市場調査レポート

米国の歯科衛生エンドユーザー調査:2012年

U.S. End-User Dental Hygiene Survey Report 2012

発行 iData Research Inc. 商品コード 239921
出版日 ページ情報 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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米国の歯科衛生エンドユーザー調査:2012年 U.S. End-User Dental Hygiene Survey Report 2012
出版日: 2012年05月01日 ページ情報: 英文 98 Pages

当商品の販売は、2016年06月17日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、米国における歯科衛生士の歯科材料に関する嗜好および現在、米国で利用可能なさまざまな注射剤への態度について調査しており、注入物質・表面麻酔薬の利用、歯科材料ブランドの志向、購買習慣、販売業者の嗜好、およびデジタル歯型の利用などについて取り上げ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査ハイライト

  • イントロダクション
  • 回答者の特徴
    • 診療プロファイル
    • 診療回数の変化
  • 回答のサマリー
    • 患者プロファイル
    • ブランドシェア
    • 自宅用歯科ホワイトニング(ホームホワイトニング)の有病率
    • 質問項目

第3章 調査手法

  • 調査概要
  • 調査サービス
  • 調査手法
    • ステップ1:プロジェクトの開始・チームの選定
    • ステップ2:サンプル人口の準備
    • ステップ3:準備、アンケートの設計・管理
    • ステップ4:報告・分析
    • ステップ5:顧客フィードバック

第4章 調査結果

  • 診療プロファイル
    • 診療年
    • 診療場所
    • 診療回数
    • 昨年の診療回数の変化
  • 患者プロファイル
    • 麻酔薬を打つ前にクリーニングをした患者の割合
    • 歯周病患者の割合
    • 患者の歯周病の原因
    • 歯周医療専門医を好む患者の割合
    • 歯周病患者vs.照会患者の割合
  • 歯石除去器
    • 歯石除去器の嗜好:タイプ別
    • 歯石除去器の嗜好:ブランド別
    • 歯石除去器の嗜好:診療特徴別
    • 注入剤ブランドの嗜好
  • 予防ペースト
    • ブランドの嗜好
    • ブランドの嗜好:診療特徴別
    • 患者のフレーバーの嗜好・難点のある製品
  • フッ素表面保護材
    • ブランドの嗜好
    • 嗜好の影響因子
    • デリバリー法
  • フッ素リンスのブランド嗜好
    • 好まれるブランド
  • 歯科ホワイトニング
    • 歯科ホワイトニングを要望する患者の割合
    • チェアサイドvs.ホームホワイトニング処置
    • チェアサイドホワイトニングのブランド嗜好

付録:質問項目

目次
Product Code: iDATA_USEDHS12_RPT

Abstract

This survey report on dental materials examines the preferences of dental hygienists and attitudes towards the various injection products currently available across the United States.

The topics covered include:

  • Injectable and Topical Anesthetic Use
  • Dental Material Brand Preferences
  • Purchasing Habits
  • Distributor Preferences
  • Digital Impression Taking

Brand share for various products are determined through this report, including those for anesthetics, etches, bonds, dental cements and other products. For each product, the reasons driving purchasing decisions are also examined and discussed.

Table of Contents

TABLE OF CONTENTS I

LIST OF FIGURES IV

LIST OF CHARTS VI

EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1 U.S. END-USER HYGIENIST SURVEY
  • 1.2 LOCATION OF PRACTICE
  • 1.3 RESPONDENT PATIENT VOLUME
  • 1.4 SCALER PREFERENCE
  • 1.5 HYGIENIST REASONS FOR CHOOSING BRANDS OF CONSUMABLES
  • 1.6 TEETH WHITENING
  • 1.7 BRAND PREFERENCES

SURVEY HIGHLIGHTS

  • 2.1 INTRODUCTION
  • 2.2 RESPONDENT CHARACTERISTICS
    • 2.2.1 Practice Profile
    • 2.2.2 Changes in Practice Volume
  • 2.3 RESPONSE SUMMARY
    • 2.3.1 Patient Profile
    • 2.3.2 Brand Share
      • 2.3.2.1 Scalers
      • 2.3.2.2 Prophy Paste
      • 2.3.2.3 Fluoride Varnish and Fluoride Rinse
      • 2.3.2.4 Teeth Whitening
    • 2.3.3 Prevalence of Take-Home Teeth Whitening
    • 2.3.4 Survey Questions

RESEARCH METHODOLOGY

  • 3.1 RESEARCH OVERVIEW
  • 3.2 RESEARCH SERVICES
  • 3.3 SURVEY METHODOLOGY
    • Step 1: Project Initiation & Team Selection
    • Step 2: Sample Population Preparation
    • Step 3: Preparation, Questionnaire Design & Administration
    • Step 4: Reporting and Analysis
    • Step 5: Customer Feedback

SURVEY RESULTS

  • 4.1 PRACTICE PROFILE
    • 4.1.1 Years of Practice
    • 4.1.2 Practice Location
    • 4.1.3 Practice Volume
    • 4.1.4 Change in Practice Volume in Last Year
  • 4.2 PATIENT PROFILE
    • 4.2.1 Percentage of Patients that Receive Anesthetic Before Cleaning
    • 4.2.2 Percentage of Patients with Gum Disease
    • 4.2.3 Reasons for Patient Gum Disease
    • 4.2.4 Percentage of Patients Referred to Periodontists
    • 4.2.5 Percentage of Gum Disease Patients versus Referrals
  • 4.3 SCALERS
    • 4.3.1 Scaler Preference by Type
    • 4.3.2 Scaler Preference by Brand
    • 4.3.3 Scaler Preferences by Practice Characteristics
    • 4.3.3.1 Preference by Practice Volume
    • 4.3.4 Insert Brand Preference
  • 4.4 PROPHY PASTE
    • 4.4.1 Brand Preference
    • 4.4.2 Brand Preference by Practice Characteristics
    • 4.4.2.1 Preference by Practice Experience
    • 4.4.3 Patient Flavor Preference and Perceived Difficulties With Product
  • 4.5 FLUORIDE VARNISH
    • 4.5.1 Brand Preference
    • 4.5.2 Factors Influencing Fluoride Varnish Preference
    • 4.5.2.1 Factors Influencing Fluoride Varnish Preference by Brand
    • 4.5.3 Delivery Method for Fluoride Varnish
  • 4.6 FLUORIDE RINSE BRAND PREFERENCE
    • 4.6.1 Preferred Brands
  • 4.7 TEETH WHITENING
    • 4.7.1 Percentage of Patients that Request Teeth Whitening
    • 4.7.2 Chairside versus Take-Home Teeth Whitening Procedures
    • 4.7.3 Chairside Teeth Whitening Brand-Preference

APPENDIX: SURVEY QUESTIONS

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