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市場調査レポート

Huaweiのモバイル・ハンドヘルド・デバイス開発と製品戦略

Huawei's Mobile Handheld Device Development and Its Product Strategies

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 235005
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
即納可能
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Huaweiのモバイル・ハンドヘルド・デバイス開発と製品戦略 Huawei's Mobile Handheld Device Development and Its Product Strategies
出版日: 2012年03月23日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

新興国市場向けの低コスト戦略のおかげで、Huaweiのモバイル機器の出荷台数・市場シェアは2011年第2四半期より増加し続けています。Huaweiではエントリーレベルおよび高級・中級品のスマートフォン・モデルを2010〜2011年に市場に投入し、自社の製品構成を拡充させ、世界のスマートフォン市場環境を再編しようとしています。

当レポートでは、Huaweiの携帯電話端末(モバイル・ハンドヘルド機器)の開発計画および製品・マーケティング戦略について分析し、経営業績や今後の展望なども盛り込んで、概略以下の構成でお届けします。

第1章 Huaweiの組織構造と経営業績

  • 組織構造
  • 事業実績

第2章 Huaweiにおけるモバイル機器の戦略計画

  • 製造戦略
  • 製品開発戦略
    • スマートフォン:Huaweiは生産ラインを完成させ、収益性の高いフラッグシップ・モデルを立ち上げる
    • タブレット機器:HuaweiはApple iPadとの正面衝突は避け、市場の反応を見るために7インチ型モデルを投入する
  • 製品販売戦略
    • 受注生産のスマートフォンと低価格データプランとのセット
    • Huaweiは新興国市場に進出し、二番手・三番手のメーカーから市場シェアを奪取する

今後の事業展望

付録

図表一覧

目次

Abstract

Thanks to its low-cost strategy targeted for the emerging markets, shipment volume and market share of Huawei's mobile devices have been increasing upwards since the second quarter of 2011.Regarding its Smartphone business, Huawei launched several Smartphones covering entry-level, mid-range, and high-end models in 2010 and 2011 to enhance its product line, endeavoring to reshuffle the future global Smartphone market landscape. This report profiles Huawei's mobile device business development and provides insight into the company's product R&D development and product marketing strategies.

Table of Contents

1.Huawei Organization Structure and Operation Performance

  • 1.1 Organization Structure
  • 1.2 Business Performance

2.Huawei's Mobile Device Strategic Planning

  • 2.1 Production Strategy
  • 2.2 Product Development Strategy
    • 2.2.1 Smartphones: Huawei Completes Product Line; Launches High-profile Flagship Models
    • 2.2.2 Tablet Devices: Huawei Avoids Head-on Competition with Apple iPad; Launches 7-inch Models to Test Market Response
  • 2.3 Product Marketing Strategy
    • 2.3 1 Tailor-made Smartphones/ Low-cost Data Plan Bundles
    • 2.3.2 Huawei Makes Forays into Emerging Markets, Eroding Space of Second- and Third-tier Manufacturers

MIC Perspectives

Appendix

List of Topics

Profiling Huawei's organization structure and operation performance over the past few years up until the present

Touching on Huawei's strategic planning for mobile device development in respect of production strategy, product development strategy, and product marketing strategy

Specification comparison of Smartphones and tablet devices launched by Huawei

Companies and organizations analyzed or mentioned in the report include: Aircel, Apple, AT&T, BBK, Beetel Teletech, Bharti, Chendu Rainbow, Cincinnati Bell, Clove, Datacom, EMOZE, Flextronics, Fonic, Foxconn, Gionee, HTC, Huawei, Ibibo, MetroPCS, Motorola, MTN Group, Qualcomm, Red Bull Mobile, Reliance, Safaricom, Samsung, Skyworth, Telecgsm, T-Mobile, TSD, Turkcell, Unitech Wireless, Verizon, Wellcom

List of Figures

  • Figure 1 Huawei's Organization Chart
  • Figure 2 Huawei Revenue Share by Business Sector, 2010 - 2Q 2011
  • Figure 3 Huawei's Revenue by Business Group and Its Mobile Phone/Smartphone Shipment Volume, 2007 - 2011

List of Tables

  • Table 1 Specification Comparison of Huawei's Smartphones Launched in 2H 2011
  • Table 2 Specification Comparison of the Huawei IDEOS S7 and MediaPad
  • Table 3 Comparison of Huawei Mobile Phone Models Launched in the Indian Market
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