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市場調査レポート

世界のスマートフォン産業:新たな競争の時代と主要企業の戦略

The Global Smartphone Industry: A New Era of Competition and Major Players' Strategies

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 254449
出版日 ページ情報 英文
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世界のスマートフォン産業:新たな競争の時代と主要企業の戦略 The Global Smartphone Industry: A New Era of Competition and Major Players' Strategies
出版日: 2012年11月08日 ページ情報: 英文
概要

世界経済の不確実性の渦中でも、世界のスマートフォンの出荷台数は、前年比27%増と成長を続け、2013年には8億6,800万台に達すると見られています。

当レポートでは、世界のスマートフォン市場について調査分析し、5大グループの戦略について検証し、産業の将来見通しを提供して、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 世界のスマートフォン産業の発展

  • 成熟市場では影が薄くなり、新興市場ではゆっくりしたペースで成長
  • 助成金額と期間を短縮する通信事業者
  • 通信事業者は、他のベンダーよりAppleとSamsungを優先

第2章 スマートフォン産業の新たな競争

  • 世界ブランドのベンダー
  • 地域ブランドのベンダー
  • モバイルOSのサプライヤー
  • ネットワーキングサービスのサプライヤー
  • PCブランドのベンダー

第3章 スマートフォン産業の見通し

  • その他のスマートフォンブランドのベンダー戦略
    • マーケティングの革新:成功の鍵
    • 専門性の向上:EMSとの連携
    • 低価格市場:競争が激化
    • M&A:急成長中のモバイルデバイス市場を指名
    • 小型のフォームファクター消費者デバイス:大衆市場に進出

付録

図表

目次

Abstract

Amid the global economic uncertainties, it is anticipated that global Smartphone shipment volume will still witness a 27% year-on-year growth to around 868.0 million units in 2013. However, the global Smartphone industry is highly concentrated such that the combined revenue share of Apple and Samsung is expected to have reached around 60% and the combined profit share around 95% in 2012, thereby leaving only 5% of profits to be shared by other Smartphone branded vendors. This report profiles the development of the global Smartphone industry in 2012, examines strategies of five major groups in the industry and provides an insight into the future outlook of the industry while pointing out feasible product strategies to be put in place by other Smartphone brands, aside from Apple and Samsung, in order to seize a larger piece of the market-pie.

Table of Contents

1. Development of the Global Smartphone Industry

  • 1.1 Mature Markets Remain Overshadowed; Emerging Markets Grow at Slow Pace
  • 1.2 Telecom Operators Reducing Subsidy Amount and Period
  • 1.3 Telecom Operators Prioritize Apple and Samsung over Other Vendors

2.New Competition in the Smartphone Industry

  • 2.1 Global Branded Vendors
  • 2.2 Regional Branded Vendors
  • 2.3 Mobile Operating System Suppliers
  • 2.4 Networking Service Suppliers
  • 2.5 PC Branded Vendors

3. Outlook for the Smartphone Industry in 2013

  • 3.1 Strategies of Other Smartphone Branded Vendors
    • 3.1.1 Marketing Innovation Key Success Factor
    • 3.1.2 Increased Specialization through Collaboration with EMS
    • 3.1.3. Low-price Market Competition to Intensify in 2013
    • 3.1.4 Mergers and Acquisitions to Tap Fast-growing Mobile Device Market
    • 3.1.5 Small Form Factor Consumer Devices to Expand into Mass Markets

Appendix

List of Tables

  • Table 1 Comparison of Electro Magnetic Resonance and Magnetic Resonance Technologies

List of Figures

  • Figure 1 Global Smartphone ARPU by Telecom Operator, 2011 - 2012
  • Figure 2 Global Smartphone Shipment Volume by Price Point, 2012 - 2017
  • Figure 3 The Amount of Subsidies by Telecom Operator, 2012
  • Figure 4 Apple's iPhone Sales Volume by Model Type, 1Q 2011 - 4Q 2012
  • Figure 5 Major Smartphone Brands' Average Promotional Costs, 2011 - 2012
  • Figure 6 Global Smartphone Shipment Share, Revenue Share and Profit Share by Branded Vendor in 2012 -2013
  • Figure 7 Five Business Types and Five Strategic Fits of Smartphone Branded Vendors
  • Figure 8 Key Technology Development Milestones of Apple and Samsung
  • Figure 9 Electro-Magnetic Resonance and Magnetic Resonance Technologies
  • Figure 10 Chinese Mobile Phone Market Share by Price Point, 2012 - 2013
  • Figure 11 Chinese Smartphone Sales Volume and 3G Subscribers, 1Q 2011- 4Q 2012
  • Figure 12 The Business Model of the Chinese Smartphone Industry
  • Figure 13 Chinese Smartphone Distribution Channels
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