市場調査レポート
商品コード
1378963
データマネタイゼーション市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Data Monetization Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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データマネタイゼーション市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のデータマネタイゼーション市場規模は2022年に29億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2028年にかけて19.2%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに83億米ドルに達すると予測しています。
データマネタイゼーションとは、金銭的価値を生み出すためにデータを特定し、活用し、マーケティングするプロセスを指します。収益性の向上、運用コストの削減、顧客体験の向上、データ活用の最適化を支援し、企業、顧客、パートナーにとっての洞察を引き出します。このほか、データマネタイゼーションはリスクの軽減、新たな成長機会の創出、製品やサービスの価値の最大化にも利用されています。その結果、データマネタイゼーションは世界中で絶大な支持を得ています。
データマネタイゼーションは、さまざまな組織において、計画立案、協力関係の改善、社内外の利害関係者間でのデータ共有に活用されています。また、サービスの販売、解約率の低下、カスタマーケアのサポートにおいても重要な役割を果たしています。このように、世界中で事業組織の数が増加していることは、市場の成長を後押しする重要な要因の1つとなっています。このほか、データの収益化は、モバイル・マーケティングを含むビジネス・インテリジェンス・サポートに数多くの商機を提供しています。さらに、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)、ビッグデータなどの先進技術の導入により、さまざまな業種の企業がデータマネタイゼーションに注力するようになっています。データマネタイゼーションの採用が増加しているその他の要因としては、物理的な記憶媒体よりも膨大なコンピューティング能力と記憶力を持つクラウドやクラウドベースの技術ソリューションへのシフトが進んでいることが挙げられます。これとは別に、世界中でデータマネタイゼーションに対する認識が高まっていることと相まって、企業データ量が増加していることも、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global data monetization market size reached US$ 2.9 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.2% during 2022-2028.
Data monetization refers to the process of identifying, utilizing, and marketing data to generate monetary value. It assists in boosting profitability, reducing operating costs, improving customer experience, and optimizing the use of data, extracting insights for the businesses, customers, and partners. Besides this, data monetization is also used to mitigate risks, create new opportunities for growth and maximize the value of products and services. Consequently, data monetization is gaining immense traction across the globe.
Data monetization is utilized in different organizations for planning, improving collaborations and sharing data amongst internal and external stakeholders. It also plays a vital role in selling services, reducing churn and supporting customer care. Thus, the growing number of business organizations across the globe represents one of the significant factors bolstering the market growth. Besides this, data monetization offers numerous commercial opportunities for business intelligence support, including mobile marketing. Additionally, the introduction of advanced technologies, such as the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI) and big data, have encouraged companies from different industry verticals to focus on data monetization. Other factors contributing to an increase in the adoption of data monetization include the rising shift towards cloud and cloud-based technology solutions on account of the huge computing and storage power over the physical storage mediums. Apart from this, the rising enterprise data volume, in confluence with the growing awareness about data monetization around the world, is anticipated to fuel the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global data monetization market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on method, organization size and end use.
Data as a Service
Insight as a Service
Analytics-enabled Platform as a Service
Embedded Analytics
Large Enterprises
Small and Medium Enterprises
BFSI
E-commerce and Retail
IT and Telecommunications
Manufacturing
Healthcare
Energy and Utilities
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 1010DATA (Advance Communication Corp.), Accenture Plc, Adastra Corporation, Comviva (Tech Mahindra), Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Monetize Solutions Inc., Optiva Inc., Paxata Inc. (Datarobot Inc.), Reltio, SAP SE, Thales Group and TIBCO Software Inc.