市場調査レポート

東欧におけるモバイルエンターテインメント市場の予測

3Q.2014 Eastern Europe Mobile Entertainment Market Forecast, 2009 - 2019

発行 IE Market Research Corp. 商品コード 175796
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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東欧におけるモバイルエンターテインメント市場の予測 3Q.2014 Eastern Europe Mobile Entertainment Market Forecast, 2009 - 2019
出版日: 2014年10月08日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、東欧におけるモバイルミュージック、モバイルゲーム、モバイルパーソナライゼーション、モバイルTV、その他のプレミアムコンテンツなどのモバイルエンターテインメントの利用動向に関する予測を行っており、概略下記の構成でお届けいたします。

調査対象国

  • チェコ共和国
  • ハンガリー
  • ポーランド
  • ロシア
  • ウクライナ

調査内容(国・地域別)

  • モバイルマルチメディア市場全体の収益
    • モバイルミュージックの収益
    • モバイルゲームの収益
    • モバイルパーソナライゼーションの収益
    • モバイルTVの収益
    • その他のプレミアムコンテンツの収益
  • モバイルミュージック
    • 利用者数
    • 小売収益
    • 卸売収益
    • ARPU(小売収益のみ:月ベース)
  • モバイルゲーム
    • 利用者数
    • イベント数
    • モバイルゲームの収益
    • 1ユーザーの1イベントあたりの平均支出額
  • モバイルパーソナライゼーション
    • 利用者数
    • 着信音の利用者数
    • 呼出音の利用者数
    • 壁紙およびグラフィックスの利用者数
    • 有料パーソナライゼーションイベント数
    • モバイルパーソナライゼーションの収益
    • 1ユーザーの1イベントあたりの平均支出額
  • モバイルTV
    • 利用者数
    • モバイルTVの総イベント数
    • モバイルTVの収益
    • 1ユーザーの1イベントあたりの平均支出額
  • その他のプレミアムコンテンツ
    • 利用者数
    • 1ユーザーあたりの平均支出額
    • その他のプレミアムコンテンツのイベント総数
    • その他のプレミアムコンテンツの収益

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

IEMR's Global Mobile Entertainment Market Forecast provides a comprehensive forecast of global, regional, and country-specific mobile entertainment usage among consumers in 50+ countries and regions.

For each country, region, and globally, we provide historical quarterly (2010 - 2014) data and annual forecasts (2014 - 2019) for Mobile Music (Total Users, Retail Revenues, Wholesale Revenues, ARPU), Mobile Gaming (Total Users, Total Events, Revenues, Average Spend per Event), Mobile Personalisation (Total Users, Paid Personalisation Events, Revenues, Average Spend per Event), Mobile TV (Total Users, Total Events, Revenues, Average Spend per Event), and Other Premium Content (Total Users, Average Spend per Event, Total Events, Revenue). For each of the above series, this forecast will provide data on 48 countries and 6 regions and is one of the most comprehensive forecasts of mobile entertainment usage in the world.

IEMR's estimates are based on both demand-side on-line consumer surveys and supply-side on-line interviews with executives. On the demand side, we undertake detailed on-line surveys at the country level in the "IEMR 50" list of countries where we undertake primary field surveys based on our quarterly Global Consumer Telecommunications Survey. This survey looks at telecommunications usage and trends of 50,000 consumers in these 50 markets which represent over 80% of the world's population and 85% of the world's mobile subscriber base. These demand side surveys are "conditioned" by supply side interviews that we conduct with leading companies. We provide these companies with our global and regional estimates and ask them standard questions about their thoughts on past estimates at the global and regional levels and their insights on the future growth rates both globally and in any given market.

Why you should buy this report:

This report provides answers to all of the following questions:

  • What are the key trends in the global mobile entertainment market and in specific countries How will this market grow over the next five years
  • Which region/country is experiencing the fastest growth in mobile entertainment usage in the world What are the key trends in each region/country
  • Within the mobile multimedia industry, which segment is growing faster than others: Mobile Music, Mobile Gaming, Mobile Personalisation, Mobile TV, or Other Premium Content How does this differ across regions/countries

This report will be useful to:

  • Mobile entertainment content providers
  • Strategists and analysts at vendors responsible for mobile entertainment strategy development and business analytics
  • Handset and device manufacturers in all areas of the telecommunications market that need strategy recommendations on key trends in the global mobile entertainment industry
  • Financial analysts and portfolio managers covering firms in the mobile entertainment industry
  • Consultants advising their clients on mobile entertainment markets
  • Researchers who need to gain a better understanding of the global mobile entertainment market

Countries covered in this Global Forecast

  • Czech
  • Hungary
  • Poland
  • Russia
  • Ukraine

Table of Contents

Each country report covers the following series from 2009 - 2019:

Total Mobile Entertainment Market Revenues ($ millions)

  • Mobile Music Revenue
  • Mobile Gaming Revenue
  • Mobile Personalisation Revenue
  • Mobile TV Revenue
  • Other Premium Content Revenue
  • Mobile Music

Total users (000s)

Retail Revenues ($ millions)

Wholesale Revenues ($ millions)

  • Average Revenue per User ($) [Retail Revenues Only, monthly]
  • Mobile Gaming

Total Users (000s)

Total Events (000s)

Mobile Gaming Revenues ($ millions)

Average Spend per Event ($)

  • Mobile Personalisation

Total Users (000s)

Ringtone Users (000s)

Ringbacktone Users (000s)

Wallpapers and Graphics Users (000s)

Paid Personalisation Events (000s)

Mobile Personalisation Revenues ($ millions)

Average Spend per Event ($)

  • Mobile TV

Total Users (000s)

Mobile TV Total Events (000s)

Mobile TV Revenues ($millions)

Average Spend per Event ($)

  • Other Premium Content

Total Users (000s)

Average Spend per Event ($)

Other Premium Content Total Events (000s)

Total Other Premium Content Revenue ($ millions)

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