特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

米国・中国における大手小売企業の、医療分野への事業展開状況

Development of US and Chinese Retail Giants in the Healthcare Sector

発行 MIC - Market Intelligence & Consulting Institute 商品コード 735788
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.84円で換算しております。
米国・中国における大手小売企業の、医療分野への事業展開状況 Development of US and Chinese Retail Giants in the Healthcare Sector
出版日: 2018年10月29日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

当レポートでは、米国・中国の医療サービス市場における、国際的な小売ブランド企業の進出・発展動向について分析し、医療業界におけるブランド小売企業の特徴や主力分野、スタートアップ企業/既存企業の相違点、主要企業 (CVS、Walgreen、Amazon、Alibaba) の事業展開戦略、将来的な活用分野と市場機会などについて調査しております。

第1章 医療業界での小売ブランドの発展

  • プライマリー・ヘルスケア・サービス専業業者
  • 従来型サービスとスタートアップ企業

第2章 既存の医療市場環境におけるブランド企業の事業展開状況

第3章 事業展開戦略

  • CVS:医療・医薬品・保険サービスの統合による事業多角化の推進
  • Walgreens:既存の医療サービスを拡充するための、遠隔医療 (テレメディスン) サービスの追加
  • Amazon:高齢者市場を捕捉するために、医療サービスに初めて参入
  • Alibaba:O2O (online to offline) 処方薬サービスでのプレゼンス強化
  • MICの見解
  • 処方薬・医療保険:大手小売企業の主な関心領域
  • サービス差別化が成功の鍵となる

付録

  • 用語一覧
  • 企業一覧

分析対象企業

  • Aetna
  • Alibaba
  • AliHealth
  • Amazon
  • Berkshire Hathaway
  • China Taiping Insurance
  • CVS Health
  • JP Morgan
  • Market Intelligence & Consulting Institute
  • PillPack
  • Shuyu Pingmin Drug Store
  • Walgreens
  • Wall Street Journal
  • Winning Health Technolog
図表

List of Topics

Development of retail brands in the healthcare sector, touching on their main service types and the comparison between traditional companies and startups in this arena

Retail brands' existing healthcare landscape and includes their M&A activities in recent years

Deployment strategies of leading retail brands such as CVS, Walgreen, Amazon, and Alibaba

Companies covered

  • Aetna
  • Alibaba
  • AliHealth
  • Amazon
  • Berkshire Hathaway
  • China Taiping Insurance
  • CVS Health
  • JP Morgan
  • Market Intelligence & Consulting Institute
  • PillPack
  • Shuyu Pingmin Drug Store
  • Walgreens
  • Wall Street Journal
  • Winning Health Technolog
目次
Product Code: NARDR18102901

Abstract

Since the end of 2017, several leading international retailers have conducted acquisitions and initiated investments in attempts to tap into the growing healthcare industry. The healthcare industry generally comprises of medical, pharmaceutical, and insurance components. This report provides an overview of acquisitions and investment plans of four retail giants: CVS Health, Walgreens, Amazon, and Alibaba in the healthcare space, outlines their existing healthcare landscape and advantages, and analyzes their strategies to drive their business in this arena.

Table of Contents

1. Development of retail brands in Healthcare sector

  • 1.1 Primary Healthcare Services Only
  • 1.2 Traditional Companies vs. Startups

2. RetaiL brands' Existing Healthcare Landscape

3. Deployment strategies

  • 3.1 CVS Aims for Business Diversification by Integrating Medical, Pharmaceutical, and Insurance Services
  • 3.2 Walgreens Adds Telemedicine Services to Enhance Existing Medical Care Services
  • 3.3 Amazon Enters Medical Care Service for the First Time to Capture the Seniors Market
  • 3.4 Alibaba Aims to Deepen Presence in O2O Prescription Drug Services
  • MIC Perspective
  • Prescription Drugs and Medical Insurance are the Areas of Focus for Retail Giants
  • Creating Service Differentiation is Key to Success

Appendix

  • Glossary of Terms
  • List of Companies

List of Tables

  • Table 1 Overview of M&As of International Retail Giants
  • Table 2 Self-operated Healthcare Service of Amazon and Walgreens
  • Table 3 Retail Brands' Deployment in the Healthcare Sector

List of Figures

  • Figure 1 Retail Giants' Strategies for Healthcare Market Expansion