市場調査レポート
商品コード
1370508
出会い系サービス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Dating Services Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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出会い系サービス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の出会い系サービス市場規模は2022年に87億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて6.49%の成長率(CAGR)を示し、2028年には130億米ドルに達すると予測しています。
出会い系サービスとは、会員が新しい人とつながり、新しいパートナーを見つけることができるオンラインプラットフォームを指します。オンライン出会い系サービスは通常、コミュニケーションを強化するデジタル・メッセージングを提供し、ユーザーと相性の良い個人とのマッチングを支援します。ユーザーフレンドリーなインターフェイス、リアルタイムのメッセージング、幅広いソーシャルネットワーク、ロケーションベースのデート機能により、オンライン出会い系サービスは若年層の間で人気を集めています。通常、ユーザーは年齢、性別、場所などの要素に基づいた検索フィルターを適用して自分で検索を行い、自分のライフスタイルや考え方に合った相手をすぐに見つけることができます。人と人とのコミュニケーションを強化するために、いくつかの出会い系サービスでは、テキストメッセージとともに、アプリ内での音声通話やビデオ通話機能を提供しています。
同市場は、大衆、特に若年層の間でオンライン出会い系アプリの人気がかなり高まっていることが大きな要因となっています。これは、さまざまなソーシャル・メディア・プラットフォームへの個人の露出が増加し、オンラインでのつながりを作る傾向が強まっていることに起因しています。これに加えて、これらのサービスを通じて恋愛関係をナビゲートし、記録するための使いやすさと利便性が、世界レベルでこれらのサービスの利用率を高めています。また、インターネット普及率の上昇と相まって、スマートフォンの利用が増加していることも、市場成長の機会を十分に生み出しています。また、適切なパートナーを見つけるために特定の特徴を求める独身者が増加していることも、市場を後押ししています。主要市場プレーヤーが採用する積極的なマーケティング戦略も、市場の明るい見通しを生み出しています。市場に弾みをつけるその他の要因としては、急速なデジタル化、スマートデバイスの販売拡大、消費者の可処分所得水準の上昇、広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global dating services market size reached US$ 8.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 13.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.49% during 2023-2028.
Dating services refer to online platforms where members can connect with new people and find new partners. Online dating services typically offer digital messaging that enhances communication and helps match the user with a suitable compatible individual. With user-friendly interface, real-time messaging, broad social network, and location-based dating features, online dating services are gaining traction among the young population. Typically, users conduct the search on their own by applying search filters based on factors, such as age, gender and location, to find an instant match according to their lifestyle and outlook. To enhance communication between people, several dating services offer in-app voice calling and video calling features, along with text messaging.
The market is majorly driven by a considerable rise in the popularity of online dating apps among the masses, particularly the young population. This can be attributed to the increasing exposure of individuals to various social media platforms and the growing trend of making online connections. In addition to this, the ease of usage and convenience for navigating and documenting romantic relationships via these services is resulting in a higher uptake of these services on the global level. Also, the increasing smartphone usage, coupled with an increase in internet penetration, is creating ample opportunities for market growth. The market is also propelled by the rising number of single individuals looking for specific characteristics for finding a suitable partner. Aggressive marketing strategies adopted by the major market players are also creating a positive market outlook. Some of the other factors providing an impetus to the market include rapid digitization, the augmenting sales of smart devices, inflating disposable income levels of the consumers, and extensive research and development (R&D) activities.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global dating services market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, service and demographics.
Online
Traditional
Matchmaking
Social Dating
Adult Dating
Niche Dating
Adult
Generation X
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bumble, Coffee Meets Bagel, Eharmony (Parship Group GmbH), Love Group Global Ltd, Match Group Inc., rsvp.com.au Pty Ltd, Ruby Life Inc., Spark Networks SE and The Meet Group Inc. (ParshipMeet Holding GmbH).