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市場調査レポート
商品コード
996467

世界の新エネルギー車の世界市場の発展 (2020年以降) (予約注文)

Development of the Worldwide New Energy Vehicle Market in 2020 and Beyond (pre-order)

出版日: | 発行: MIC - Market Intelligence & Consulting Institute | ページ情報: 英文 28 Pages | 納期: 約2営業日

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世界の新エネルギー車の世界市場の発展 (2020年以降) (予約注文)
出版日: 2021年02月23日
発行: MIC - Market Intelligence & Consulting Institute
ページ情報: 英文 28 Pages
納期: 約2営業日
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  • 目次
概要

世界各国の政府は、エネルギー消費量や炭素排出量を削減するために、報酬や罰則などのさまざまな手段を通じて電気自動車の普及促進に熱心に取り組んできました。市場は現在、中国、欧州、米国、その他の国々でそれぞれ4:3:2:1の比率で共有されています。 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) は、短期的には消費者需要と自動車工場の生産能力に悪影響を及ぼしますが、人々が公共交通機関を使うよりも自動車を運転する傾向が強まったため、新しいビジネスチャンスももたらします。政府のインセンティブと補助金制度のおかげで、新エネルギー車の需要は従来型車両の需要を上回り、明るい兆しを見せています。

当レポートでは、世界の新エネルギー車 (NEV) 市場の最新情勢と将来展望について分析し、世界全体および主要市場 (欧州・中国) での新エネルギー車の販売台数の動向見通しや、各国政府の規制・支援政策の概略と効果、今後の市場機会と課題などを調査しております。

目次

第1章 販売動向:2020年は停滞するも、2025年には力強く成長

第2章 欧州市場:昨年度の強力な成長の可能性

  • 2020年第1四半期より、欧州は世界最大の市場となる
  • 欧州の新エネルギー車向け規制・優遇政策:販売台数を490万台にまで押し上げる効果 (2025年)
    • 炭素排出規制:自動車ベンダー・製造企業への大きな圧力
    • EU:価格競争力の向上のために購入補助金を増額
    • ディーゼル車の禁止:欧州の新エネルギー車の成長加速化
    • 欧州の新エネルギー車の販売台数:2025年に490万台に到達

第3章 中国の新エネルギー車市場:販売動向は2020年に危機的状態を脱却

  • 中国の新エネルギー車の生産・販売動向:7月に初めてプラス成長を達成と報告
  • Tesla:新エネルギー車の売上高はトレンドに逆らって成長
  • 中国の新エネルギー車の販売動向:補助金制度の拡充と長期販売目標による成長促進 (2025年)
    • 新しいデュアルクレジットシステム:新エネルギー車を促進しつつ炭素排出量を削減
    • 中国:「アフターコロナ」時代を見据えた、新エネルギー車向け補助金制度の拡充
    • 新エネルギー車の販売動向:2021年に力強い成長を再開し、2025年には目標を達成する可能性

第4章 MICの観点

付録

  • 企業一覧
図表

List of Topics

Development of new energy vehicles, comprising mainly of plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) and BEV (Battery Electric Vehicle), and includes global new energy vehicle sales forecast for the period 2021-2025

Development of new energy vehicles in Europe, touching on sales, regulations, key growth drivers, new model rollouts of key automakers,

Development of new energy vehicles in China, touching on sales performance, laws and regulations, and key growth drivers, and major players in China such as Telsa.

