市場調査レポート

世界と台湾の物理的小売業者における、eコマース事業の展開状況

Development of the Worldwide and Taiwanese Physical Retailer's E-Commerce Business

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 347361
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
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世界と台湾の物理的小売業者における、eコマース事業の展開状況 Development of the Worldwide and Taiwanese Physical Retailer's E-Commerce Business
出版日: 2015年12月15日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

世界各地でeコマース (電子商取引) 市場が継続的に成長していくと共に、世界各国の物理的小売業者も自社の販売チャネルを、実店舗ベース単独から、eコマースをも併設した形に転換しつつあります。

当レポートでは、世界各地の小売業者121社へのアンケート調査に基づいて、eコマース事業の展開状況やサービス内容 (宅配サービスほか)、最新技術 (AR (拡張現実) ほか) の導入状況などについて分析すると共に、台湾国内でのeコマースの展開状況や、主要企業・業界 (デパート・スーパー・コンビニ・倉庫など) での具体的取り組み状況といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 分析の背景事情

  • ブランドの選定
  • ブランドの種類

第2章 オンライン・ショッピング・サービス

  • 80%以上の企業がオンライン・ショッピング・サービスを提供している
  • 既存の物理的商品販売チャネルを活用した、多重式配送/受け取りサービス
    • 宅配サービス
    • 速達 (即日発送) サービス
    • クリック&コレクト (ネット発注・店舗引き取りサービス)
    • 店舗取り置き

第3章 モバイルコマース

  • 90%以上の企業が自社専用アプリを開発している
  • 新規技術との組み合わせによる多種多様なサービス
    • モバイルショッピング
    • 店舗検索 (Store Locator)
    • バーコードスキャナー
    • 画像検索
    • AR (拡張現実) 技術を用いた「仮想試着」
    • 付加価値型ツール
    • 価格比較

第4章 台湾の小売業者の動向

  • O2Oの登場 (2014年)
  • 主要サービス:仮想チャネルとモバイルデータ
    • クリック&コレクトサービスのための、物理的リソースとオンラインショップとの融合
    • モバイルアプリを活用した幅広いサービス
  • MICの見解
  • 物理的小売業者による、eコマースへの取り組みの強化
  • O2Oの発展に伴う、「デジタル思考」の必要性
  • 競争激化に気づく、eコマース専業ベンダー
  • 付録
  • 用語集
  • 企業一覧

図の一覧

  • 物理的小売業者のうち、eコマース事業に参入していない企業の比率:全世界
  • 物理的小売業者のうち、eコマース事業に参入していない企業の比率:地域別
  • 世界の物理的小売業者のうち、自社ブランドのモバイルアプリがある/ない企業の比率

表の一覧

  • 小売ブランド企業のカテゴリー別内訳
  • 物理的小売業者の配送サービス (ABC順)
  • モバイルショッピング企業上位50社入りしている、物理的小売業者 (ランキング順)
  • 台湾の物理的小売業者によるeコマースの展開状況

分析対象企業

A.mart、Argos、Auchan、B&Q、Best Buy、Books.com、Breeze Center、Coach、Coles、COSMED、Costco (Taiwan)、Deliv、EcLife、E-Life Mall、ファミリーマート、ファンケル、Far Eastern Group、Gap、H&M、Hi-Life、IKEA、Instacart、Liangxing Electronics、Macy's、Matsusei、良品計画、Next、OK、President Chain Store、Primark、PXMart、楽天、Ross、RT-Mart、Sampo、Shin Kong Mitsukoshi、そごう、Suning、Target、Tatung、Tesco、Tiffany&Co、Tire、TKEC、Uni-President Corporation、Walmart、Watsons、Wellcome、Whole Foods Market、Yahoo、ZARA

目次
Product Code: NARPT15121501

The constant growth of the worldwide e-commerce market has prompted physical retailers worldwide to expand from their brick-and-mortar stores to e-commerce channels. The e-commerce trend has thus swept across the retail industry. This report analyzes worldwide leading physical retailers' development in online shopping services and mobile commerce while reflecting on Taiwanese retailers' e-commerce deployment.

Table of Contents

1. Survey Background

  • 1.1. Selection of Brands
  • 1.2. Types of Brand

2. Online Shopping Services

  • 2.1. Over 80% of Retailers Providing Online Shopping Services
  • 2.2. Multiple Delivery/Pick-up Services Using Existing Physical Channels
    • 2.2.1. Home Delivery/Ship-to-your-door
    • 2.2.2. Rush Delivery/Same-day Delivery
    • 2.2.3. Click and Collect/Pay & Pickup
    • 2.2.4. Reserve in Store

3. Mobile Commerce

  • 3.1. Nearly 90% Having Developed Own-branded Apps
  • 3.2. Versatile Services in Combination with Emerging Technologies
    • 3.2.1. Mobile Shopping
    • 3.2.2. Store Locator
    • 3.2.3. Barcode Scanning
    • 3.2.4. Image Search
    • 3.2.5. Virtual Try-on with AR Technology
    • 3.2.6. Value-added Tools
    • 3.2.7. Price Comparison

4. Taiwanese Retailers' Development

  • 4.1. Emergence of O2O in 2014
  • 4.2. Main Services: Virtual Channels and Mobile Data
    • 4.2.1. Integration of Physical Resources with Online Shops for Click and Collect Services
    • 4.2.2. Versatile Services via Mobile Apps
  • MIC Perspectives
  • Physical Retailers' Increased Engagement in E-commerce
  • Development of O2O Requires Digital Thinking
  • Native E-commerce Vendors Beware of Intensified Competition
  • Appendix
  • Glossary of Terms
  • List of Companies

List of Topics

  • Overview of the e-commerce business of 121 surveyed physical retailers in the United States, Europe, and Asia, touching on the percentage of those who provide e-commerce business and the delivery/pick-up services they provide
  • A brief look into the 121 physical retailers' mobile commerce business, including the percentage of those who launch own-branded apps and the emerging technologies they employ, such as virtual try-on with AR
  • Review of Taiwanese retailers' deployment in e-commerce, including major department stores, super markets, convenience stores, and warehouses in Taiwan

List of Figures

  • Figure 1: Percentage of Worldwide Physical Retailers with/without E-commerce Business
  • Figure 2: Percentage of Worldwide Physical Retailers with/without E-commerce Business by Region
  • Figure 3: Percentage of Worldwide Physical Retailers with/without Own-branded Apps

List of Tables

  • Table 1: Retail Brands by Category
  • Table 2: Physical Retailers' Delivery Services (in alphabetical order)
  • Table 3: Physical Retailers as Top 50 Mobile Merchants (by rank)
  • Table 4: Taiwanese Physical Retailers' E-commerce Development

Companies covered

A.mart, Argos, Auchan, B&Q, Best Buy, Books.com, Breeze Center, Coach, Coles, COSMED, Costco (Taiwan), Deliv, EcLife, E-Life Mall, FamilyMart, Fancl, Far Eastern Group, Gap, H&M, Hi-Life, IKEA, Instacart, Liangxing Electronics, Macy's, Matsusei, MUJI, Next, OK, President Chain Store, Primark, PXMart, Rakuten, Ross, RT-Mart, Sampo, Shin Kong Mitsukoshi, SOGO, Suning, Target, Tatung, Tesco, Tiffany&Co, Tire, TKEC, Uni-President Corporation, Walmart, Watsons, Wellcome, Whole Foods Market, Yahoo, ZARA.

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