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市場調査レポート

新興市場におけるモバイルデバイスアプリケーションICベンダーの課題および機会

Challenges and Opportunities for Mobile Device Application IC Vendors in Emerging Markets

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 344333
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
即納可能
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新興市場におけるモバイルデバイスアプリケーションICベンダーの課題および機会 Challenges and Opportunities for Mobile Device Application IC Vendors in Emerging Markets
出版日: 2015年10月30日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

当レポートでは、新興市場、特にアジア太平洋 (中国を除く) におけるスマート端末デバイスの増加に注目して調査し、製品機能およびコンポーネントのプロファイルをIC産業に重点を置いて分析しています。

第1章 モバイル端末デバイス出荷高を支える新興市場

  • 新興市場におけるモバイルブロードバンド加入が急増
  • 世界のスマートフォン市場はバリューラインセグメントにより強化される
  • 世界のタブレット市場の成長は引き続き横ばい

第2章 アジア太平洋市場におけるモバイル端末デバイスの開発動向

  • 中国のスマートフォンブランドはアジア太平洋で存在感を増す
  • インドのスマートフォンベンダーは超低価格 & ハイスペックで売り込む
  • タブレット市場において低価格競争が激化

第3章 新興市場が引き起こすモバイルデバイスコンポーネントの変化

  • バリューライン製品はコスト管理にフォーカス
  • コンピューティングICは高いスペックおよび低い価格を持つ
  • ミッドレンジ製品はディスプレイモジュールを重視
  • カメラモジュールおよびセンサーは製品ASPを引き上げられない

結論

付録

トピックリスト

図表リスト

調査対象企業

目次
Product Code: SCRPT15103001

While developed countries have seen stagnation in mobile broadband services, emerging markets are booming. Shipments of smartphones and tablets combined in emerging markets are expected to total 560 million units in 2015 and around 800 million in 2019. The shift of power from mature markets to emerging markets will pose significant challenges to system integrators and branded vendors alike. This reports looks into the rise of smart handheld devices in emerging markets, in particular Asia Pacific (excluding China), and analyzes the product features and component portfolios with a focus on the IC industry.

Table of Contents

1. Emerging Markets Uphold Mobile Handheld Device Shipments

  • 1.1. Mobile Broadband Subscriptions Surge in Emerging Markets
  • 1.2. Global Smartphone Market Bolstered by Value Line Segment
  • 1.3. Global Tablet Market to Maintain Flat Growth

2. Development Trends of Mobile Handheld Devices in Asia Pacific Market

  • 2.1. Chinese Smartphone Brands Increase Presence in Asia Pacific
  • 2.2. Indian Smartphone Vendors Tout Ultra-low Price & High Specs
  • 2.3. Low Price Competitions Intensify in Tablet Market

3. Changes in Mobile Device Components Triggered by Emerging Markets

  • 3.1. Value Line Products Focus on Cost Control
  • 3.2. Computing IC Has Higher Specs at Lower Prices
  • 3.3. Midrange Products Focus on Display Modules
  • 3.4. Camera Module and Sensors Unable to Lift Product ASP
  • Conclusion
  • IC Makers' Opportunities in Emerging Markets
  • Challenges to Taiwan's Mobile Device Supply Chains
  • Appendix
  • Glossary of Terms
  • List of Companies

List of Topics

  • Overview of the mobile handheld device (smartphones and tablets) market in developing countries, touching on mobile broadband subscriptions, shipment share of smartphones and tablets by region
  • Major smartphone and tablet vendors in China and India and their deployment of major products
  • Impact of the rise of emerging markets on mobile handheld device components, including smartphone application processor, display module, and camera module

List of Figures

  • Figure 1: Penetration Rate of Communications Services in Developing Countries, 2007 - 2015
  • Figure 2: Forecast of Worldwide Smartphone Shipments, 2012 - 2019
  • Figure 3: Forecast of Worldwide Tablet Shipments, 2012 - 2019
  • Figure 4: Industry Value Chains for the Smartphone & Tablet Industries

List of Tables

  • Table 1: Overview of Regional Vendors' Smartphones in Asia Pacific
  • Table 2: Overview of Regional Vendors' Tablets in Asia Pacific
  • Table 3: Smartphone Cost Structure by Segment
  • Table 4: Analysis of Mobile Handheld Device Vendors' Opportunities in India

Companies covered

Apple, Datawind, Huawei, Hynix, Iball, Intex, Isun, Karbonn, Lava, Lenovo, MediaTek, Meizu, Micromax, Micron, Noxx, Qualcomm, Samsung, Spreadtrum, Toshiba, Vox, Xiaomi.

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