企業レポート

Xiaomiの製品戦略計画:スマートTV市場における機会と課題

Xiaomi's Product Strategic Planning and Its Opportunities and Challenges in the Smart TV Market

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 290188
出版日 ページ情報 英文 18 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
Back to Top
Xiaomiの製品戦略計画:スマートTV市場における機会と課題 Xiaomi's Product Strategic Planning and Its Opportunities and Challenges in the Smart TV Market
出版日: 2013年11月22日 ページ情報: 英文 18 Pages
概要

2010年、Xiaomiはスマートフォンブランドのトップ20にランクインし、その高い価格性能比で、世界市場に知られるようになりました。2013年、XiaomiはMiBoxとMiTVを別々に発売し、公式にTV市場に進出を果たしました。

当レポートでは、Xiaomiの戦略的計画に焦点を当てて、スマートフォンでの重要成功要因とコアコンピタンス(核となる能力)について取り上げ、スマートTVの戦略的計画、機会と課題について検証して、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 Xiaomiの発展

第2章 Xiaomiの戦略的計画

  • 流通経路と物流サービス
  • R&D資源と展開
  • ソーシャルメディアのマーケティング戦略
  • 製品開発戦略

第3章 Xiaomi製品の重要成功要因

  • その高い価格性能比によって、市場シェアが急増
  • R&Dの高効率に対するユーザーのフィードバック
  • B2C直販モデルが市場への露出を増加

第4章 XiaomiのTV業界参入の意思決定の機会と課題

  • スマートTVに対して、スマートフォンの成功を再現する計画
  • MiTVの増加には、コンテンツが鍵

第5章 結論

  • TVアプリケーション市場で、高い利益を得るチャンス
  • 効率改善で、B2C直販戦略

付録

トピック

図表

目次
Product Code: DPRPT13112201

Incorporated in 2010, Xiaomi has won itself a name in the global market with its high price-performance ratio smartphones, propelling itself to the top 20 smartphone brands. With unique operational style, sales of Xiaomi smarpthones have grown rapidly. In 2013, Xiaomi separately rolled out MiBox and MiTV, officially confirming its move into the TV market. By aping its success in smartphones to smart TVs, Xiaomi aims to gain traction in the living room and further into smart home applications. This report profiles critical success factors and core competence of Xiaomi in smartphones, examines its strategic planning for smart TVs, opportunities presented and challenges ahead.?

Table of Contents

1. Development of Xiaomi

2. Xiaomi's Strategic Planning

  • 2.1 Distribution Channels and Logistics Services
  • 2.2 R&D Resources and Deployment
  • 2.3 Social Media Marketing Strategies
    • 2.3.1 Rabid Fanbase
    • 2.3.2 Marketing Activities
  • 2.4 Product Development Strategies
    • 2.4.1 MIUI-based Ecosystem
    • 2.4.2 Multi-screen Product Strategy for Hardware

3. Critical Success Factors for Xiaomi Products

  • 3.1 Xiaomi's Market Share Increases Rapidly Thanks to High Price-performance Ratio Products
  • 3.2 User Feedback Key to Xiaomi's High Efficiency in R&D
  • 3.3 Direct B2C Sales Model Increases Product Market Exposure

4. Opportunities and Challenges of Xiaomi's Decision to Enter the TV Industry

  • 4.1 Xiaomi's Plan to Duplicating Smartphone Success on Smart TV May Not Work
  • 4.2 Content Plays Key Factor to the Rise of MiTV

5. Conclusion

  • 5.1 Xiaomi Aims to Capture Lucrative Opportunities in the TV Application Market
  • 5.2 Xiaomi's Direct B2C Sales Strategy for Improved Efficiency

Appendix

List of Topics

Development of Xiaomi in the Chinese industry, touching on its strategic planning for distribution channels, logistics services, R&D deployment, social media marketing, and product development

Critical success factors for Xiaomi products from the price and product specs perspectives

Outlining opportunities and challenges for Xiaomi to step into the smart TV industry

Companies and organizations analyzed or mentioned in the report include: Apple,

Beijing Junshanyun Internet, Chonghong, CNTV, duokan.com, Farder Express, Hisense, iqiyi.com, letv.com, LG, Samsung, Skyworth, TCL, Vancl, Xiaomi

List of Figures

  • Figure 1 Xiaomi's Product Specs and Pricing Strategies
  • Figure 2 Xiaomi's Fan-based R&D Strategies
  • Figure 3 Comparison of Conventional and Xiaomi's Sales Models
  • Figure 4 Critical Success Factors for Xiaomi Smartphone and Smart TV
Back to Top