low-alcohol beverages and the rising number of health-conscious consumers represent the primary factors driving the market growth. Besides this, the growing number of restaurants, lounges, bars, and pubs serving alcoholic beverages due to the increasing socialization trends is another major growth-inducing factor. Additionally, there has been a significant shift toward low ABV beers and ciders due to the rising awareness regarding alcohol unit consumption among the masses. Along with this, consumers, especially the young population, are now willing to try out new beverages, which is catalyzing the product demand. As a result, several key players are introducing a wider choice of flavors, such as sweet and sour, spicy, honey-like, and fruity, with enhanced taste to attract more consumers and expand their product portfolio. Moreover, the incorporation of go-green technology and innovative methods into the craft beer manufacturing process to minimize water usage and wastage is propelling the market growth. Other factors, including the rising popularity of non-alcoholic craft beer, ongoing research and development (R&D) activities, and changing consumption patterns, are also creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global craft beer market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, age group and distribution channel.
Ales
Lagers
Others
21-35 Years Old
40-54 Years Old
On-Trade
Off-Trade
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anheuser-Busch InBev SA/NV, Bell's Brewery Inc., Constellation Brands Inc., D.G. Yuengling & Son Inc., Diageo Plc, Duvel Moortgat, Heineken NV, New Belgium Brewing Company Inc., Oskar Blues Brewery LLC, Sierra Nevada Brewing Co., Stone & Wood Brewing Co. (Lion Brewery Co) and The Boston Beer Company Inc.
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global craft beer market in 2022?
2. What is the expected growth rate of the global craft beer market during 2023-2028?
3. What are the key factors driving the global craft beer market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global craft beer market?
5. What is the breakup of the global craft beer market based on the product type?
6. What is the breakup of the global craft beer market based on the age group?
7. What is the breakup of the global craft beer market based on the distribution channel?
8. What are the key regions in the global craft beer market?
9. Who are the key players/companies in the global craft beer market?