株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

世界のスマートウォッチ業界の発展動向とブランド戦略

Global Smartwatch Development Trends and Brand Strategies (Pre-order)

発行 MIC - Market Intelligence & Consulting Institute 商品コード 810830
出版日 ページ情報 英文 22 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.55円で換算しております。
Back to Top
世界のスマートウォッチ業界の発展動向とブランド戦略 Global Smartwatch Development Trends and Brand Strategies (Pre-order)
出版日: 2019年02月22日 ページ情報: 英文 22 Pages
概要

世界のスマートウォッチの出荷台数は、2018〜2020年に16%のCAGR (複合年間成長率) で拡大し、2020年には1億3400万本に達する見通しです。Appleが (iPhone無しで動ける) 新たなApple Watchを投入し、市場の成長を牽引したことが、他社の追従行動を引き起こし、ひいては市場全体の発展につながっています。

当レポートでは、世界のスマートウォッチ業界における技術・製品開発の動きについて分析し、主要ブランド間の技術開発・市場シェア競争の動きや、業界全体に共通する傾向、主要ブランドの将来計画・事業戦略の事例、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 世界のスマートウォッチ産業の動向

  • Apple Watchが世界市場の成長を牽引
  • 上位ブランド2社が市場を独占

第2章 スマートウォッチの機能の開発動向

  • 機能開発の主な動向
  • 3つの共通傾向
    • 独立型ネットワーク
    • NFC決済の普及
    • 健康管理モニタリングの最適化
  • 主要ブランドの将来計画と戦略

第3章 世界的ブランドの製品戦略

  • Apple
  • Fitbit
  • Fossil
  • Garmin

第4章 MICの見解

付録

  • 用語一覧
  • 企業一覧

分析対象企業

  • Abardeen
  • Adidas
  • Apple
  • ASUS
  • BBK
  • Dexcom
  • E. Armani
  • Epson
  • Fitbit
  • Fossil
  • Garmin
  • GOLiFE
  • Google
  • Guess
  • Guider
  • Huawei
  • Kate Spade
  • Kido
  • Leadtek
  • LG
  • LV
  • Microsoft
  • Michael Kors
  • Motorola
  • Movado
  • New Balance
  • Nike
  • Nokia
  • Polar
  • Qualcomm
  • Samsung
  • Suunto
  • Swarovski
  • TAG Heuer
  • Teemo
  • TomTom
  • UA
  • Xiaomi
  • XT
図表

List of Topics

Development of the global smart watch industry, touching on development of Apple and other brands

Development of smart watch features and includes its three key trends

Development of brands, including Apple, Fitbit, Fossil, and Garmin, and their product strategies

Companies covered

  • Abardeen
  • Adidas
  • Apple
  • ASUS
  • BBK
  • Dexcom
  • E. Armani
  • Epson
  • Fitbit
  • Fossil
  • Garmin
  • GOLiFE
  • Google
  • Guess
  • Guider
  • Huawei
  • Kate Spade
  • Kido
  • Leadtek
  • LG
  • LV
  • Microsoft
  • Michael Kors
  • Motorola
  • Movado
  • New Balance
  • Nike
  • Nokia
  • Polar
  • Qualcomm
  • Samsung
  • Suunto
  • Swarovski
  • TAG Heuer
  • Teemo
  • TomTom
  • UA
  • Xiaomi
  • XT
目次
Product Code: NARPT19022201

Abstract

The global smart watch shipment volume is estimated to reach 134 million units in 2020 as the market has been inspired by the new generation of Apple Watch which can work without an iPhone and perform outstandingly in the medical sector over the years. As a result, the CAGR (Compound Annual Growth Rate) of the global smart watch market between 2018 and 2022 is estimated at 16%. Apple Watch has been the most appealing with unique function and appearance and thus has been the best-selling watch of its kind over the past two years. For this reason, other counterparts have been imitating its specifications and functions. Three common trends of the latest smart watches are independent networking with eSIM (embedded Subscriber Identity Module) technology, the popularization of NFC (Near Field Communication) payment and the optimization of health management monitoring. This report focuses on the development of these three key trends, and examines product strategies of key players, such as Apple, Fitbit, Fossil, and Garmin.

Table of Contents

1. Development of the Global Smart Watch Industry

  • 1.1 Apple Watch to Drive Global Market Growth
  • 1.2 Top Two Brands Dominate the Market

2. Global Development of Smart Watch Features

2.1Highlighted Developments

  • 2.2 Three Common Trends
    • 2.2.1 Independent Networking
    • 2.2.2 Population of NFC Payment
    • 2.2.3 Optimization of Health Management Monitoring
  • 2.3 Brands' Strategy to Reflect Their Future Plan

3. Global Product Strategies of Brands

  • 3.1 Apple
  • 3.2 Fitbit
  • 3.3 Fossil
  • 3.4 Garmin

4.MIC Perspective

Appendix

  • Glossary of Terms
  • List of Companies

List of Figures

  • Figure 1 Shipment Volume of Smart Wearable Devices, 2015 - 2022
  • Figure 2 Product and Pricing Deployment of Key Smart Watch Brands
  • Figure 3 Development of Branded Smart Watches by Function
Back to Top