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市場調査レポート

台湾の「Z世代」:特徴、オンライン行動、消費パターン

Taiwan Generation Z: Characteristics, Online Behaviors, and Patterns of Consumption (Pre-order Report)

発行 MIC - Market Intelligence & Consulting Institute 商品コード 915161
出版日 ページ情報 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.59円で換算しております。
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台湾の「Z世代」:特徴、オンライン行動、消費パターン Taiwan Generation Z: Characteristics, Online Behaviors, and Patterns of Consumption (Pre-order Report)
出版日: 2019年11月05日 ページ情報: 英文 67 Pages
概要

「Z世代 (ジェネレーションZ)」とは、1995~2010年生まれの年齢層で、ミレニアム世代の次の消費者世代として注目されてます。彼らが自分のスマートフォンを購入する年齢に達した、独自の影響力を持つようになったため、その消費行動に対する関心が、様々な産業分野 - 従来型メディア、ソーシャルメディア、各種のオンラインコンテンツなど - で高まっています。

当レポートでは、台湾国内のZ世代を巡る社会・市場環境について分析し、その経済状態や選好/消費パターン (特にIT技術、娯楽・エンタテインメント関連)、意思決定過程とインフルエンサーの影響力、各種サービス/コンテンツの消費動向見通し、男女別・年齢別の傾向、将来的な市場機会、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

  • 「Z世代」(ジェネレーションZ) の定義
  • Z世代の特徴
  • Z世代のオンライン行動
  • 従来型メディア
  • マルチメディア・コンテンツ・プラットフォーム
  • ソーシャルメディアサービスとインターネットセレブ
  • ショートビデオ
  • オンラインゲーム
  • eスポーツの生ストリーミング
  • マンガ・アニメ
  • 仮想IPサービス
  • オンラインゲームサービス
  • 生コンサート
  • 結論

分析対象企業

  • 17.Live
  • Apple
  • Asus
  • Azubu
  • Camerabay
  • Dcard
  • Douyu.com
  • Facebook
  • firDay
  • Hami+ Music
  • Google
  • HTC
  • Huya.com
  • iMvideo
  • Instagram
  • Kingkong
  • KKBox
  • LangLive
  • Lauoyuegou.com
  • LIVEhouse.in
  • Meipai
  • Miaopai
  • Oppo
  • PikoLive
  • Samsung
  • ソニー
  • Spotify
  • TikTok
  • Tudou
  • Twitch
  • Twitter
  • UPLive
  • Xiaom
図表

List of Topics

Analysis of characteristics of Taiwan Generation Z, including their pocket money, online device preferences, smartphone brand preferences, purchase decision influencers, and leisure activity preferences, and examines how influential these factors are.

Online behavioral findings of Taiwan Generation Z with customer demographic attributes of gender and age and includes their smartphone use frequency, app preferences, and online purchase timing.

Taiwan Generation Z’s behavior characteristics and consumption patterns for traditional media such as TVs and magazines/newspapers; multimedia content platforms such as TouTube and live-streaming services; social media services and internet celebrities; for short video services such as TikTok; online games and e-sports live-streaming such as YouTube Gaming and Twitch, and Facebook Gaming; comic books/animation and virtual IP services; online music platforms such as KKBox, YouTube Music, and Spotify as well aslive concerts.

Companies covered

    17.Live

  • Apple
  • Asus
  • Azubu
  • Camerabay
  • Dcard
  • Douyu.com
  • Facebook
  • firDay
  • Hami+ Music
  • Google
  • HTC
  • Huya.com
  • iMvideo
  • Instagram
  • Kingkong
  • KKBox
  • LangLive
  • Lauoyuegou.com
  • LIVEhouse.in
  • Meipai
  • Miaopai
  • Oppo
  • PikoLive
  • Samsung
  • Sony
  • Spotify
  • TikTok
  • Tudou
  • Twitch
  • Twitter
  • UPLive
  • Xiaom
目次
Product Code: 19101801

Abstract

Generation Z (Gen Z) is the demographic cohort after Millennials and is composed of those born between 1995 and 2010. Nowadays, nearly every Gen Z have their own smartphones, and iPhone remains their favorite brand. MIC conducted an online survey on December 11-17, 2018, to understand behavioral characteristics and preferences of Gen Z toward traditional media, multimedia platforms, social media & Internet celebrities, short videos, online games, game live-streaming, comic books & animation, virtual IP services, online music platforms, and live concerts. Considering the customer demographic attributes, such as gender and age, this report outlines the most relevant behavior characteristics of Gen Z and examines the findings with an aim to translate them into a set of implementation activities.

Table of Contents

  • Definition of Generation Z
  • Generation Z Characteristics
  • Generation Z Online Behaviors
  • Traditional Media
  • Multimedia Content Platforms
  • Social Media Services and Internet Celebrities
  • Short Videos
  • Online Games
  • e-Sports Live-streaming
  • Comic Books and Animation
  • Virtual IP Services
  • Online Game Services
  • Live Concerts
  • Conclusion
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