市場調査レポート

スマートフォン産業の主要ブランドベンダー間の競争と将来展望

Beyond Bounds: Competition Among Major Branded Vendors and Outlook on the Smartphone Industry

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 219261
出版日 ページ情報 英文
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
Back to Top
スマートフォン産業の主要ブランドベンダー間の競争と将来展望 Beyond Bounds: Competition Among Major Branded Vendors and Outlook on the Smartphone Industry
出版日: 2011年10月14日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、次世代のスマートフォン技術・製品が関連産業・企業(スマートフォンベンダー、通信オペレーターなど)の戦略や事業内容、企業間の競争・協力関係などに及ぼす影響について考察し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

業界のパラダイム・シフトと次世代モバイルネットワーク

  • インターネットのエコシステムがWeb 1.0からWeb 3.0へと移行
  • 製品の主目的が「人々の連結」から「生活の充実」へと移行
  • 収益源がデバイス準拠の開発からユーザー準拠の開発へと移行
  • 企業間の対立から市場競争を経てグループ解体へと移行
  • 競合企業は、携帯電話通信ベンダーからインターネットサービスプロバイダーへと移行
  • 境界を越えて:国際的な通信ブランドベンダー間の競争と協力

境界を越えて:伝統的な競争・協力戦略・事業範囲を超えて

  • 幅広い製品の提供:ユーザーの定着度の増大
  • 特許競争:ユーザーの選択肢の減少
  • 特許訴訟競争:研究開発(R&D)能力強化による参入障壁の増強
  • スペック競争:製品スペック上の問題が徐々に発生
  • スペック競争:革新的技術の開発による将来的なユーザーの獲得
  • 通信オペレーターとの協力:共存関係構築のための価値活動への参加
  • サプライチェーンとの協力:垂直統合の強化による中核的収益の増大
  • アプリケーション・プロバイダーとの協力:完全なサービス・プラットフォームによるユーザーエクスペリエンスの充実

スマートフォン産業の傾向と展望

  • 主要ベンダー:Google・Apple・Microsoftは独自のエコシステムを保有
  • 競争の移行:アジア太平洋地域・中東・アフリカの利用者ベース拡大による成長加速
  • 多様な価値:中級用・普及用モデルの急速な成長
  • 価値活動の拡大が、Androidベンダーの発展の鍵とみなされている
  • 通信プラットフォーム:新興市場におけるWindows Phone開発の重要な役割を担う
  • 台湾企業:プラットフォーム・ソフトウェア・ハードウェア統合の地元需要を満たす
  • クラウドサービスの今後の発展
  • インターネット標準の革命的プロジェクトが今後、第4段階の市場再構築を引き起こす

結論

  • スマートフォン:一部の『スマートユーザー」に限定されない
  • 付録:世界全体のスマートフォン出荷台数予測
目次

Abstract

Major branded vendors projected to put emphasis on users in the next-generation era of mobile networks, and in this era, the vendors will think beyond boundaries, aiming to compete with one another and cooperate with telecom operators, supply chain manufacturers, and application providers. The future Smartphone industry is expected to focus on mid-range and value-line Smartphones, the major operating systems will each face different challenges, and cloud service and next-generation Internet standard are forecasted to once again change market competition.

Table of Contents

  • Industry Paradigm Shift and Next-Generation Mobile Network
  • Internet Ecosystem Moves From Web 1.0 to Web 3.0
  • Product Focus Shifts from Connecting People to Enriching Life
  • Revenue Creation Changes from Device-based to User-based Development
  • Market Competition Evolves from Company Conflicts to Group Clashes
  • Competitors Increase from Mobile Communications Vendors to Internet Service Providers
  • Beyond Bounds: Competition and Cooperation among International Communication Branded Vendors
  • Beyond Bounds: Beyond Traditional Competition, Cooperation Strategies, and Business Scopes
  • Diverse Product Offering: Increase User Stickiness
  • Patent Competition: Users Face Less Choices
  • Patent Lawsuit Competition: Strengthening R&D Capabilities to Raise Barriers to Entry
  • Spec Competition: Product Spec Problems Gradually Emerge
  • Spec Competition: Developing Innovative Technology to Attract Future Users
  • Teaming Up with Telecom Operators: Participating in Value Activities to Create Win-Win Situation
  • Supply Chain Cooperation: Strengthening Vertical Integration to Boost Core Revenues
  • Cooperating with Application Providers: Enhancing User Experience with Complete Service Platform
  • Trends and Outlook of the Smartphone Industry
  • Major Vendors: Google, Apple, Microsoft Each Has Its Individual Ecosystem
  • Competition Transfer: User Base Increases in Asia Pacific, Middle East, Africa to Boost Growth
  • Diverse Values: Mid-range, Value-line Models See Rapid Growth
  • Extending Value Activities Observed to Be the Key for Android Vendor Development
  • Communication Platform to Play an Important Role in Windows Phone Development in Emerging Markets
  • Taiwanese Companies Projected to Satisfy Local Demand for Platform, Software, Hardware Integration
  • Future Development of Cloud Services
  • Internet Standard Revolution Projects to Trigger Phase-Four Market Restructuring in the Future
  • Conclusion
  • Smartphones, Not Just for Smart Users
  • Appendix: The Worldwide Smartphone Shipment Volume Forecasts

List of Topics

  • Touching on industry paradigm shift and the development of the next-generation mobile network
  • Competition among international communication branded vendors, such as increasing subscriber stickiness and filing patent lawsuits, as well as cooperation strategies adopted by the vendors, for example, building business ties with telecom operators or strengthening supply chain integration
  • Trends and outlook of the Smartphone industry, analyzing major vendors, emerging markets, major operating systems, Taiwanese vendors, cloud service, and Internet standard revolution

Back to Top