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市場調査レポート
商品コード
1540826
テキスト分析の市場レポート:展開モデル、組織規模、用途、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Text Analytics Market Report by Deployment Model, Organization Size, Application, End User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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テキスト分析の市場レポート:展開モデル、組織規模、用途、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテキスト分析の市場規模は2023年に87億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに330億米ドルに達し、2024~2032年の間に15.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
テキスト分析とは、電子メール、オンラインレビュー、ツイート、コールセンター担当者のメモ、調査結果など、大量の非構造化テキストを定量データに変換し、動向に関する洞察を得るための自動化プロセスを指します。テキスト鉱業と自然言語処理(NLP)アルゴリズムに依存し、文書によるコミュニケーションから意味を見出します。データ可視化ツールと組み合わせることで、企業は数字を理解し、より良い意思決定を行うことができます。現在、幅広い言語のテキストを評価し、顧客の意見をより深く理解するために、世界中の企業で広く利用されています。
コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、世界中の企業がオンラインプレゼンスを確立することで、全体的な売上を向上させることに注力しています。その結果、大量の非構造化データが毎分生成され、これが世界中の企業にテキスト分析の統合を促す重要な要因の1つとなっています。テキスト分析は、ソーシャルメディアの投稿、電子メール、ライブチャット、アンケートからデータを自動的に分析し、定量的な洞察を得ます。テキスト分析は、パターンの特定、顧客満足度の向上、製品問題の検出、市場調査、ブランド評価のモニタリングを支援します。さらに、テキスト分析は拡大性があるため、中小企業(SME)でも広く採用され、リアルタイムで結果を出し、自信を持って意思決定を行い、顧客の問題を期限内に解決することができます。これとは別に、テキスト分析は、テキスト分析結果を集約し、ビジネスインテリジェンス(BI)ツールを組み込んでわかりやすいレポートやグラフィックを作成することで、実用的な洞察を特定することもできます。このことは、メディア、小売、医療、旅行・観光、軍事・防衛、情報技術(IT)・通信、銀行・金融サービス・保険(BFSI)セグメントでの活用にプラスの影響を与えています。
The global text analytics market size reached US$ 8.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 33.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.5% during 2024-2032.
Text analytics refers to the automated process of translating large volumes of unstructured text, such as emails, online reviews, tweets, call center agent notes, and survey results, into quantitative data to obtain insights about trends. It relies on text mining and natural language processing (NLP) algorithms to find meaning from written communication. It can be combined with data visualization tools to enable companies to understand numbers and make better decisions. At present, it is widely used by organizations across the globe to evaluate text in a wide range of languages and gain a deeper understanding of customer opinions.
Due to the outbreak of coronavirus disease (COVID-19), businesses around the world are focusing on boosting their overall sales by establishing their online presence. As a result, high amounts of unstructured data are generated every minute, which represents one of the key factors encouraging enterprises worldwide to integrate text analytics. Text analytics automatically analyze data from social media posts, emails, live chats and surveys and procure quantitative insights. It assists in identifying patterns, improving customer satisfaction, detecting product issues, conducting market research, and monitoring brand reputation. Moreover, as it is scalable, text analytics is being widely adopted by small and medium-sized enterprises (SMEs) to gain results in real-time, make confident decisions, and resolve customer issues on time. Apart from this, text analytics can also identify actionable insights by aggregating text analysis results and incorporating business intelligence (BI) tools for easy-to-understand reports and graphics. This is positively influencing its utilization in the media, retail, healthcare, travel and tourism, military and defense, information technology (IT) and telecommunication, and banking, financial services, and insurance (BFSI) sectors.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global text analytics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on deployment model, organization size, application and end user.
On-premises
Cloud-based
Large Enterprises
Small and Medium Enterprises (SMEs)
Competitive Intelligence
Customer Relationship Management
Predictive Analytics
Fraud Detection
Brand Reputation
Others
Fast Moving Consumer Goods (FMCG)
Banking Financial Services and Insurance (BFSI)
Healthcare and Pharmaceuticals
Telecommunication
Government
Retail
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Clarabridge, Infegy, International Business Machines Corporation, Lexalytics Inc., Luminoso Technologies Inc., Microsoft Corporation, Open Text Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc), The Hewlett Packard Enterprise Company and TIBCO Software Inc.