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市場調査レポート

EricssonによるMicrosoft Mediaroomの買収:世界のデジタルTV市場への影響

Impact of Ericsson's Acquisition of Microsoft Mediaroom on the Global Digital TV Market

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 273704
出版日 ページ情報 英文 10 pages
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EricssonによるMicrosoft Mediaroomの買収:世界のデジタルTV市場への影響 Impact of Ericsson's Acquisition of Microsoft Mediaroom on the Global Digital TV Market
出版日: 2013年05月23日 ページ情報: 英文 10 pages
概要

2013年4月にEricssonは、MicrosoftからMediaroom IPTV事業を買収することで合意した、と発表しました。Mediaroomは世界のIPTV市場で15%のシェアを占め、AT&TやDeutsche Telekomなどにも採用されている有力なミドルウェアですが、Microsoft側の売却意図に対して市場は大きな関心を引き起こしました。また、世界有数の通信機器サプライヤーであるEricsson側の買収意図(既存のIPTV事業との兼ね合い、通信事業顧客の拡張、競争状況など)についても関心が集まっています。

当レポートでは、今回のMediaroom事業買収に関する両者の動機や、世界のデジタルTV市場にもたらす影響について分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 Microsoft側のMediaroom売却の動機

  • IPTVソリューションは、Microsoftの中核事業からさまよい出てしまった
  • 今後の成長可能性の限界
  • 新たなデジタルTVプラットフォームとしてのXboxへの注力

第2章 EricssonのMediaroom買収:動機と戦略

  • EricssonのIPTVソリューションの強化
  • 顧客関係・競争力の強化

第3章 結論

  • 付録

図表一覧

目次
Product Code: DCRDR13050531399

In April 2013, Ericsson announced it had struck a deal with Microsoft to buy its Mediaroom IPTV business, the world's most widely deployed IPTV middleware with a 15% market share and key accounts including AT&T and Deutsche Telekom. On the one hand, Microsoft's intention to sell this business has sparked great curiosity. On the other hand, what impact will the acquisition have on Ericsson, the world's leading telecom equipment supplier, in terms of its existing IPTV solutions, telecom customer growth, and competition status, besides gaining Mediaroom's market share, also remains to be seen. This report discusses both Microsoft and Ericsson's motivation behind this deal and examines the influence of the deal on future digital TV market development.

Table of Contents

1. Microsoft's Motivation to Sell Mediaroom

  • 1.1. IPTV Solutions Gone Astray from Microsoft's Core Business
  • 1.2. Limited Future Growth Potential
  • 1.3. Focus on Xbox for New Digital TV Platform

2. Motivation and Strategies Behind Ericsson's Acquisition of Mediaroom

  • 2.1. Strengthening Ericsson IPTV Solutions
  • 2.2. Enhancing Customer Relationships and Competitive Edges

3. Conclusion

  • Appendix

List of Topics

  • Motivation behind Microsoft's decision to sell Mediaroom, touching on several factors that led to such decision
  • Motivation behind Ericsson's decision to buy Microsoft's Mediaroom, specifying its anticipated goals
  • Ericsson's strategies behind its purchase of Microsoft's Mediaroom and the implications of such deal for the global digital TV development
  • Companies and organizations analyzed or mentioned in the report include:
  • Alcatel-Lucent, Apple, AT&T, Bell Aliant, BT, Cisco, Comcast, Deutsche Telekom, Ericsson, Google, Guangzhou Digital Media, HP, Huawei, Microsoft, Motorola, NSN, Pace, Portugal Telecom, SingTel, Swisscom, Tandberg Television, Technicolor, Telefonica, Telus, Verizon, Vodafone, ZTE

List of Figures

  • Figure 1: Future Development Course of Microsoft and Ericsson

List of Tables

  • Table 1: Mediaroom's Major Telecom Customers and Number of Subscribers
  • Table 2: Comparison of Ericsson's IPTV Solution and Microsoft's Mediaroom Solution
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