株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

クラウド型POSシステム:なぜ、今が導入に適した時期なのか

Cloud POS - Why The Time Might Be Right

発行 IHL Group 商品コード 341230
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
クラウド型POSシステム:なぜ、今が導入に適した時期なのか Cloud POS - Why The Time Might Be Right
出版日: 2015年09月17日 ページ情報: 英文
概要

POS端末とクラウドとの連係についての考察が進められたのは、それほど昔のことではありません。ただし、その頃の結論は「不可能だ」というものでした。実際、初期のクラウド式POS端末の性能はあまり良いものではありませんでした。それでも、システムの進化や試行錯誤、小売業をめぐる環境の急変に伴って、多くの小売業者がクラウド型POS端末の導入を考えるようになってきています。

当レポートでは、小売店舗におけるPOSシステムの今後の有効活用方法、特にクラウドを使った方法について分析し、現在のPOSシステムの問題点や、クラウドによる問題快活の可能性、ケーススタディ/ベストプラクティス、業界関係者が今後取るべき行動などについて調査・考察しております。

イントロダクション

  • イントロダクション/背景事情と目的
  • 定義

第1章 分析の契機となる、市場の主な動向

  • 100万台のPOS端末が、未だにWindows XP対応のままである
  • オムニチャネル環境下での消費者向け店舗
  • 単純なビジネス・ロジックの必要性
  • 現在のPOSのパラダイム
  • マーケティング部門・財務部門の見解
  • 中枢部の見解
  • 周辺機器・ローカル機器への対応
  • ソフトウェアの購入方法の変化

第2章 クラウドの事例

  • クラウドが機能する場合
  • クラウドが機能しない場合
  • リスクの緩和
  • モバイルペイメントとEMV方式で全てが解決するのか?
  • 実際のところ、コストはどれだけになるのか?

第3章 市場規模の計測

第4章 ベストプラクティス

  • オフライン環境下でも事態の重要性について理解してくれるベンダーの選定
  • ネットワークの二重化
  • セキュリティはデバイス以上に重要である
  • ジオフェンス (geofence) と取引データ保存の併用
  • 自らの問題への対処:要望の達成に当たって、十分な柔軟性を備えているのか?

第5章 今は導入に適した時期なのか?

図表一覧

目次

OVERVIEW

It wasn't all that long ago that when someone mentioned “the cloud” as an option for Point-of-Sale (POS) systems, those in the know would scoff and say, “It's just not possible.” And quite frankly, the initial deployments of cloud POS systems were not very good. Yet with new iterations of systems and a rapidly changing retail landscape that requires the same data wherever the consumer wishes to shop, many retailers are beginning to consider a Cloud-based POS application as a viable solution. Make no mistake, it is not for every retailer size and shape, but new hybrid deployments, along with the participation of larger retailers in the discussion, are making the potential use of the cloud for POS as worthy of the discussion, something most retailers would not even consider even 2 years ago.

This research is a combination of numerous IHL research studies throughout the last 12 months as well as retail and vendor discussions. It takes into consideration recent retailer and vendor mergers and the fact that more and more vendors are building POS products from the inside out. Meaning they are starting with the Order Management System and adding a front-end POS application that can run across mobile, ecommerce and traditional POS platforms.

We review the best practices, where it makes sense and where it doesn't. In the process, we discuss how the goals of retailers and an integrated system are being challenged with the rapid evolvement of payment technologies like EMV and mobile wallets such as Apple Pay. It is just the beginning of the discussion, one that traditional vendors should take note of and retailers of all sizes should at least review.

HIGHLIGHTS

Is it the cloud or is it in the fog? As retailers look more and more to a single transaction engine, driven off of a single Order Management System, the concept of cloud-based POS applications begins to make more sense. But vendors and retailers alike must take into consideration things like offline mode, merchandise pickup at the store for online purchases and ship from store. What is right for one type of retailer might not be OK for another. This research helps vendors think through their architecture and for retailers to plan how if cloud or a hybrid of a cloud POS might best meet their needs. We call it foggy because the best solution might be a combination of the traditional POS approach and the cloud components.

SAMPLE

Figure 2 - Desire for a Singular Transaction Engine

Note: Data from Stores Reinvented - 11th Annual RIS News IHL Group Store Systems Study 7/14

Table of Contents

Introduction

  • Introduction / Background and Objectives
  • Definitions

1.0 Key Trends Driving This Thought

  • One Million POS Terminals Just Lost Support for Windows XP
  • The Consumer Shops in Omni-Channel
  • Need for a Single Business Logic
  • Current POS Paradigms
  • Marketing Has a Say....and Budget Too
  • A Centralized View
  • Peripheral and Local Device Support
  • Changing Way Software Is Purchased

2.0 The Case For Cloud

  • Where it Works
  • Where it Doesn't
  • Risk Mitigation
  • Mobile Payments and EMV Solve Everything, Right?
  • Seriously, What Are The Costs?

3.0 Market Sizing

4.0 Best Practices

  • Pick a Vendor That Understands Offline
  • Duplicate Networks
  • Security is Much More Than Just a Device
  • Geofence, but Save the Transaction Data
  • Do Your Homework - Is There Enough Flexibility for Your Desires

5.0 Is The Time Right?

List of Figures

  • Figure 1 - Stumbling Blocks for Omni-Channel Readiness
  • Figure 2 - Desire for a Singular Transaction Engine
  • Figure 3 - Projected North American Installed Base for Cloud POS
Back to Top