表紙
市場調査レポート

中国市場の攪乱要因:如何にしてXiaomiがスマートフォン市場で成功したのか

China's Disruptor: How Xiaomi Succeeds in the Smartphone Market

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 351604
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
Back to Top
中国市場の攪乱要因:如何にしてXiaomiがスマートフォン市場で成功したのか China's Disruptor: How Xiaomi Succeeds in the Smartphone Market
出版日: 2016年02月01日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

Xiaomiは2010年に設立され、その翌年には最初のスマートフォンを発売し、中国のネットユーザーの間で急速に知名度を広げてきました。その後の5年間に売上高を急速に拡大させ、中国のスマートフォンの有力ベンダー3社の一角を占めるまでになりました。

当レポートでは、Xiaomiのスマートフォン事業の沿革・業績 (売上高・ランキングなど)・成功要因について分析すると共に、今後の成長に向けた事業戦略について考察しております。

第1章 企業沿革

第2章 製品の展開状況

  • スマートフォン
    • 「Xiaomi」ブランド製品
    • 「Redmi」ブランド製品
    • Peripherals
  • コネクテッドTV
    • Mi Box
  • スマートホーム製品
    • Xiaomiのスマートホーム製品
    • Xiaomiのスマートホーム用IoTオープン・プラットフォーム

第3章 業績

  • オンライン・チャネル経由でのスマートフォン出荷台数の急増
  • 中国のスマートフォン市場で最大のシェアを確保

第4章 主な成功要因

  • 開放型イノベーションと顧客志向の製品デザイン
  • 見過ごされてきた顧客層を開拓するための、ローエンド市場への参入
  • 米国スタイルの製品販売手法:ハングリーマーケティング (品薄商法) によるブランド認知度の大幅改善
  • 競争力強化のための予約販売/生産外注化

第5章 将来的な発展戦略

  • 販売チャネル・海外市場の強化
  • 事業多角化:3C製品、IoT、クラウドサービス

付録

  • 用語集
  • 企業一覧

図表一覧

分析対象企業

  • Apple、Blue Charm、Coolpad、FIH、GITV、Google、Honor、HTC、Huawei、ICNTV、Kingsoft、Lenovo、LeTV、Mango TV、MediaTek、Meizu、Micromax、Microsoft、Midea、Motorola、Nokia、Qualcomm、Redmi、Samsung、Smartisan、Wasu TV、Xiaomi、ZTE
目次
Product Code: MCRPT16020101

Founded in 2010, Xiaomi unveiled its first smartphone a year later and quickly made its name among Chinese netizens. With a rapid growth in sales and popularity, Xiaomi has jumped to China's top three smartphone vendors in less than five years. This report profiles Xiaomi's history and analyzes in depth its product deployment, operational performance, key success factors, and future development strategies.

Table of Contents

1. Development History

2. Product Deployment

  • 2.1 Smartphone
    • 2.1.1 Brand Name Xiaomi
    • 2.1.2 Brand Name Redmi
    • 2.1.3 Peripherals
  • 2.2 Connected TV
    • 2.2.1 Mi Box
  • 2.3 Smart Home Products
    • 2.3.1 Xiaomi Smart Home Products
    • 2.3.2 Xiaomi Smart Home IoT Open Platforms

3. Operational Performance

  • 3.1 Smartphone Shipments Surge via Online Channel
  • 3.2 Market Share Leader in Chinese Smartphone Market

4. Key Success Factors

  • 4.1 Open Innovation and Customer-Oriented Product Design
  • 4.2 Low-end Disruption to Lure Overshot Customers
  • 4.3 American-style Product Launch, Hunger Marketing Significantly Improve Brand Awareness
  • 4.4 Pre-Ordering & Outsourcing Production to Enhance Competitiveness

5. Future Development Strategies

  • 5.1 Strengthening Sales Channels and Overseas Markets
  • 5.2 Diversification into 3C Products, IoT, and Cloud Services

Conclusion

Appendix

Glossary of Terms

List of Companies

List of Topics

Xiaomi's development highlights and product deployment in the fields of smartphone, connected TV, and smart home

Operational performance of Xiaomi's smartphone business in China, touching on its shipment volume and ranking (by market share) in recent years

Analysis of Xiaomi's key success factors and its future development strategies, including expansion in sales channels and overseas markets as well as diversification into 3C products, IoT, and cloud services

List of Figures

  • Figure 1: Xiaomi's Smart Home IoT Open Platform Solutions
  • Figure 2: Xiaomi's Smartphone Shipments, 2011-2015
  • Figure 3: Xiaomi Redefines Product Value Chain
  • Figure 4: Xiaomi's Low-end Disruption Strategy

List of Tables

  • Table 1: Brief History of Xiaomi's Development
  • Table 2: Specifications of Xiaomi's Major Smartphones
  • Table 3: Specifications of Xiaomi's STB & Connected TV
  • Table 4: Xiaomi's Major Smart Home Products
  • Table 5: Smartphone Vendor Ranking by Shipments in China, 2011-1H2015

Companies covered

Apple, Blue Charm, Coolpad, FIH, GITV, Google, Honor, HTC, Huawei, ICNTV, Kingsoft, Lenovo, LeTV, Mango TV, MediaTek, Meizu, Micromax, Microsoft, Midea, Motorola, Nokia, Qualcomm, Redmi, Samsung, Smartisan, Wasu TV, Xiaomi, ZTE

Back to Top