株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国におけるホワイトボックスタブレットの現況・将来動向

Current Status and Future Trends of Chinese White-box Tablets

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 306073
出版日 ページ情報 英文 13 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
中国におけるホワイトボックスタブレットの現況・将来動向 Current Status and Future Trends of Chinese White-box Tablets
出版日: 2014年06月20日 ページ情報: 英文 13 Pages
概要

中国のホワイトボックスベンダーは破壊的な価格戦略を採用し、大きな市場シェアの獲得に成功しています。しかし、低価格戦略は必然的に収益の縮小を招いています。中国のホワイトボックスベンダーにとって、低い収益レベルで生き残る方法、また、ニッチ市場の需要を生み出すことは、将来の成長因子の鍵となっています。

当レポートでは、中国におけるホワイトボックスタブレットの開発について分析し、将来の動向を調査しています。

第1章 中国のホワイトボックスタブレットにおける製品ミックス・価格の間の相互関係

  • 製品ミックスの多様性
  • 逆風に直面する低価格タブレット

第2章 中国のホワイトボックスタブレットスペックの分析

  • 7インチモジュールは最も人気のあるタブレット
  • Wi-Fiタブレットが主流に留まる

第3章 結論

  • 音声通話機能を用いた付加価値の創造
  • 低価格タブレットはニッチ市場市場に狙いを定め、製品差別化を試みる
  • Intelとの協力により新しい機会が生まれる

付録

図表

目次
Product Code: NBRPT14061801

The growth trends in the global tablet market continue to drive major changes in the consumption patterns of end-market users. Capitalizing their cost competitive edge, Chinese white-box vendors have embraced disruptive pricing strategies and have succeeded in gaining significant market share. However, what make the low-cost strategy possible has inevitably led to squeezed profitability. How to survive with a low level of profitability and to create niche market demands are key future growth factors for Chinese white-box vendors. This report analyzes Chinese white-box tablet development and examines their future trends.

Table of Contents

1.Correlation between Product Mix and Prices of Chinese White-box Tablets

  • 1.1 Diversity in Product Mix
  • 1.2 Low-cost Tablets Facing Headwinds

2. Analysis of Chinese White-box Tablet Specs

  • 2.1 7" Models are the Most Popular Tablets
  • 2.2 Wi-Fi Tablets Remain the Mainstream

3. Conclusion

  • 3.1 Creation of Added Value with Voice-calling Feature
  • 3.2 Low-cost Tablets Take Aim at Niche Markets and Seek Product Differentiation
  • 3.3 New Opportunities Arising from Cooperation with Intel

Appendix

List of Topics

Key development trends of Chinese white-box tablet industry and includes white-box tablet specs analysis with breakdowns by screen size, technology type, and price tier

Major Chinese white-box tablet vendors' market deployment by the number of product launches and customization capacity which is determined by parameters of screen size, screen resolution, network connectivity and the number of application processor partners

Key future trends of Chinese white-box tablets and challenges facing industry

Companies and organizations analyzed or mentioned in the report include:

Aigo, Apple, ASUS, Colorfly, Coship, Cube, Eben, Huawei, Iconia, Intel, Lenovo, Luftco, MIC, Newsmy, Onda, Pado, PiPo, Ployer, Ramos, Teclast, Vido, Youzen

List of Figures

  • Figure 1 The Average Number of White-box Tablets Launched and Customization Capability of Chinese White-box Vendors, 2011 - 2013
  • Figure 2 Chinese White-box Tablet Vendors' Distribution by the Number of Product Launches and by Customization Capacity
  • Figure 3 Chinese White-box Tablet Market Share by Price Tier, 1Q 2011 - 4Q 2013
  • Figure 4 Chinese White-box Tablet Vendors' Product Share by Price Tier
  • Figure 5 Chinese White-box Tablet Market Share by Screen Size, 2011 - 2013
  • Figure 6 Chinese White-box Tablet Market Share by Technology Type, 1Q 2011 - 4Q 2013

List of Tables

  • Table 1 Chinese White-box Tablet Product Mix by Price tier, 1Q 2011 - 4Q 2013
  • Table 2 Chinese White-box Tablet ASP by Price Tier, 2011 - 2013
Back to Top