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市場調査レポート

中国のスマートOTT TV:市場開発・競合戦略・従来企業への影響

Chinese Smart OTT TV: Market Development, Competitive Strategies and Impacts on Incumbent Players

発行 MIC - Market Intelligence & Consulting Institute 商品コード 306074
出版日 ページ情報 英文 43 Pages
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中国のスマートOTT TV:市場開発・競合戦略・従来企業への影響 Chinese Smart OTT TV: Market Development, Competitive Strategies and Impacts on Incumbent Players
出版日: 2014年06月19日 ページ情報: 英文 43 Pages
概要

中国のモバイルオンラインサービスユーザーは急増していますが、多くのユーザーは依然として無料オンラインサービスを好んでいます。よって、OTTサービスプロバイダーは、巨額なライセンス料、CDN(コンテンツ配信ネットワーク)構築コスト、およびプラットフォームのメンテナンス・諸経費の支払いを、広告収入だけに頼っています。モバイルサービス市場の飽和に直面し、TVは新しい機会を求める従来のOTTサービスオペレーターにヒントを与えています。一方、OTTサービスオペレーターの導入は、TV市場における価格戦争を引き起こし、TVブランドの将来の収益を浸食しています。特にスマートTV向けアプリケーション開発の経験不足は、将来のスマートTV開発に大きな課題を提示するでしょう。

当レポートでは、中国のスマートOTT TV市場における市場発展、競合戦略および既存企業への影響について分析しています。

トピックリスト

  • 世界のスマートOTT TV市場およびAppleの iTV とGoogle TV の発展
  • 中国の主要OTT STBベンダー(Xiaomi、BesTV、Letv、PPTV、Wasu、および Skyworth)の発展とその(ビデオコンテンツ・アプリケーションストアプロバイダー、放送ライセンス所有者、ハードウェアディベロッパー、ガジェットメーカーおよびチャンネル配信業者から成る)産業バリューチェーン
  • 中国のスマートOTT TV産業の開発に向け、Letv、Xiaomi、iQiyi、TLC、およびSkyworth (Coocaa TV)、Alibaba、Haier、Konka、およびHisenseが導入した戦略と既存企業への影響
  • 新たな視点、新たなパートナー、スマートTVとモバイルデバイスの新たなコンバージェンスおよびユーザーの資産の最適な活用を含めた、スマートOTT TV産業において競合的メリットを生み出す4つの戦略
  • 本調査で分析または言及した企業・組織
    • Alibaba, Amazon, Apple, ASUS, Baidu, Belkin, BestTV, China Telecom, CNR, CNTV, Disney, D-Link, Foxconn, Funshion, Goji, Google, Haier, HBO, Hisense, Huawei, Huluplus, HunanTV, Intel, iQiyi, Konka, Letv, LG, Logitech, Lumen, Marvell, MediaTek, MLB, NBA, Netflix, Netgear, Philips, PPStream, PPTV, Roku TV, Samsung, Sharp, Skyworth, Sony, Southern Media Co., TCL, Vizio, Wasu, Wistron, Withings, Xiaomi, Youtube
目次
Product Code: DPSYM14061801

This report presents analysis of market development, competitive strategies and impacts on incumbent players. China's mobile online service users have grown rapidly but most users still favor free online services; thus, OTT service providers can only rely on ads revenue to pay for huge license fees, CDN (Content Distribution Network) construction costs, as well as platform maintenance and overhead expenses; facing a saturated market for mobile services, TV has shed the light for conventional OTT service operators who seek out for new threads of opportunity.

Meanwhile, the introduction of OTT service operators has triggered price wars in the TV market and has eroded further the profitability of TV brands; controlled by license holders, TV content alone is hard to create differentiation and thus TV UI and app improvements are critical for OTT service operators to increase revenue; lack of applications developed specifically for smart TV experience will pose a significant challenge to future smart TV development.

Table of Contents

List of Topics

Global smart OTT TV market and includes the development of Apple's iTV and Google TV

Development of Chinese major OTT STB vendors, namely Xiaomi, BesTV, Letv, PPTV, Wasu, and Skyworth, and includes their industry value chain that is composed of video content and app store providers, broadcasting license holders, hardware developers, gadget manufacturers, and channel distributors

Strategies adopted by Letv, Xiaomi, iQiyi, TLC, and Skyworth (Coocaa TV), Alibaba, Haier, Konka, and Hisense for developing China's smart OTT TV industry and includes impacts on existing players

Four strategies to create competitive advantage in the Smart OTT TV industry that include a new vision, new partners, new convergence between smart TVs and mobile devices, as well as optimal utilization of users' assets

Companies and organizations analyzed or mentioned in the report include:

Alibaba, Amazon, Apple, ASUS, Baidu, Belkin, BestTV, China Telecom, CNR, CNTV, Disney, D-Link, Foxconn, Funshion, Goji, Google, Haier, HBO, Hisense, Huawei, Huluplus, HunanTV, Intel, iQiyi, Konka, Letv, LG, Logitech, Lumen, Marvell, MediaTek, MLB, NBA, Netflix, Netgear, Philips, PPStream, PPTV, Roku TV, Samsung, Sharp, Skyworth, Sony, Southern Media Co., TCL, Vizio, Wasu, Wistron, Withings, Xiaomi, Youtube

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