市場調査レポート
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1072224
ヒアラブル機器の世界市場シェア (2021年):AppleとSamsungの市場シェアを小規模ベンダーが蚕食Worldwide Hearables Market Shares, 2021: Smaller Vendors Erode Apple and Samsung Hearables Market Shares in 2021 |
ヒアラブル機器の世界市場シェア (2021年):AppleとSamsungの市場シェアを小規模ベンダーが蚕食 |
出版日: 2022年04月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能
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ヒアラブル機器は現在も引き続き、世界のウェアラブル機器市場を牽引しています。新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大時の大幅な需要増加が2021年も継続しており、機能セットがほとんど変わらないにもかかわらず、様々な新規デバイスが発売されました。それでも市場の大幅成長が続き、数年後には着実な買い替え需要も見込まれているため、より多くの新規ユーザーやベンダーを惹き付けることでしょう。
2021年現在、Appleが36.2%のシェアを占め、Samsungがそれに続いています。しかし、両社とも市場全体の急速な成長について行けず、代わりにXiaomiやboAtなどの小規模ベンダーが大きく普及・成長しようとしています。
当レポートでは、世界のヒアラブル機器市場の最新情勢やベンダー別市場シェアについて分析しています。
Apple accounted for 36.2% of the hearables market by volume in 2021, sparking upgrade demand with the launch of its third-generation AirPods late in the year. Samsung followed next with its range of Galaxy Buds Pro and Buds 2 devices. While both posted positive year-over-year growth, neither could keep up with the overall growth of the market. Instead, smaller vendors including Xiaomi and boAt - that nearly tied with each other by the end of the year - saw market-beating growth with further penetration into emerging markets. Rounding out the top 5 was Huawei, beating out a long list of challengers for the number 5 spot.This IDC study examines the 2021 market shares of the major vendors in the worldwide hearables market."Hearables continue to be the driver of the worldwide wearables market, and truly wireless hearables continue to be the driver of the overall hearables market," says Ramon T. Llamas, research director with IDC's Wearables team. "Strong demand during the pandemic sustained into 2021 with the launch of new devices up and down the spectrum, even as feature sets remained mostly the same. Still, strong growth in the market portends steady replacements in the years to come and will draw more first-time users and vendors.