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市場調査レポート

台湾の日用消費財 (FMCG)・スマート家電市場での消費者の購入行動

Taiwanese Consumer Buying Behavior towards Fast-moving Consumer Goods and Smart Home Appliances

発行 MIC - Market Intelligence & Consulting Institute 商品コード 872594
出版日 ページ情報 英文 36 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.59円で換算しております。
台湾の日用消費財 (FMCG)・スマート家電市場での消費者の購入行動 Taiwanese Consumer Buying Behavior towards Fast-moving Consumer Goods and Smart Home Appliances
出版日: 2019年06月02日 ページ情報: 英文 36 Pages
概要

当レポートでは、台湾のオンラインショッピング市場 - 特に、日用消費財 (FMCG) やスマート家電の市場 - における消費者の行動・選好について分析し、小売市場全体 (実店舗を含む) の構造・動向や、販売チャネル別 (PC、モバイル通信機器など) およびプラットフォーム別・配送手法別・決済手段別・年齢層別の詳細動向、消費者側の選好状態や行動パターンなどを調査しております。

第1章 実店舗/オンラインショッピング行動の分析:概略

  • 台湾における小売販売チャネルの種類
  • 5種類の小売販売チャネル

第2章 オンラインショッピング行動の分析

  • 調査概略
  • 実店舗 vs. オンラインショップ
  • 月間平均オンライン小売支出額 (過去5年間分)
  • 情報プラットフォームの種類
  • コネクテッドデバイス (ネット接続機器)
  • 年齢の差
  • モバイルデバイス経由のオンラインショッピング
  • オンラインショッピング用チャネル
  • オンラインショッピング用プラットフォーム
  • オンラインショッピングのカテゴリー
  • オンライン決済手段
  • オンラインショッピングの配送手段

第3章 オンラインショッピング行動の分析:日用消費財の場合

  • 日用消費財 (FMCG) の範囲
  • FMCGの市場情報の収集チャネル
  • FMCG市場のオンラインショッピング体験
  • FMCGオンラインショッピングの動機
  • FMCG市場の代表的ブランド上位5種
  • FMCG用オンラインショッピング・プラットフォーム

第4章 オンラインショッピング行動の分析:スマート家電の場合

  • スマート家電の範囲
  • スマート家電市場の情報収集用プラットフォーム
  • スマート家電のオンラインショッピング体験
  • 小型スマート家電/スマートスピーカーに関する選好
  • スマート家電の購入チャネル
  • スマート家電のオンラインショッピング・プラットフォーム

第5章 結論

  • オンラインショッピングの行動・傾向の分析

分析対象企業

  • book.com
  • Carousell
  • Citiesocial
  • Chemical Shopping
  • eBay
  • ET Mall
  • Facebook
  • Friday plus
  • Friday
  • Hawley & Hazel
  • Gomaji
  • Kimberly-Clark
  • Kao Taiwan
  • Kuo Brothers
  • Momo
  • Myfone Shopping
  • Pchome
  • Pcone.com.tw
  • pcstore.com.tw
  • Pinkoi
  • 楽天
  • Ruten
  • Shopee
  • S. C. Johnson & Son
  • Taobao
  • Udn Shopping
  • Unicharm
  • Unilever
  • Yahoo
  • Yuen Foong Yu
図表

List of Topics

Overview of Taiwan’s retail channels such as physical and online and four types of retail channels in 2017 and 2018, and includes the survey findings regarding differences across shopping platforms, PC and mobile devices, payment and delivery methods, and age cohorts

Online shopping behavior of Taiwan’s consumers towards fast-moving consumer goods and includes the survey findings regarding differences across information-acquiring channels, shopping platforms, and purchase channels.

Online shopping behavior of Taiwan’s consumers towards smart home appliances and includes the survey findings regarding differences across shopping platforms, and purchase channels.

