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市場調査レポート

台湾における消費者の化粧品購買行動の分析

Analysis of Taiwanese Consumer Buying Behavior towards Cosmetics

発行 MIC - Market Intelligence & Consulting Institute 商品コード 894981
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
即納可能
価格
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台湾における消費者の化粧品購買行動の分析 Analysis of Taiwanese Consumer Buying Behavior towards Cosmetics
出版日: 2019年07月18日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

当レポートでは、台湾の消費者を対象にオンラインでの化粧品の購買行動に関するアンケート調査を実施し、化粧品に対する消費者の製品、ブランド、およびチャネルに関する嗜好のデータをランキング形式で提供しています。

設問の例

  • 過去6か月の間、スキンケア/メイクアップ/洗顔料・クレンザー製品のうちどの化粧品をオンラインで購入したか?
  • 【Top 20】:普段オンラインで購入するスキンケア/メイクアップ/洗顔料・クレンザー製品のブランドは?
  • 【Top 10】:オンラインでの化粧品購入を好む、または好まない理由は?

調査対象アイテム

  • スキンケア製品
    • トナー
    • ローション・クリーム
    • 美容液・エッセンシャルオイル
    • フェイス、アイ、リップマスク
    • アイクリーム・目元用美容液
  • メイクアップ製品
  • ファンデーション・コンシーラー
    • 化粧下地・日焼け止め
    • リップスティック・口紅
    • プレストパウダー・ルースパウダー
    • アイメイク製品
    • チーク・コントゥアリング
    • アイブロウ
  • 洗顔料・クレンザー
    • 洗顔料
    • メイクアップリムーバー
    • 目元・口元用リムーバー

調査対象ブランド・ショップ

  • 1028
  • Atomy
  • Avene
  • Avon
  • Beauty Stage of Shin Kong Mitsukoshi
  • BeautyMaker
  • Biore
  • Biotherm
  • Books.com.tw
  • Brand Websites
  • Carrefour
  • Clinque
  • Cosmed
  • DHC
  • Domohorn Wrinkle
  • Dr. Jou Biotech
  • Estee Lauder
  • Dr.Wu
  • ETMall
  • Hada-Labo
  • IOPE
  • Its skin
  • Kanebo
  • Kate
  • Kiehl's
  • Kiss Me
  • Kose
  • Kuan Yuan Lian
  • La Roche-Posay
  • Lancome
  • Laneige
  • L'Oreal
  • MAC
  • Maybelline
  • Mentholatum
  • Missha
  • Momo Shop
  • My Beauty Diary
  • My Scheming
  • Neogence
  • Neutrogena
  • Oguma
  • Olay
  • Orbis
  • PChome24h
  • RT-Mart
  • Senka
  • Sexylook
  • Shiseido
  • Shopee
  • Shu Uemura
  • SK-II
  • Sogo iStore
  • Taiwan Tobacco and Liquor Corp.
  • Taobao
  • Tsaio
  • TTM
  • UNT
  • Watsons
  • Yahoo Shopping
  • YSL
  • ZA
図表

List of Topics:

  • Consumers’ brand and channel preference rankgins when buying cosmetics online
  • Top 20 cosmetics rankingsin the category of skin care, makeup, and face washing and cleansing products that consumers like to buy online
  • The most frequently purchased skin care product categories in Taiwan and includes top 10 brands in each product category.
  • The most frequently purchased makeup product categories in Taiwan and includes top 10 brandrankings in each product category
  • The most frequently purchased face washing and cleansing categories in Taiwan and include top 20 brand rankings in each product category.
  • Reasons consumers like or dislike to buy cosmetics online, touching on top 10 shoppingincentive rankings.

Companies covered:

  • 1028
  • Atomy
  • Avène
  • Avon
  • Beauty Stage of Shin Kong Mitsukoshi
  • BeautyMaker
  • Bioré
  • Biotherm
  • Books.com.tw
  • Brand Websites
  • Carrefour
  • Clinque
  • Cosmed
  • DHC
  • Domohorn Wrinkle
  • Dr. Jou Biotech
  • Dr.Wu
  • Estée Lauder
  • ETMall
  • Hada-Labo
  • IOPE
  • Its skin
  • Kanebo
  • Kate
  • Kiehl's
  • Kiss Me
  • Kose
  • Kuan Yuan Lian
  • La Roche-Posay
  • Lancôme
  • Laneige
  • L'Oréal
  • MAC
  • Maybelline
  • Mentholatum
  • Missha
  • Momo Shop
  • My Beauty Diary
  • My Scheming
  • Neogence
  • Neutrogena
  • Oguma
  • Olay
  • Orbis
  • PChome24h
  • RT-Mart
  • Senka
  • Sexylook
  • Shiseido
  • Shopee
  • Shu Uemura
  • SK-II
  • Sogo iStore
  • Taiwan Tobacco and Liquor Corp.
  • Taobao
  • Tsaio
  • TTM
  • UNT
  • Watsons
  • Yahoo Shopping
  • YSL
  • Z
目次
Product Code: NASYM19071602

Taipei-based government-backed research institute MIC (Market Intelligence& Consulting Institute) of III (Institute for Information Industry) conducted a questionnaire-based survey on Taiwanese consumers in the fourth quarter of 2018 to ascertain their views on buying cosmetics online. Cosmetics surveyed include skin care, makeup, and face washing and cleansing products. This reports provides an in-depth analysis of consumers’ product, brand, and channel preference rankings for skin care, makeup, and face washing and cleansing products, identify which age group and gender of consumers enjoy to purchase cosmetics online the most, and examines main reasons behind consumers’ decision to buy cosmetics online and what have prevented them from doing so.

Table of Contents

  • Summary of Key Findings
  • Overall Cosmetics Shopping Analysis
  • Cosmetic Shopping Behavior: Skin Care Products
  • Cosmetic Shopping Behavior: Makeup Products
  • Cosmetic Shopping Behavior: Face Washes and Cleansers