デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1145202

IDC FutureScape:世界のデジタルイノベーションの未来(2023年の予測)

IDC FutureScape: Worldwide Future of Digital Innovation 2023 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 22 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.85円
IDC FutureScape:世界のデジタルイノベーションの未来(2023年の予測)
出版日: 2022年10月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、2023年以降の世界のデジタルイノベーションついて調査分析し、将来予測の上位10項目について促進要因、ITへの影響など含めた考察を提供しています。

IDC FutureScape図表

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape予測

  • 外部促進要因のまとめ
  • 予測:テクノロジー購入者への影響
    • 予測1:2024年までに、各セクターの上位5社は、テクノロジーを使用して不況やサプライチェーンの混乱などの世界危機から抜け出す方法を革新した企業になるでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測2:2026年までに10%の企業が、非伝統的なサービスの考案や、顧客体験の改善、市場シェア拡大のために、消費者に非公開データの共有を推奨することに成功するでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測3:2024年までに、革新的なアルゴリズムを構築して独自のデータセットからインテリジェンスを収集する企業の35%が、新製品と新たな価格モデルの提供に成功し、新しい顧客セグメントを開拓するでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測4:2028年までに、新たな効率化により、開発者はイノベーションに費やす時間を開発関連作業の25%から75%に増やすことができるようになるでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測5:2028年までに、スマート製品からの経常収益は、同じ製品の「ダム」バージョンと「スマート」バージョンを販売する企業の収益の65%を占めるようになるでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測6:2026年までに、マーケットリーダーの75%が、継続的な反復型イノベーションをサポートし、成長、規模、俊敏性、回復力を実現する、体系的で構造化されたデジタルイノベーションプログラムと投資を行うようになるでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測7:2026年までに、ビジネスパートナーとデータを共有して、収集したデータセットを活用して新たな収益の可能性を得る企業は、そうでない企業よりも10%早く収益を伸ばすでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測8:G2000のCEOの85%は、2025年までに開発者の効率性やビジネスの成果など、イノベーション活動に関するデータ駆動型の洞察をシニアリーダーに求めるようになるでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測9:2027年には、デジタルイノベーションに貢献するために1週間に10時間以上を費やす企業において、テクノロジーに重点を置いていない人々の割合は、現在の5%から45%に増加するでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測10:2028年には、15の大企業が、顧客体験を操作し、アップグレードや交換を促進するためのデジタルテクノロジーの使用について見出しを飾るでしょう。
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス

テクノロジー購入者へのアドバイス

外部促進要因:詳細

  • 混乱の嵐:加速し、相互に関連する不確実性
  • 世界の供給ショック:マルチソースと回復力に再び焦点を当てる
  • デジタルビジネス:未来のエンタープライズへの足がかり
  • 有意義なインテリジェンス:差別化された意思決定力
  • エコシステムに基づくイノベーション:企業価値の推進
  • ワークモードの激変:新しいモデルとリーダーシップ
  • Everything as a Service:変化を乗り越える

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US48598522

This IDC study presents IDC's top 10 predictions for the future of digital innovation for 2023 and beyond."If the pandemic didn't force an organization to pivot toward digital innovation, the multitude of current headwinds ranging from inflation to war should," said Nancy Gohring, research director for IDC's Future of Digital Innovation agenda program. "Winners and losers in each sector will be determined by their ability to deliver digital innovation at scale - ethically, sustainably, and repeatedly."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2024, the Top 5 Companies in Each Sector Will Be Those That Used Technology to Innovate Their Way Out of a Global Crisis Such as Recession or Supply Chain Disruption
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2026, 10% of Companies Will Successfully Incentivize Consumers to Share Closely Held Data to Devise Nontraditional Offerings, Improve Customer Experience, and Grow Market Share
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2024, 35% of Businesses That Build Innovative Algorithms to Glean Intelligence from Unique Data Sets Will Deliver Successful New Product Offerings and Pricing Models and Tap New Customer Segments
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2028, New Efficiencies Will Allow Developers to Increase the Share of Time They Spend on Innovation from 25% of Their Development-Related Work to 75%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2028, Recurring Revenue from Smart Products Will Make Up 65% of Revenue for Companies That Sell "Dumb" and "Smart" Versions of the Same Products
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2026, 75% of Market Leaders Will Have Systemic, Structured Digital Innovation Programs and Investments That Support Ongoing Iterative Innovation, Enabling Growth, Scale, Agility, and Resilience
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2026, Companies That Share Data with Business Partners to Leverage Their Collective Data Sets for New Revenue Potential Will Grow Revenue 10% Faster than Those That Don't
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: 85% of CEOs of the G2000 Will Demand Senior Leaders Deliver Data-Driven Insight into Innovation Activity Including Developer Efficiency and Business Outcomes by 2025
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: In 2027, the Share of Non-Technology-Focused People in Companies Who Will Spend 10 Hours or More a Week Contributing to Digital Innovation Will Grow from 5% Today to 45%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: In 2028, 15 Large Companies Will Make Headlines for Using Digital Technologies to Manipulate Customer Experiences to Spur Upgrades and Replacements
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Storms of Disruption - Accelerating, Interconnected Uncertainty
  • Global Supply Shock - Refocusing on Multisource and Resilience
  • Digital Business - Stepping Stone to the Future Enterprise
  • Meaningful Intelligence - Differentiated Decision Power
  • Ecosystem-Based Innovation - Driving Enterprise Value
  • Work Mode Upheaval - New Models and Leadership
  • Everything as a Service - Thriving Through the Change

Learn More

  • Related Research