Companies covered

Audi

BAIC BluePark New Energy

Benz

BMW

BYD

Chery Automobile

AutoNavi

Daimler AG

DS

Guangzhou Automobile

Honda

Hozon New Energy Automobile

Hyundai

Jinkang New Energy Automobile

Kia

Leap Motor

Mercedes-Benz

Mitsubishi Pajero

NIO

Nissan

Passat GTE

Peugeot

Renault-Nissan

SAIC

Volkswagen

SAIC-GM

Tesla

Toyota Group

Volvo

VW Group

Weltmeister

XPeng

ZEDRIV

目次
Product Code: NARPT21022301

Governments worldwide have been keen to promote electric vehicles through a variety of measures such as rewards and penalties in a bid to reduce energy consumption and carbon emissions. The market is currently shared by China, Europe, the US, and other countries in the ratio of 4:3:2:1, respectively. Although COVID-19 has a negative impact on consumer demand and automotive assembly plants’ production capacity in the short term, it also brings new business opportunities as people tend to drive rather than taking public transport or sharing a ride. Thanks to governments’ incentives and subsidy schemes, demand for new energy vehicles has surpassed that for traditional vehicles, painting a bright future for the new energy vehicle market.

Table of Contents

1. Flat Sales in 2020 but Strong Growth Momentum in 2025

2. Strong Growth Potential in Europe Last Year

  • 2.1 Europe Becomes World’s Largest Market Since Q120
  • 2.2 Regulations and Preferential Policies to Push European New Energy Vehicle Sales to 4.9 Million in 2025
    • 2.2.1 Carbon Emission Regulations Put Automotive Vendors and Assembly Companies under Great Pressure
    • 2.2.2 EU Increases Purchase Subsidies to Boost Price Competitiveness
    • 2.2.3 Ban on Diesel Cars Accelerates New Energy Vehicle Growth in Europe
    • 2.2.4 New Energy Vehicle Sales in Europe to Reach 4.9 Million Units in 2025

3. Chinese New Energy Vehicle Sales Turn the Corner in 2020

  • 3.1 China’s New Energy Vehicle Production and Sales in July Report Growth for the First Time
  • 3.2 Tesla’s New Energy Vehicle Sales Grow against the Trend
  • 3.3 Extension of Subsidy Scheme and Long-term Sales Target to Drive Chinese New Energy Vehicle Growth in 2025
    • 3.3.1 New Dual Credit System Reduces Carbon Emissions while Promoting New Energy Vehicles
    • 3.3.2 China Extends New Energy Vehicle Subsidy Scheme in Post-pandemic Era
    • 3.3.3 New Energy Vehicle Sales Likely to Resume Strong Growth in 2021 and Meet 2025 Target

4. MIC Perspective

Appendix

  • List of Companies

List of Tables

  • Table 1 Forecast of Worldwide New Energy Vehicle Sales, 2019 - 2025
  • Table 2 New Energy Vehicle Sales Volume in Seven European Countries between January and May, 2020
  • Table 3 Top 20 Best-selling Electric Vehicle Brands in 27 European Countries in 1Q20
  • Table 4 Carbon Emission Reduction Achieved by Top 9 Automotive Vendors/Assembly Companies in 2020
  • Table 5 Estimate of New Energy Vehicle Sales in Europe in 2020 under Different Carbon Emission Targets
  • Table 6 Forecast of New Energy Vehicle Sales in Europe over Next Five Years
  • Table 7 Chinese New Energy Vehicle Sales from January to July of 2020
  • Table 8 Comparison of Subsidy Schemes for New Energy Passenger Cars in 2019 and 2020
  • Table 9 Forecast of New Energy Vehicle Sales in China over Next Five Years

List of Figures

  • Figure 1 New Energy Vehicle Growth Rates in China, Europe, and Rest of World in 1H20
  • Figure 2 Automotive Vendors/Assembly Companies Set to Launch 50-plus PHEV/BEV in 2020
  • Figure 3 New Preferential Policies in Europe during Pandemic
  • Figure 4 Target Dates of Ban on Diesel Car/ZEV in European Countries
  • Figure 5 EU’s Carbon Emission Standards v.s. New Energy Vehicle Sales
  • Figure 6 Monthly Production/Sales of New Energy Vehicles in July, 2017 - 2020
  • Figure 7 Top 10 New Energy Vehicle Passenger Car Vendors and Assembly Companies in 1H20
  • Figure 8 Solicitation of Public Opinions: Credit System for New Energy Vehicles
  • Figure 9 Solicitation of Public Opinions: New Dual Credit System Drastically Cuts Credits for Single Vehicle