株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

台湾のインターネットユーザーのオンラインショッピング利用動向/チャネル選択状況

Online Shopping Usage and Channels of Taiwanese Netizens (Pre-order)

発行 MIC - Market Intelligence & Consulting Institute 商品コード 872595
出版日 ページ情報 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.91円で換算しております。
Back to Top
台湾のインターネットユーザーのオンラインショッピング利用動向/チャネル選択状況 Online Shopping Usage and Channels of Taiwanese Netizens (Pre-order)
出版日: ページ情報: 英文 120 Pages
概要

当レポートでは、台湾のインターネットユーザーのオンラインショッピングの利用状況について分析し、全体的な傾向 - ショッピング・チャネルの選択傾向、オンラインショッピング行動の特徴、小売用モバイルアプリの利用状況、国際eコマースの利用動向 - を調査すると共に、年齢層ごとの傾向・行動の違いについても考察しております。

第1章 ショッピング・チャネルに関する選好

  • 分析概略
  • 全体的傾向の分析
  • 年齢層ごとの差異

第2章 オンラインショッピング行動

  • 分析概略
  • 全体的傾向の分析
  • 年齢層ごとの差異

第3章 小売業者のモバイルアプリ

  • 分析概略
  • 全体的傾向の分析
  • 年齢層ごとの差異

第4章 クロスボーダーeコマース

  • 分析概略
  • 全体的傾向の分析
  • 年齢層ごとの差異

分析対象企業

  • 17Life
  • 486 Shop
  • 55688life
  • 55699
  • 5945
  • 7-11
  • Amazon
  • ASOS
  • B&Q
  • Books
  • Breeze Center
  • Carousell
  • Carrefour
  • Citiesocial
  • Cosmed
  • Costco
  • Cutaway
  • DiDi
  • Eastern Home Shopping & Leisure Co. Ltd
  • eBay
  • Eslite
  • EZprice
  • EZtable
  • Facebook
  • FamilyMart
  • Far EasTone
  • Far Eastern Department Stores Co. Ltd.
  • Feebee
  • FindPrice
  • Findtaxi
  • Foodomo
  • Foodpanda
  • Gastom
  • Genquo
  • Gmarket
  • Gogovan
  • GoHappy
  • Gomaji
  • Google
  • Hanchu
  • Honestbee
  • Iaunty
  • iHerb
  • Jacker Cleaning
  • JD.com
  • Jendes
  • JKOpay
  • Joinme
  • KKTown
  • Kuo Brothers
  • Lalamove
  • Line
  • Luisa Via
  • Roma
  • Momo Shop
  • mTaxi
  • Myfone
  • Mytheresa
  • Obike
  • Pacific SOGO Department Stores Co.
  • Ltd.
  • Paopaotui
  • Payeasy
  • PChome
  • PChome eBay Co.
  • Ltd.
  • Pcone
  • Pinkoi
  • Ponta
  • PX Mart
  • Q Square
  • Rakuma
  • 楽天
  • RT-Mart
  • Shin Kong Mitsukoshi Department Store Co.
  • Ltd.
  • Shopbop
  • Shopee
  • Sinyi
  • Suitangtang
  • Taipei 101 Mall
  • Taiwan taxi
  • Taobao
  • TaxiGo
  • Tmall
  • Uber
  • Udn. Watsons
  • WeMo
  • Wstyle
  • Yahoo
  • Zalora
  • Zipcar
図表

List of Topics

Key findings of shopping channel preferences and online shopping behaviors of Taiwan’s netizens and overall analysis, including attitude and age differences in online buying

Key findings of retailer mobile app and cross-border e-commerce preferences of Taiwan’s netizens, and overall analysis, including attitude and age differences in online buying

Companies covered

  • 17Life
  • 486 Shop
  • 55688life
  • 55699
  • 5945
  • 7-11
  • Amazon
  • ASOS
  • B&Q
  • Books
  • Breeze Center
  • Carousell
  • Carrefour
  • Citiesocial
  • Cosmed
  • Costco
  • Cutaway
  • DiDi
  • Eastern Home Shopping & Leisure Co. Ltd
  • eBay
  • Eslite
  • EZprice
  • EZtable
  • Facebook
  • FamilyMart
  • Far EasTone
  • Far Eastern Department Stores Co. Ltd.
  • Feebee
  • FindPrice
  • Findtaxi
  • Foodomo
  • Foodpanda
  • Gastom
  • Genquo
  • Gmarket
  • Gogovan
  • GoHappy
  • Gomaji
  • Google
  • Hanchu
  • Honestbee
  • Iaunty
  • iHerb
  • Jacker Cleaning
  • JD.com
  • Jendes
  • JKOpay
  • Joinme
  • KKTown
  • Kuo Brothers
  • Lalamove
  • Line
  • Luisa Via
  • Roma
  • Momo Shop
  • mTaxi
  • Myfone
  • Mytheresa
  • Obike
  • Pacific SOGO Department Stores Co.
  • Ltd.
  • Paopaotui
  • Payeasy
  • PChome
  • PChome eBay Co.
  • Ltd.
  • Pcone
  • Pinkoi
  • Ponta
  • PX Mart
  • Q Square
  • Rakuma
  • Rakuten
  • RT-Mart
  • Shin Kong Mitsukoshi Department Store Co.
  • Ltd.
  • Shopbop
  • Shopee
  • Sinyi
  • Suitangtang
  • Taipei 101 Mall
  • Taiwan taxi
  • Taobao
  • TaxiGo
  • Tmall
  • Uber
  • Udn. Watsons
  • WeMo
  • Wstyle
  • Yahoo
  • Zalora
  • Zipcar
目次
Product Code: NASYM19060401

Abstract

Taipei-based government-backed research institute MIC (Market Intelligence& Consulting Institute) of III (Institute for Information Industry) conducted a questionnaire-based survey on Taiwanese netizens who are using their smartphones to make online purchases during the fourth quarter of 2018. This report provides an overview of online shopping apps and channels in the Taiwanese e-commerce market, highlights the key findings of Taiwan’s netizens’ preferences for choosing shopping channels, mobile apps, and cross-border e-commerce, and takes a deep dive into the online shopping behaviors of Taiwanese netizens.

Table of Contents

1.Shopping Channel Preferences

  • 1.1 Key Findings
  • 1.2 Overall Analysis
  • 1.3 Age Differences

2. Online Shopping Behaviors

  • 2.1 Key Findings
  • 2.2 Overall Analysis
  • 2.3 Age Differences

3. Retailer Mobile Apps

  • 3.1 Key Findings
  • 3.2 Overall Analysis
  • 3.3 Age Differences

4. Cross-border e-Commerce

  • 4.1 Key Findings
  • 4.2 Overall Analysis
  • 4.3 Age Differences
Back to Top