市場調査レポート

コネクテッドTVのビジネスモデル:TVオペレーター・放送局・機器ベンダー

Connected TV Business Models: TV Operators, Broadcasters, Equipment Vendors

発行 Market Intelligence & Consulting Institute (MIC) 商品コード 136789
出版日 ページ情報 英文 11 Pages
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コネクテッドTVのビジネスモデル:TVオペレーター・放送局・機器ベンダー Connected TV Business Models: TV Operators, Broadcasters, Equipment Vendors
出版日: 2010年11月05日 ページ情報: 英文 11 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

ブロードバンドインターネットおよびコネクテッドTVの発展によって、インターネットとTVのコンバージェンスが徐々に発生しています。インターネット対応TVはユーザーへTV番組の視聴を提供するだけではなく、マルチメディアインタラクティブサービス媒体としての役目を果たしています。

当レポートでは、TVサービスオペレーター、放送局、および機器ベンダーそれぞれのコネクテッドTVビジネスモデルについて調査し、それらの違いを分析しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 TV Everywhere(どこでもTV):米国のTVサービスオペレーターの主導によるオンラインビデオプログラム

第2章 Project Canvas:英国の放送局の主導によるブロードキャストTVプログラム

第3章 acTVila:日本の機器ベンダーの主導によるインターネット対応TVプラットフォーム

MICの見通し

付録

図表

目次

With the developments of broadband Internet and connected TVs, the convergence between Internet and TVs has gradually come into being. Internet-enabled TVs not only allow users to watch TV programs but also serve as a medium for multimedia interactive services. Telecom and cable TV operators begin providing TV networking applications via their closed networks, while consumer electronics manufacturers also seek to tap into the market. This research will profile the respective connected TV business models of TV service operators, broadcasters, and equipment vendors and analyze the differences thereof.

Table of Contents

  • 1. TV Everywhere: Online Video Program Led by US TV Service Operators
  • 2. Project Canvas: Broadcast TV Program Led by UK Broadcasters
  • 3. acTVila: Internet-enabled TV Platform Led by Japanese Equipment Vendors
  • MIC Perspective
  • Appendix

List of Topics

  • Profiling different connected TV business models in the United States, the United Kingdom, and Japan
  • TV Everywhere launched by US pay TV operators
  • The YouView service, formerly known as Project Canvas, created by UK broadcasters
  • The acTVila platform introduced by Japanese equipment vendors
  • Companies and organizations analyzed or mentioned in the report include: BBC, BBC Trust, BSkyB, BT, Comcast, Hitachi, Ofcom, Panasonic, Sharp, Sony, TalkTalk, Toshiba, Virgin Media

List of Figures

  • Figure 1. Comcast' s TV Everywhere Business Model
  • Figure 2. Project Canvas Business Model
  • Figure 3. acTVila Business Model

List of Tables

  • Table 1. Analysis of Connected TV Business Models
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