市場調査レポート

ラテンアメリカのモバイルエンターテインメント市場予測:四半期アップデート

3Q13 Latin America Mobile Entertainment Market Forecast, 2008-2017

発行 IE Market Research Corp. 商品コード 289456
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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ラテンアメリカのモバイルエンターテインメント市場予測:四半期アップデート 3Q13 Latin America Mobile Entertainment Market Forecast, 2008-2017
出版日: 2013年11月07日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、ラテンアメリカのモバイルエンターテインメント市場について調査し、モバイルミュージック、モバイルゲーム、モバイルカスタマイズ、モバイルTVおよびその他のプレミアムコンテンツに関する国別の四半期実績データおよび年間予測を提供しており、概略以下の構成でお届けします。

調査対象国

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • チリ
  • コロンビア
  • メキシコ
  • ペルー
  • ベネズエラ

モバイルマルチメディア市場の総収益

  • モバイルミュージック収益
  • モバイルゲーム収益
  • モバイルカスタマイズ収益
  • モバイルTV収益
  • その他のプレミアムコンテンツ収益
  • モバイルミュージック

ユーザー総数

小売り収益

ホールセール収益

  • ユーザーあたりの平均収益
  • モバイルゲーム

ユーザー総数

イベント総数

モバイルゲーム収益

イベント当たりの平均支出額

  • モバイルカスタマイズ

ユーザー総数

着信音ユーザー数

呼び出し音ユーザー数

壁紙・グラフィックユーザー数

有料カスタマイズイベント

モバイルカスタマイズ収益

イベントあたりの平均支出額

  • モバイルTV

ユーザー総数

モバイルTVのイベント総数

モバイルTV収益

イベントあたりの平均支出額

  • その他のプレミアムコンテンツ

ユーザー総数

イベントあたりの平均支出額

その他のプレミアムコンテンツイベント総数

その他のプレミアムコンテンツ総収益

目次

IEMR's Global Mobile Entertainment Market Forecast provides a comprehensive forecast of global, regional, and country-specific mobile entertainment usage among consumers in 50+ countries and regions.

For each country, region, and globally, we provide historical quarterly (2008 - 2012) data and annual forecasts (2013 - 2017) for Mobile Music (Total Users, Retail Revenues, Wholesale Revenues, ARPU), Mobile Gaming (Total Users, Total Events, Revenues, Average Spend per Event), Mobile Personalisation (Total Users, Paid Personalisation Events, Revenues, Average Spend per Event), Mobile TV (Total Users, Total Events, Revenues, Average Spend per Event), and Other Premium Content (Total Users, Average Spend per Event, Total Events, Revenue). For each of the above series, this forecast will provide data on 48 countries and 6 regions and is one of the most comprehensive forecasts of mobile entertainment usage in the world.

IEMR's estimates are based on both demand-side on-line consumer surveys and supply-side on-line interviews with executives. On the demand side, we undertake detailed on-line surveys at the country level in the "IEMR 50" list of countries where we undertake primary field surveys based on our quarterly Global Consumer Telecommunications Survey. This survey looks at telecommunications usage and trends of 50,000 consumers in these 50 markets which represent over 80% of the world's population and 85% of the world's mobile subscriber base. These demand side surveys are "conditioned" by supply side interviews that we conduct with leading companies. We provide these companies with our global and regional estimates and ask them standard questions about their thoughts on past estimates at the global and regional levels and their insights on the future growth rates both globally and in any given market.

Why you should buy this report:

This report provides answers to all of the following questions:

  • What are the key trends in the global mobile entertainment market and in specific countries? How will this market grow over the next five years?
  • Which region/country is experiencing the fastest growth in mobile entertainment usage in the world? What are the key trends in each region/country?
  • Within the mobile multimedia industry, which segment is growing faster than others: Mobile Music, Mobile Gaming, Mobile Personalisation, Mobile TV, or Other Premium Content? How does this differ across regions/countries?

This report will be useful to:

  • Mobile entertainment content providers
  • Strategists and analysts at vendors responsible for mobile entertainment strategy development and business analytics
  • Handset and device manufacturers in all areas of the telecommunications market that need strategy recommendations on key trends in the global mobile entertainment industry
  • Financial analysts and portfolio managers covering firms in the mobile entertainment industry
  • Consultants advising their clients on mobile entertainment markets
  • Researchers who need to gain a better understanding of the global mobile entertainment market

Countries covered in this Global Forecast

  • Argentina
  • Brazil
  • Chile
  • Colombia
  • Mexico
  • Peru
  • Venezuela

Table of Contents

Total Mobile Multimedia Market Revenues ($ millions)

  • Mobile Music Revenue
  • Mobile Gaming Revenue
  • Mobile Personalisation Revenue
  • Mobile TV Revenue
  • Other Premium Content Revenue
  • Mobile Music

Total users (000s)

Retail Revenues ($ millions)

Wholesale Revenues ($ millions)

  • Average Revenue per User ($) [Retail Revenues Only, monthly]
  • Mobile Gaming

Total Users (000s)

Total Events (000s)

Mobile Gaming Revenues ($ millions)

Average Spend per Event ($)

  • Mobile Personalisation

Total Users (000s)

Ringtone Users (000s)

Ringbacktone Users (000s)

Wallpapers and Graphics Users (000s)

Paid Personalisation Events (000s)

Mobile Personalisation Revenues ($ millions)

Average Spend per Event ($)

  • Mobile TV

Total Users (000s)

Mobile TV Total Events (000s)

Mobile TV Revenues ($millions)

Average Spend per Event ($)

  • Other Premium Content

Total Users (000s)

Average Spend per Event ($)

Other Premium Content Total Events (000s)

Total Other Premium Content Revenue ($ millions)

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