Companies covered

  • book.com
  • Carousell
  • Citiesocial
  • Chemical Shopping
  • eBay
  • ET Mall
  • Facebook
  • Friday plus
  • Friday
  • Hawley & Hazel
  • Gomaji
  • Kimberly-Clark
  • Kao Taiwan
  • Kuo Brothers
  • Momo
  • Myfone Shopping
  • Pchome
  • Pcone.com.tw
  • pcstore.com.tw
  • Pinkoi
  • Rakuten
  • Ruten
  • Shopee
  • S. C. Johnson & Son
  • Taobao
  • Udn Shopping
  • Unicharm
  • Unilever
  • Yahoo
  • Yuen Foong Yu
目次
Product Code: NASYM19060701

Abstract

According to the survey conducted by MIC, the number of Taiwanese consumers preferring both physical & online shopping and online shopping-only is increasing; the number of consumers preferring to shop only at physical stores, however, is declining, indicating that online retail platforms have become an important channel for consumers when they want to make purchases. This report provides an analysis of Taiwanese consumers’ buying behavior towards fast-moving consumer goods and smart home appliances and examines the findings from various perspectives.

Table of Contents

1. Overall Physical and Online Shopping Behavior Analysis

  • 1.1 Types of Retail Channels in Taiwan
  • 1.2 Five Retail Channel Types

2. Online Shopping Behavior Analysis

  • 2.1 Survey Description
  • 2.2 Physical vs. Online
  • 2.3 Average Monthly Online Retail Spending, 2014-2018
  • 2.4 Information Platform Types
  • 2.5 Connected Devices
  • 2.6 Age Differences
  • 2.7 Online Shopping via Mobile Devices
  • 2.8 Online Shopping Channels
  • 2.9 Online Shopping Platforms
  • 2.10 Online Shopping Categories
  • 2.11 Online Payment Methods
  • 2.12 Online Shopping Delivery Methods

3. Online Shopping Behavior Analysis-Fast-moving Consumer Goods

  • 3.1 Scope of Fast-moving Consumer Goods
  • 3.2 Channels to Obtain FMCG Information
  • 3.3 Online Shopping Experiences with FMCG (4Q 2018)
  • 3.4 FMCG Online Shopping Motivations
  • 3.5 FMCG Categories of Top 5 Brands
  • 3.6 FMCG Online Shopping Platforms

4. Online Shopping Behavior Analysis-Smart Home Appliances

  • 4.1 Scope for Smart Home Appliances
  • 4.2 Platforms to Obtain Smart Home Appliance Information
  • 4.3 Online Shopping Experiences with Smart Home Appliances (4Q 2018)
  • 4.4 Preferences for Small-size Smart Home Appliances and Smart Speakers
  • 4.5 Channels to Purchase Smart Home Appliances
  • 4.6 Smart Home Appliance Online Shopping Platforms

5. Conclusion

  • 5.1 Online Shopping Behavior and Trend Analysis
  • 5.2 Online Shopping Behavior and Trend Analysis (Continued)
  • Copyright and Intellectual Property Policy

List of Tables

  • Table 1: Average Monthly Online Retail Spending, 2014-2018
  • Table 2: FMCG Categories of Top 5 Brands

List of Figures

  • Figure 1: Types of Retail Channels in Taiwan
  • Figure 2: Five Retail Channel Types
  • Figure 3: Physical vs. Online
  • Figure 4: Physical vs. Online
  • Figure 5: Information Platform Types
  • Figure 6: Connected Devices
  • Figure 7: Age Differences
  • Figure 8: Online Shopping via Mobile Devices
  • Figure 9: Online Shopping Channels
  • Figure 10:Online Shopping Platforms
  • Figure 11:Online Shopping Categories and Items
  • Figure 12:Online Payment Methods
  • Figure 13:Online Shopping Delivery Methods
  • Figure 14:Scope of Fast-moving Consumer Goods
  • Figure 15:Channels to Obtain FMCG Information
  • Figure 16:Online Shopping Experiences with FMCG (4Q 2018)
  • Figure 17:FMCG Online Shopping Motivations
  • Figure 18:FMCG Online Shopping Platforms
  • Figure 19:Scope for Smart Home Appliances
  • Figure 20:Platforms to Obtain Smart Home Appliance Information
  • Figure 21:Online Shopping Experiences with Smart Home Appliances (4Q 2018)
  • Figure 22:Preferences for Small-size Smart Home Appliances and Smart Speakers
  • Figure 23:Channels to Purchase Smart Home Appliances
  • Figure 24:Preferences for Small-size Smart Home Appliances and Smart Speakers