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市場調査レポート

世界の液晶ディスプレイ(LCD)TV市場と台湾の液晶テレビ産業:最新動向と将来展望

The Worldwide LCD TV Market and Taiwan's Industry, 2012 Recap and 2013 Forecast

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 274232
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
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世界の液晶ディスプレイ(LCD)TV市場と台湾の液晶テレビ産業:最新動向と将来展望 The Worldwide LCD TV Market and Taiwan's Industry, 2012 Recap and 2013 Forecast
出版日: 2013年06月14日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

世界の液晶TV市場は、普及率が上限に達したことや、欧州・米国の景気後退の悪影響を蒙りました。中国や新興国市場での需要増大にも関わらず、全世界の液晶TV出荷台数は約2億台(前年比1.5%増)に留まりました。成長率低下と競争激化に伴い、ブランドメーカーは製造コストを引き下げながら、顧客需要の誘発のために製品開発・改良に注力しています。

当レポートでは、全世界の液晶ディスプレイ(LCD)TV市場と台湾の液晶テレビ産業について分析し、市場規模の動向や、製品構成の変化、新製品の開発動向、各ベンダーの事業戦略や市場シェアの推移、今後の市場動向の見通し(今後5年間分)などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 世界の液晶ディスプレイ(LCD)TV市場の発展

  • 市場規模(数量ベース)
  • 市場規模(金額ベース)と平均販売価格(ASP)
  • 各地域市場の発展

第2章 製品構成と新たな活用分野

  • パネルのサイズ
  • LEDバックライト搭載LCDパネル
  • 3D TV
  • スマートTV
  • UHD TV

第3章 ブランドベンダー別の市場シェア

第4章 結論

  • 大面積液晶TVの市場競争が激化する見込み
  • 液晶TVの受託製造企業:新たな市場機会を切望している

付録

図表一覧

目次
Product Code: DPRPT130404530521

In addition to its already high adoption rate, the global LCD TV market was affected by the slow economic pickup in Europe and the United States in 2012. Despite of the market demand in China and the emerging markets, the global LCD TV shipment volume totaled to merely around 200 million units, up only 1.5% compared to 2011. Amid the market growth slowdown and stiffer competition, LCD TV brands have been striving to lower costs while focusing on product upgrades and innovations in order to entice consumer demand. This report profiles global LCD TV development in terms of market volume, product mix, and vendors' market share and examines its future trends in 2013 and beyond.

Table of Contents

1. Global LCD TV Market Development

  • 1.1. Market Volume
  • 1.2. Market Volume and ASP
  • 1.3. Regional Market Development

2. Product Mix and Emerging Applications

  • 2.1. Panel Size
  • 2.2. LED-backlit LCD Panel
  • 2.3. 3D TV
  • 2.4. Smart TV
  • 2.5. UHD TV

3. Market Share by Branded Vendor

4. Conclusion

  • 4.1. Large-area LCD TV Competition Intensifies in 2013
  • 4.2. LCD TV Contract Manufacturers in Desperate Needs for New Opportunities
  • Appendix

List of Topics

  • Worldwide LCD TV market volume and value forecast until 2017, with market share breakdowns by regional market, panel size and branded vendor
  • Development of emerging LCD TV products including LED-backlit TV, 3D TV, Smart TV, and 4K2K TV
  • Companies and organizations analyzed or mentioned in the report include:
  • AmTRAN, ViewSonic, CSOT, Foxconn, Funai, Hisense, LETV, LGE, Panasonic, Philips, RadioShack, Samsung, Sanyo, Sharp, Skyworth, Sony, TCL, Toshiba, TPV, Vizio, Wal-Mart

List of Figures

  • Figure 1: Global FPD TV Market Volume, 2011 - 2017
  • Figure 2: Global LCD TV Market Volume and ASP, 2011 - 2013
  • Figure 3: Global and Taiwanese Large-area TFT-LCD Shipment Value, 2010 - 2012
  • Figure 4: Global Large-area TFT-LCD Shipment Volume by Product Mix, 2010 - 2012

List of Tables

  • Table 1: Global Top 10 LCD TV Branded Vendors' Market Share, 2011 - 2012
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