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市場調査レポート
商品コード
1073179

中国を代表するIoTモジュールサプライヤーの発展:Quectel Wireless Solutions

Development of the Leading Chinese IoT Module Supplier: Quectel Wireless Solutions

出版日: | 発行: MIC - Market Intelligence & Consulting Institute | ページ情報: 英文 18 Pages | 納期: 3~5営業日

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中国を代表するIoTモジュールサプライヤーの発展:Quectel Wireless Solutions
出版日: 2022年03月17日
発行: MIC - Market Intelligence & Consulting Institute
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 3~5営業日
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  • 目次
概要

Quectel Wireless Solutionsは、中国の大手IoT無線通信モジュールサプライヤーとして、低価格の2G/3Gモジュールで積極的に市場を押え、4Gモジュールの販売を急速に拡大し、2019年の世界出荷量で最大のシェアを占めています。5Gモジュールの量産開始とV2X(Vehicle to Everything)製品ラインの強化により、2020年には年間出荷量が1億個を超えると予測されています。

当レポートでは、最近の開発状況や製品戦略からQuectelの競争力を分析し、同社が高成長を維持し、市場での存在感を高め続けるための重要な成功要因などの情報を提供しています。

目次

第1章 世界の無線通信モジュール市場の発展

  • スマートメーターの国内需要の高まりで急成長を遂げている中国のモジュールサプライヤー
  • Quectel:世界の無線通信モジュール市場で第1位

第2章 Quectelの動向

  • 事業運営
  • IoTモジュールの開発
    • フェーズ1:低価格の2G/3Gで市場シェアを獲得
    • フェーズ2:4Gモジュールの増産
    • フェーズ3:5G・V2Xへの拡大
  • 財政状態
    • 継続的な収益拡大で市場リーダーシップを強化
    • 売上総利益率の着実な成長
    • 主要3種の営業費用を管理し研究開発費の増加

第3章 Quectelの競争力

  • エンドマーケットのカスタマイズニーズに対応する充実した製品ラインナップ
    • 5Gモジュール製品開発戦略
    • V2X製品開発戦略
  • 規模拡大とコスト競争力強化のために、直接販売と流通チャネルへ同等に注力
  • スマートマニュファクチャリングによる長期的な競争力の維持
    • スマートマニュファクチャリングセンターの構築による独立した製造エコシステムの構築
    • 研究開発センターの高度化によるコアテクノロジーの強化

第4章 展望

付録

  • 用語集
  • 企業一覧
図表

List of Topics

Development of the global wireless communication module market, touching on major growth drivers for leading Chinese wireless communication module suppliers

Development of Quectel Wireless Solutions, touching on its shipment and revenue performance as well as financial conditions for the period 2016-2021

Development of Quectel’s major module products and includes its top five customers with sales value included

Competitiveness of Quectel, touching on its product lineups, unique selling and distribution channels, and smart manufacturing capability

Companies covered

Alibaba
Amazon
Beijing Avsolution Technology
Borgward.
Brilliance Auto
BYD
Changan Automobile
Changan PSA
Changhong
China Mobile
China Telecom
Deviser Instruments
Dongfeng Motor
Emdoor Information
Ericsson
FAW-Volkswagen
Fiat Chrysler Automobiles
Fibocom
Flextronics
GAC
GAC Mitsubishi Motors
Geely Auto
Gosuncn Technology
Great Wall Motor
Groupe PSA
HiSilicon
Honda
Hongqi
Human Horizons
Ingenico
Intel
JAC Motors
Li Auto
MediaTek
Mobike
Naveco
Neta Auto
Neusoft Electronics
Newland Payment Technology
Nio
Ofo
Phoenix Contact
Qisda
Qualcomm
Quectel Wireless
Ring LLC
Robustel
SEG Navigation
Shenzhen Boshijie Technology
Sierra Wireless
SIMCom
Sunsea
SWM Motor


Technicolor Delivery Technologies
Telit
Telsa
Tencent
Thales
Topsnet Technology
Toyota
TTA Aviation Technology
uCloudlink
Unisoc
Volkswagen
Xi'an United Ride Intelligent Technology
Xintai Communication
Yahoo
Zhongyiwu Network

目次
Product Code: DCRPT22031701

As a leading IoT wireless communication module supplier in China, Quectel Wireless Solutions accounted for the largest share of worldwide shipments in 2019 as the company aggressively seized the market with low-priced 2G/3G modules and rapidly increased its 4G module sales. The company’s annual shipments were expected to exceed 100 million units in 2020 as it started to mass produce 5G modules and strengthen its V2X (Vehicle to Everything) product lines. This report analyzes Quectel’s competitive edges based on its recent development and product strategies; examines the key success factors for the company to maintain high growth and continue to increase its market presence.

Table of Contents

1.Development of the Worldwide Wireless Communication Module Market

  • 1.1 Chinese Module Suppliers Enjoying Rapid Growth on Rising Domestic Demand for Smart Meters
  • 1.2 Quectel Holds First Position in the Global Wireless Communication Module Market

2. Development of Quectel

  • 2.1 Business Operations
  • 2.2 Development of IoT Modules
    • 2.2.1 Phase 1: Seizes Market Share with Low-priced 2G/3G
    • 2.2.2 Phase 2: Increases 4G Module Production
    • 2.2.3 Phase 3: Expands to 5G & V2X
  • 2.3 Financial Conditions
    • 2.3.1 Consolidates Market Leadership with Constantly Growing Revenue
    • 2.3.2 Steady Growth of Gross Profit Margin
    • 2.3.3. Keeps 3 Primary Types of Operating Expenses under Control and Increases R&D Spending

3.Quectel’s Competitive Edges

  • 3.1 Complete Product Lineups to Address Customization Needs in the End Market
    • 3.1.1 5G Module Product Development Strategy
    • 3.1.2 V2X Product Development Strategy
  • 3.2 Equal Focus on Direct Selling and Distribution Channels to Expand Scale and Strengthen Cost Competitiveness
  • 3.3 Maintaining Long-term Competitive Edges with Smart Manufacturing
    • 3.3.1 Creates an Independent Manufacturing Ecosystem by Building a Smart Manufacturing Center
    • 3.3.2 Enhances Core Technology by Upgrading R&D Centers

4.MIC Perspective

Appendix

  • Glossary of Terms
  • List of Companies

List of Tables

  • Table 1. Gross Profit Margins of Leading Wireless Module Suppliers, 2016 - 2020
  • Table 2. Quectel’s Shipments by Product Lineups and Gross Profit Margin, 2020
  • Table 3. Comparison of China’s Top 5 Wireless Module Vendors
  • Table 4. Comparison of V2X Products between Fibocom and Quectel
  • Table 5. Comparison of Major Chip Procurement Costs between Quectel and Neoway

List of Figures

  • Figure 1. Quectel’s IoT Module Product Lines
  • Figure 2. Quectel’s Shipment Volume and Revenue, 2016 - 2021
  • Figure 3. Quectel’s Revenue Share by Product Type, 2016 - 2021
  • Figure 4. Quectel’s Revenue, 2016 - 2021
  • Figure 5. Quectel’s Shipments by Product Type and Application, 2020