表紙
市場調査レポート

スマートフォン製品戦略の比較分析:Lenovo・Huawei・Coolpad

Smartphone Product Strategy Benchmarking: Lenovo, Huawei, Coolpad

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 331924
出版日 ページ情報 英文 25 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
スマートフォン製品戦略の比較分析:Lenovo・Huawei・Coolpad Smartphone Product Strategy Benchmarking: Lenovo, Huawei, Coolpad
出版日: 2015年06月05日 ページ情報: 英文 25 Pages
概要

中国のスマートフォン市場は2014年に入り、通信オペレーターが販売助成金を削減したことなどにより、成長率が低下してきました。携帯電話ベンダー間の競争は激しくなってきており、事態の打開のために、革新的な技術の開発や普及が不可欠となっています。

当レポートでは、中国国内の大手スマートフォンベンダー3社 (Lenovo・Huawei・Coolpad) に焦点を当て、各社の競争動向や製品開発戦略、事業展開戦略などについて調査・比較しております。

第1章 スマートフォン開発:Lenovo・Huawei・Coolpadの場合

  • 中国系ブランドの台頭と、世界のスマートフォン業界への影響
  • Lenovo・Huawei・Coolpad:中核事業は別々だが、ほぼ同じ市場シェアを維持
  • 中国のスマートフォン市場が成熟化する中で、中国系企業は新たなアピールポイントを模索

第2章 スマートフォン戦略とロードマップ:Lenovo・Huawei・Coolpadの場合

  • Lenovo:Motorola Mobilityの買収により、ハイエンド・ベンダーとの格差を解消する
  • Huawei Honor:Xiaomiに照準を合わせた戦略展開
  • Coolpad:Qihoo 360と提携関係を結び、ソフトウェア・サポート体制を強化

第3章 イメージプロモーション:Lenovo・Huawei・Coolpadの場合

  • Lenovo:マルチブランド戦略による、若年層の認知度の促進
  • Huawei:ブランドイメージを維持して、顧客のロイヤルティを強化
  • Coolpad:Dazen Brandによるゲーマー市場の開拓
  • MICの見解
  • 付録
  • 用語集
  • 企業一覧

図表一覧

目次
Product Code: MCRPT15060501

The Chinese smartphone market growth has been slowing down since 2014, due largely in part to reduced subsidies from major Chinese telecom operators. The competition among mobile phone vendors has been intensified. Seeking new breakthrough innovations is therefore essential for those who need new impact points. This report provides an overview of the development of three major Chinese smartphone branded vendors, namely Lenovo, Huawei and Coolpad, and examines their proprietary product strategies in the face of increasing market competition.

Table of Contents

1. Smartphone Development of Lenovo, Huawei and Coolpad

  • 1.1. The Rise of Chinese Brands Affecting Global Smartphone Industry
  • 1.2. Lenovo, Huawei and Coolpad Have Different Core Business but Similar Market Share
  • 1.3. Chinese Companies Seeking New Impact Points amid Maturing Chinese Smartphone Market

2. Smartphone Strategies and Roadmaps of Lenovo, Huawei and Coolpad

  • 2.1. Acquisition of Motorola Mobility Help Lenovo Fill the Gap at High-end
  • 2.2. Huawei Honor Takes Aim at Xiaomi
  • 2.3. Coolpad Forms Alliance with Qihoo 360 for Enhanced Software Support

3. Image Promotion of Lenovo, Huawei and Coolpad

  • 3.1. Lenovo: Multi-brand Strategy to Promote Awareness among Young People
  • 3.2. Huawei: Sustaining Brand Image to Reinforce Customer Royalty
  • 3.3. Coolpad: Take Aim at Gamers with Dazen Brand
  • MIC Perspectives
  • Appendix
  • Glossary of Terms
  • List of Companies

List of Topics

Development of three leading Chinese smartphone brands, Lenovo, Huawei, and Coolpad and includes their strategies and product roadmaps for 2015 as well as pros and cons of their products

Overview of strategies adopted by these three companies to expand their global presence, touching on key factors that influence their decisions

Overview of the global smartphone volume by top-10 leading companies and the Chinese smartphone market volume and how the policy affects or have affected the market development

List of Figures

  • Figure 1: Worldwide Smartphone Shipment Volume, 2011 - 2014
  • Figure 2: Chinese Smartphone Market Volume, 2011 - 2014
  • Figure 3: Subsidies Provided by China's Top-3 Operators, 2013 - 2015
  • Figure 4: Lenovo's Smartphone Roadmap
  • Figure 5: Huawei's Smartphone Product Roadmap
  • Figure 6: Coolpad's Smartphone Product Roadmap

List of Tables

  • Table 1: Lenovo, Huawei and Coolpad Corporate Profile

Companies covered

Apple, China Netcom, China Telecom, China Unicom, Coolpad, Huawei, Lenovo, LG, Motorola Mobility, Qihoo 360, Samsung, Xiaomi, ZTE.

Back to Top